Mint Maya 13 Cinnamon crasht met JavaEmbeddedFrame

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 15:12
hallo,

ik heb van de week van mint 11 naar mint 13 geupgrade. daarbij gekozen voor de cinnamon editie. nu na een aantal keer opstarten krijg ikk problemen.

de ene keer start mint wel op, maar blijft hangen in een zwart scherm met alleen cursor. de andere keer komt ie wél in de desktop maar kan ik nergens op klikken en staat er linksonder in de taakbalk een windowtje genaamd JavaEmbeddedFrame.

Zoeken op dit euvel blijkt dat dit een officiele bug is met 13. probleem is dat ik net mijn 2 virtuals had overgezet naar deze installatie en nu dus niet meer bij die home folder VirtualBoxVMs kan. :(

ik wil graag een nieuwe install doen met 11 of 12 (daar blijken deze issues niet in te zitten) maar hoe krijg ik nu toegang tot de schijven om die data te kopieeren? als ik met de live cd opstart zijn de andere schijven wel te zien, maar niet te benaderen.

ik was ook nog niet zo ver om iets van SSL in te stellen en ik kan verder op geen enkele andere manier de pc benaderen.

iemand suggesties? ik kan zelf alleen bedenken dat ik op een andere schijf een andere linux install doe, de data van die schijven aftrek, vervolgens weer op de oorspronkelijke schijf een 11 of 12 install doen en dan weer de data terugkopieeren.

puntje lijkt me alleen dat bovenstaande allemaal niet nodig lijkt. volgens mij als ik het probleem met die java shizzle oplos doet de gehele install het weer en kan ik overal weer bij. maar ja...op internet wordt er volop gesproken over de bug, maar niet over de oplossing. enige wat ik kan vinden is (https://github.com/linuxmint/Cinnamon/issues/228) om te switchen naar OpenJDK. maar hoe doe ik dat als ik gewoon niets kan klikken op de desktop.

ps: ik ben geen geoefende linux gebruiker.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Welke Java staat er nu in je linux mint install? Zat die erbij, of heb je zelf iets geinstalleerd? Of is het een overblijfsel van de oude versie?

Kun je de output van 'java -version' hier eens posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
zat erbij in de nieuwe versie. ik heb de nieuwe mint op een nieuwe hdd geinstalleerd, schoon.
las op internet dat het te maken heeft met alle programma's die java gebruiken. neem aan dat er een fix voor komt.

ben er zelf maar langs gegaan door met een live cd op de gemounte filesystem schijf de playstation media streamer file uit de automatische opstart te halen. tip van een collega. nu wordt PMS (die blijkbaar java gebruikt) niet opgestart en boot mn installatie gewoon normaal.

heb je nog wat aan die log file?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
http://forums.linuxmint.c...t=103054&start=40#p589728

zie op deze post dat het zou helpen om de nieuwste Java te downloaden. dat ga ik eens remote proberen, kijken of het dan wel goed gaat.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC