Toon posts:

Probleem met GPU?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de info:

Sinds vandaag heb ik opeens last van wat ze op internet noemen Artifacting.
dit begint bij het opstarten van een graphisch programma/spel.

Ik heb geprobeerd:

* het reseaten van de GPU
* Het opnieuw installeren van de drivers, oude, nieuwe, beta, alles geprobeerd.
* alle kabels los hallen en opnieuw vast zetten.

Na het starten van het spel beginnen de Blockjes zich te vertonen, deze gaan naar mate weg maar niet zolang het spel nog draait.

Temperatuur is ook het probleem niet, deze zijn allemaal rond de 30-40 alleen de gpu als hij blaast 60-70 grade.

hier nog wat extra Specs:

Corsair 600 Watt
Asrock 970A Mobo
8 Gb DDR (2 bankjes) Geil
AMD 6870 Dual fan
250 Gb HDD
21inch PnP Beeldscherm
AMD Phenom 965

Temperatuur word niet hoger dan 60 grade stressed (GPU)
en de CPU 50-55(stressed)

Tijdens het type probeerde ik screenshot te nemen, maar op de screenshots zijn de pixels (blokjes) weg....

Alstublieft help :? ...

Is het de GPU?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:04

Nemesizz

Untouchable

Betreft het een gewone 6870 of een factory overclocked model?

In het geval van een factory overclocked model kun je proberen de kloksnelheden te "verlagen" naar normale 6870 snelheden en kijken of dat helpt.

Ook moet je geen internetpagina's op de achtergrond hebben draaien (kan soms problemen geven met kloksnelheden en voltages waardoor de boel instabiel word).

Als je de artefacts niet op screenshot kan vastleggen, dan zit de fout waarschijnlijk niet in het videogeheugen, en kan het probleem toch hitte zijn (brak/instabiel videogeheugen kun je artefacts namelijk wel op screenshot zetten).

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem is opeens ontstaan na een restart, dit is een XFX model dus denk factory Tuned.

Hitte is het zo ie zo niet want heb voor een test nog al mijn fans op 100 gezet en toen werd niks warmer dan 50 grade.

Alternate(waar ik het vandaan heb) heeft gereageerd dat zij graag de video kaart ontvangen voor een test, ik denk dat dit niet de oplossing gaat bieden