MBA 2011 ziet externe monitor niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Hallo allen,

Mijn MBA heeft tot 2 weken geleden met een Dell U2411M monitor gewerkt. (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38336130)
Daardoor kon ik als ik thuis was een wat groter scherm gebruiken. Hij is verbonden met een mini-displayport -> displayport kabel die ik er apart bij had gehaald. (pricewatch: Startech Mini DisplayPort naar DisplayPort)

Maar nu ik de MBA aansluit zoals ik altijd deed ziet hij het beeldscherm niet meer. Ik heb al van alles geprobeerd maar niks lijkt definitief te helpen. Heel soms is er opeens wel beeld op het scherm, maar zodra ik iets aan de opstelling verander (bijv: ik doe de laptop in clampshell modus.), wil hij het scherm niet meer zien.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik verdenk de kabel er van. Die had ik eerst met wat Tie-rips vast gezet, maar nu ik hem los heb zie ik ook niet iets wat er op wijst dat de kabel kapot zou zijn oid. Het is zo raar dat hij het eerst wel goed deed, dus ik wil het eerst wat zekerder weten voor ik een dure Apple miniDP naar VGA adapter koop.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10 21:55

Silasje

www.Entjes.eu

Je kan natuurlijk je laptop en je monitor beide met een ander apparaat testen, ook zou je de kabel kunnen testen tussen 2 andere devices.

Verder hoeft een miniDP naar VGA helemaal niet duur te zijn, ik heb zelf een miniDP naar --> DVI/HDMI/DPport voor 10 euro bij Dealextreme gekocht, en dat ding werkt perfect op mijn MBP

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Het raarste van alles is wel: als alle kabels goed zijn aangesloten en ik zet de monitor UIT. Dan herkent hij opeens wel de setup. Op de grote monitor zie ik dan natuurlijk niets, maar op de monitor van de MBA zijn de dock en balk bovenin allebei weg zoals het normaal hoort als de monitor aan staat. Ook kan de muis verdwijnen naar de kant waar hij normaal op de grote monitor zou verschijnen. If u catch my drift.

Als ik dan de monitor weer aanzet komen de dock en balk terug op het scherm van de MBA en gaat de grote zelf weer in sleep mode....