Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Beste tweakers,

Ik heb een msi x350 (thin and light) van +- 1,2 jaar oud. Het scherm is aan de bovenkant gebarsten.

Toen ik de laptop open klapte precies waar mijn duim zit. Met dat verhaal hem naar MSI gestuurd, en verwacht dat ik hem netjes terug zal krijgen.

Maar MSI zegt dat ik de laptop heb laten vallen wat dus niet zo is. De reden die zij er bij geven is "dit hebben wij nog nooit van gehoord". Als je naar de laptop kijkt kun je duidelijk zien dat beide kanten zowel back cover (plastic wat heel flexi is) en het plastic wat de lcd beschermd helemaal intact is.

Ik heb als reden gegeven dat bij de x3xx serie plastic achterkant heel dun en fragiel is, De nieuwe gen x4xx hebben een alu achterkant en dat zal niets voor niets zijn geweest. Maar dat was volgens hun ook een heel andere prijs klasse (wat wil je i7 vs trage oude gen ulv c2d.........)

Wat kan ik hier aan doen? Ga iedergeval geen 224,- ekkies aan reparatie laten uitvoeren. Als ik hem had laten vallen was ik ook wel eerlijk geweest en het scherm zelf vervangen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vWDQ0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:03
Met dit soort dingen zal je echt moeten bewijzen dat het niet jouw fout is geweest. Lastig in dit geval, en zal dus uitlopen op een welles nietes verhaal.

Ik zou je verlies nemen, de laptop terug laten komen, en een knap paneel bestellen om zelf in te bouwen. Helaas gebeurt dit maar al te vaak, zeker in gevallen als brasten in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Enige mogelijk is Googlen als een malle en zien of er meerdere mensen zijn die hetzelfde is overkomen. Als je echt de waarheid spreekt, succes d:)b

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Zelf heb ik eerlijk gezegd zoiets ook nog nooit gezien, heb al wel 100 van laptop schermen vervangen(ik zeg niet dat je liegt :) ). Maar als hij gevallen is moet je dat ook aan de buitenkant kunnen zien, zeker als het scherm kapot is.

Maar mijn ervaring is dat een scherm echt niet zomaar barst en zeker niet uit zichzelf, er moet naar mijns inziens iets lomps gebeurd zijn. (lomps is geen woord weet ik 8) )

Dus ik denk dat je dit niet zomaar onder coulance gerepareerd krijg, ik zou dus idd zelf een display bestellen en inbouwen.

[ Voor 13% gewijzigd door Arvado op 26-06-2012 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:24

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hij hoeft natuurlijk niet persé te vallen, het kan ook drukschade zijn. Zo ziet het er imho uit en dat is inderdaad geen garantie. Kan ook gebeuren in een overvolle rugtas waar net even teveel boeken tegen je laptop drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Nu online
Ja is idd drukschade, Maar dan nog, iedereen zit wel eens met zijn duim op het scherm.... Ik ga er nog ff overdenken. bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Nu online
Spontane barst in scherm? (Dell studio 17)

Ik zag deze ook nog, ook met openen/dicht doen...... Ik denk dat ik mijn verlies maar voor lief neem, Volgende wordt dus een Dell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Meer iets voor het Shopping Forum; daar worden garantiekwesties doorgaans besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:32
Heb precies hetzelfde gehad, ook met een MSI die slechts een half jaar oud was.
Kwam ook door het open en dicht doen, geen MSI laptops meer kopen dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Het Fantoom op 28-06-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
John767 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:46:
Met dit soort dingen zal je echt moeten bewijzen dat het niet jouw fout is geweest. Lastig in dit geval, en zal dus uitlopen op een welles nietes verhaal.

Ik zou je verlies nemen, de laptop terug laten komen, en een knap paneel bestellen om zelf in te bouwen. Helaas gebeurt dit maar al te vaak, zeker in gevallen als brasten in het scherm.
niet geschoten is altijd mis!

@TS gewoon proberen een nieuwe laptop of iig een nieuw scherm te claimen bij MSI.
als dat niet gaat, OF je verlies aannemen OF juridisch in strijd gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom zou je garantie hebben op een laptop waar jezelf te hard op het scherm hebt gedrukt?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
-The_Mask- schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:40:
Waarom zou je garantie hebben op een laptop waar jezelf te hard op het scherm hebt gedrukt?
moet een laptop in gesloten toestand niet tegen een bepaalde druk kunnen??
Als de TS dan kan aantonen dat hij niet die bepaalde druk op het scherm heeft gegeven dan kan je bij MSI een nieuwe laptop/nieuw scherm claimen! :)

zo dacht ik 't :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bepaalde druk ja, maar niet deze druk dus. :p

