Hoi tweakers,
Ik wil thuis een esxi server neer zetten, ik wou alleen nog even advies hebben over de hardware wat ik gekozen heb. De producten heb ik aan dit topic gekoppeld. Als het goed is moet dit systeem esxi kunnen draaien anders hoor ik het graag. Ik heb nog 2 harde schijven die ik in raid 1 ga zetten en ik heb ook nog een kast.
Wat ik van plan ben om op de server te gaan draaien is.
- firewall (pfsense) met extra nic er in
- file server (raid 1 in toekomst waarschijnlijk raid 5) 2 x 2tb
- backup server
- mail server (groupware)
- linux test server
- windows test server
Systeem moet een windows server 2008 soepel kunnen draaien (misschien moet ik nog extra geheugen er in zetten). Systeem moet ook energie zuinig zijn. Graag hoor ik van jullie advies en wat jullie van mijn opzet vinden.
Alvast bedankt !
Huidige configuratie :
Ik wil thuis een esxi server neer zetten, ik wou alleen nog even advies hebben over de hardware wat ik gekozen heb. De producten heb ik aan dit topic gekoppeld. Als het goed is moet dit systeem esxi kunnen draaien anders hoor ik het graag. Ik heb nog 2 harde schijven die ik in raid 1 ga zetten en ik heb ook nog een kast.
Wat ik van plan ben om op de server te gaan draaien is.
- firewall (pfsense) met extra nic er in
- file server (raid 1 in toekomst waarschijnlijk raid 5) 2 x 2tb
- backup server
- mail server (groupware)
- linux test server
- windows test server
Systeem moet een windows server 2008 soepel kunnen draaien (misschien moet ik nog extra geheugen er in zetten). Systeem moet ook energie zuinig zijn. Graag hoor ik van jullie advies en wat jullie van mijn opzet vinden.
Alvast bedankt !
Huidige configuratie :
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Gigabit CT Desktop Adapter | € 22,02 | € 22,02 |
1 | HP Smart Array P410/512 BBWC 2 Int ports | € 213,01 | € 213,01 |
1 | Intel Core i3 2100 | € 99,80 | € 99,80 |
1 | be quiet! Efficient F1 350W | € 50,10 | € 50,10 |
1 | Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 | € 41,53 | € 41,53 |
1 | MSI B75MA-P45 | € 59,95 | € 59,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 486,41 |
[ Voor 60% gewijzigd door Jasper4S op 27-06-2012 14:17 ]