Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor lader/inverter voor mobiel platform

Pagina: 1
Acties:

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:30
Hey, ik ben bezig met een project op mijn werk. We proberen een bedzijde patienten karretje te maken voor brein testen bij mensen die zwaar hoofdtrauma geleden hebben. Het karretje is al gekozen, een arm voor de monitor en microfoon ook (stem besturing) maar ik ben op zoek naar een degelijke lader en inverter. Het plan is om dit karretje naar de patient te brengen om de testen uit te voeren maar in een hospitaal zijn er niet altijd stop contacten die je MAG gebruiken.

Nodig:
Totaal piek verbruik 300W, normaal 200W
Lader EN inverter in een die dus netspanning kan leveren
Batterijen die veilig zijn, geen gas afgeven en diep ontladen kunnen worden
Karretje is te klein voor een rack-ups en de desktop ups gaan niet lang genoeg mee
6-8u werktijd

Vragen:
Wat zijn goede merken
Waar moet ik voor uitkijken
Welke producten heb je goede/slechte ervaringen mee

Ik heb een opleiding electronica maar nooit echt gebruikt. Ik week wat mag en de wet van ohm etc, ik west van gel batterijen maar niet of die wel gebruikt mogen worden met elke lader etc

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor lader/omvormers is 300 Watt een vrij klein vermogen.
Ik ben zelf erg gecharmeerd van Studer appartuur. Bijvoorbeeld een XPC1400-12

Een klein AGM accu er aan en je kan losgekoppeld van het prima door draaien.

Afbeeldingslocatie: http://www.studer-innotec.com/upload/temp/XPC%201400-12%20to%202200-48.jpg

Let in ieder geval op de uitgang van de inverter. Modified Sinus wil een hoop apparatuur niet op werken.

Eventueel een losse omvormer uit de AJ serie. Die zijn beschikbaar ook in kleine vermogens. Dan heb je alleen wel een losse lader nodig. Maar dat scheelt wel gewicht op je karretje.

[ Voor 26% gewijzigd door Coen Rosdorff op 02-07-2012 00:07 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:30
Wel, 300W is de huidige belasting. Ik wil wel wat rek hebben dus minimum 700VA.

Welk merk batterijen vind je die goed zijn voor diepe ontlading?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
AGM accu's mag je heel diep ontladen. Lood accu's gaan van diep ontladen meteen stuk.

Bijkomend voordeel van AGM accu's is dat ze helemaal gesloten zijn (gesealed) en dus geen gas productie hebben. Lood accu's produceren bij laden en ontladen wat waterstof gas.

Als omvormer zou je een Studer SI-800W-12 kunnen gebruiken of de 24V versie als je twee accu's in serie zet.

Kleine acculader er bij.

Sowieso veel informatie over accu's en omvormers te vinden op die website.

Er zijn vast nog tig andere merken die vergelijkbare producten kunnen leveren. Maar van Studer is de informatie toevallig vrij goed vindbaar.

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44
Heb je wel écht 230Vac nodig?
Voor je PC ga je iig dit doen: 12Vdc > 230Vac > 12Vdc (> 5Vdc). (Iedere moderne computervoeding maakt eerst 12Vdc en van daaruit de rest van de spanningen.) Als je nou een voeding zoekt die direct de 12Vdc van de accu kan gebruiken voor je PC, dan elimineer conversiestappen en dus twee verlies, maar ook de noodzaak van een dure zuivere sinus inverter.

Als je wel écht perse 230Vac nodig hebt, dan wil je waarschijnlijk even contact opnemen met:
http://www.victronenergy.nl
Dat is een Nederlandse fabrikant van alles wat jij nodig kunt hebben in oer-degelijke uitvoering. :)