En hoe wil je vertellen hoeveel druk je hebt uitgeoefend? Maar er is geen recht op garantie in dit geval en je gaat het ook nooit krijgen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
-The_Mask- schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:43:
Bepaalde druk ja, maar niet deze druk dus. :p

En hoe wil je vertellen hoeveel druk je hebt uitgeoefend? Maar er is geen recht op garantie in dit geval en je gaat het ook nooit krijgen.
hmmm :/
in dat geval kan idd de TS het beter opgeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bovendien moet TS zelf aantonen dat het een productiefout betreft. Lijkt me een kansloze zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:48
Aghanim schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:44:
Bovendien moet TS zelf aantonen dat het een productiefout betreft. Lijkt me een kansloze zaak.
Of in ieder geval zeer aannemelijk maken dat hij niet ongewone druk heeft uitgeoefend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Voor de volledigheid van het topic, als de bewijslast nog bij de winkelier ligt <6 maanden valt dit vaak wel onder garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nou repareren wij hier ongeveer 2500 notebooks per week (nee, geen MSI) en ik heb nog nooit een geval gezien waarbij een scheur in het scherm onder garantie viel. Denk niet dat je veel kans maakt, TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Willaaam schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:55:
Voor de volledigheid van het topic, als de bewijslast nog bij de winkelier ligt <6 maanden valt dit vaak wel onder garantie!
Dat kan je niet als feit neerzetten. De winkelier kan het zeer aannemelijk maken dat een barst in een scherm niet komt door een productiefout maar door een fout van de gebruiker. Immers door een laptop normaal te gebruiken komt er op geen enkele manier een derhalve grote druk op het scherm te staan dat een barst een logisch gevolg is.
De winkelier hoeft niet exact te bewijzen hoe jij de beschadiging gemaakt hebt, enkel dat zo'n beschadiging tijdens normaal gebruik niet kan optreden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
hardwarejunk schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:42:
[...]

moet een laptop in gesloten toestand niet tegen een bepaalde druk kunnen??
Als de TS dan kan aantonen dat hij niet die bepaalde druk op het scherm heeft gegeven dan kan je bij MSI een nieuwe laptop/nieuw scherm claimen! :)

zo dacht ik 't :/
Daar zijn normen voor.
ongeveer 95% van de laptops op de markt voldoet daar niet aan...

De enige consumentenlaptop die ik ken die wel aan de norm (milspec) voldoet is de elitebook serie van HP.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
RocketKoen schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:01:
[...]

Daar zijn normen voor.
ongeveer 95% van de laptops op de markt voldoet daar niet aan...

De enige consumentenlaptop die ik ken die wel aan de norm (milspec) voldoet is de elitebook serie van HP.
kijk en ik dacht daar laatst iets over gehoord te hebben, vandaar dat ik dat zei.

en idd de elite serie van HP kan wel wat meer hebben dan de gemiddelde asus laptop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

RocketKoen schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:01:
[...]
milspec is een norm die mijn oude werkgever hanteerde voor de beoordeling van apparatuur dat gebruikt wordt in militaire operatien. Bestand zijn tegen een val van 1 meter op verharde ondergrond was daar AFAIK één van. En dat gaat die HP ook niet leuk vinden.

Het heeft iig niets te maken met normen voor de normale consument.

[ Voor 6% gewijzigd door Edmin op 29-06-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Edmin schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:28:
[...]

milspec is een norm die mijn oude werkgever hanteerde voor de beoordeling van apparatuur dat gebruikt wordt in militaire operatien. Bestand zijn tegen een val van 1 meter op verharde ondergrond was daar AFAIK één van. En dat gaat die HP ook niet leuk vinden.

dan vind hij je niet zo lief meer denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Hoeveel "inch paneel zit er in ? en wat voor type ?.
Kan je denk ik nog wel 2e hands kopen van iemand..( heb zelf nog wel dingen liggen thuis )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
Edmin schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:28:
[...]

HP adverteert er mee.
Ik heb er toevallig 1. Regelmatig van de bank gestuiterd, geen krasje.
De Dell van mn broertje viel 1x, en daarvan hangt het scherm nu aan 1 scharnier...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 21:49
RocketKoen schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:43:
[...]

HP adverteert er mee.
Ik heb er toevallig 1. Regelmatig van de bank gestuiterd, geen krasje.
De Dell van mn broertje viel 1x, en daarvan hangt het scherm nu aan 1 scharnier...
Dat zouden de elitebooks inderdaad aan moeten kunnen. Zie oa. YouTube: HP EliteBook Demo

Ergens aan het eind laat ie m een paar keer vallen.

[ Voor 5% gewijzigd door cpt.skydiver op 29-06-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
13.4" LED WXGA HD 1366x768 Glossy TFT panel

Dit paneel toevallig die erin zit ?.
Pagina: 1