Logitech Harmony One of HTPC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350926

Topicstarter
Ik ben, net als veel mensen hier, bezig met het uitzoeken van een HTPC en ben na veel zoeken op het volgende systeem gekomen.
wenslijst: HTPC
Echter heb ik nog een aantal vraagjes waarbij de belangrijkste over mijn Logitech Harmony One gaat.

Ik zou deze graag gaan gebruiken, maar ik vroeg me af of dit zomaar kan. Moet ik dan nog een infrarood ontvangertje erbij kopen, of is het slimmer om gewoon een andere kast te kopen met ontvanger erin.

Ik zat verder te denken om http://www.mediaportal.com op mijn HTPC te installeren. Zou dit dan ook met m'n Harmony kunnen werken en heeft iemand er ervaring mee? Mijn ervaring is namelijk dat de Harmony weliswaar alles ondersteund, maar het lang niet altijd lekker werkt.

Ook vroeg ik me af of een SSD schijf echt een grote verbetering is in een HTPC. Ik heb in mijn desktop pc een ssd en zou echt niet meer zonder willen, maar misschien dat het in dit geval wel grote onzin is. De andere twee hdd's komen overigens in een raid 1 opstelling, aangezien ik het ook als fileserver ga gebruiken en ik de extra zekerheid graag wil.

Ik wil mijn HTPC gaan gebruiken om TV mee te kijken, op te nemen, films in HD af te spelen, zowel digitaal als Blu-ray, en ook als fileserver. Verder vind ik het belangrijk dat alles soepel loopt, maar behalve HD films ga ik er dus niet echt iets zwaars mee doen. Voor het geluid heb ik een aparte receiver waar ik alles naar door lus.

Oh en als jullie nog dingen zien om het systeem goedkoper te maken, graag, want ik zit wel al een beetje boven m'n budget :-P Performance blijft echter belangrijker dan het geld, dus 1080p films moeten niet gaan haperen als iemand een bestandje van de server af haalt.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-06 23:21

Koenvh

Hier tekenen: ______

Misschien zijn deze HDD's beter:
pricewatch: Seagate Barracuda ST1000DM003, 1TB

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de WD schijven uitgezocht, omdat ik heb gelezen dat ze een stuk stiller waren dan de snellere schijven, maar je hebt helemaal gelijk dat die Seagates wel sneller zijn voor de zelfde prijs.
Iemand anders hier een mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie net dat de naam van het topic verkeerd is en sowieso niet heel erg duidelijk. Ik zou het eigenlijk willen veranderen in 'HTPC met Logitech Harmony One'. Hoe kan ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 20:52
Ik zou nooit 7200rpm schijven gaan gebruiken in een HTPC/fileserver. De schijven zijn luidruchtiger en veroorzaken eerder trillingen. 5400 rpm schijven zijn ten eerste snel genoeg (je leest en schrijft toch sequentieel) en ten tweede stiller en dus geschikter wanneer je de behuizing in de buurt hebt.

Om je logitech afstandsbediening te kunnen gebruiken heb je inderdaad een Ir ontvanger nodig. Dit kan heel goedkoop door b.v. een http://www.dealextreme.co...ver-for-pc-1-cr2025-26368 te kopen. Alleen kun je dan niet je Pc aan zetten wanneer deze volledig uit staat. Uit slaapstand moet wel lukken (al dan niet met wat getweak). Verder kun je in windows de usb receiver prima gebruiken.

Wil je je pc ook aanzetten met je logitech dan kun je het beste een kast nemen met een ingebouwde Ir ontvanger, deze zit vaak rechtstreeks op de voeding waardoor de pc wel ingeschakeld kan worden.

Over een SSD, zelf vind ik een SSD erg fijn in mijn HTPC, hij start snel op (dus hoef hem niet steeds aan te laten) en reageert super snel. Maar het is natuurlijk wel een beetje overbodige luxe.

Verder lijkt het wel een beetje zonde om er 2x 1TB HDD's in te zetten. Is het niet beter om met 1 2TB HDD te beginnen en later een externe 2TB HDD te gebruiken voor backups? Raid is immers ook geen backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
MediaPortal perfect werkt met een Harmony, mits je een IR ontvanger aan je HTPC koppelt natuurlijk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. MediaPortal met Harmony it is.

De reden dat ik twee schijven heb gekozen is dat ik dan een raid 1 (mirror) kan maken en dan wel een backup heb. Aan de andere kant, ik zag net een externe 1TB USB 3.0 schijf staan voor onder de 100 euro en dat is natuurlijk ook een goede oplossing. Dan beperk ik mezelf ook minder qua kast.
@jaapsander je link naar de IR ontvanger werkt helaas niet, maar ik denk dat ik dan toch ga kijken naar een kast met ingebouwde IR.

Ik zat te kijken naar de Techsolo TC-2200. (staat in m'n nieuwe wishlist) Klinkt als een mooie kast. Ik kan echter weinig vinden over het geluid dat de ingebouwde koeler maakt. Iemand ervaring met deze kast?
Verder één van de HDD's eruit gehaald. Een extern backup schijf heb ik nog wel liggen, dus dat is voor latere zorg en 1TB is voorlopig meer dan zat. Andere feedback is ook nog steeds welkom.

wenslijst: HTPC
Pagina: 1