Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Beste Tweakers,

Ik doe binnen afzienbare tijd mijn Logitech Z5500 weg omdat ik toch iets beter wil qua geluid, begrijp me goed het gaat super hard maar soms mis ik gewoon wat in het muziek. Ik wil verbaasd moeten worden door details.

Ik wilde vervolgens toch maar kijken naar monitor speakers omdat deze heel goed het geluid weergeven. Dit is namelijk voor mijn (slaap)kamer bedoeld. Ik produceer niet, ik luister wel heel veel muziek en waardeer goed geluid heel erg. Vandaar dus mijn keuze op monitor speaker. Deze zou het geluid weergeven, zoals deze orgineel bedoeld was

Een vriend van me zal in de zomer beginnen met wat liedjes opnemen op de iMac via zijn syntheziser, keyboard en hiervoor zou het dus ook geschikt moeten zijn, maar dit is absoluut niet noodzakelijk.

Prijs budget is absoluut niet meer dan 600 euro.

Ik dacht erover na om de KRK RP2G te nemen omdat ik vaak lees dat deze heel goed zijn voor produceren en voor zuiver luister maar ook de Pioneer S-DJ05 viel mij op en deze is meer ingesteld voor dj-gebruik. Deze laatste kan zowel gebruikt worden voor als professionals als consumer.

Hierbij dus mijn ultieme vraag, wat is beter geschikt voor mij? En vooral, zijn er nog andere speakers waar ik rekening moet houden?

Thanks! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > CEA

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen: ga eens luisteren.

KRK is niet echt een succes onder de 1000 euro per paar, daar zijn de pro's het ook over eens.

Aanraders om te gaan luisteren: Adam, Dynaudio, Focal en Genelec (wel duur). Tweedehands is ook zeker een optie: veel meer waar voor je geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-08 12:17
2de hands Tannoy's als je ze voor een goede prijs kunt vinden, alleen zijn die wel passief volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Littleburst schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 00:08:
2de hands Tannoy's als je ze voor een goede prijs kunt vinden, alleen zijn die wel passief volgens mij.
Komen niet in de buurt van bovengenoemde merken.

Bij HIFI betaal je de 25% voor de onderdelen, 25% voor de research en 50% voor het merk; bij pro apparatuur betaal je 25% voor de onderdelen en 75% voor de research. Geen gebakken lucht in deze sector; audiopro's bedonder je niet, in tegenstelling tot alle zelfbenoemde audiofielen (vervormingsfetisjisten zou ik ze liever noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Dank voor alles maar heb inmiddels de Pioneer S-DJ08 gekocht voor 599 euro terwijl dit normaal ergens anders 900 euro kost. Dat vond ik een goede deal mede omdat de speakers voor pro-consumers ook gewoon geschikt is!
Pagina: 1