Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows Server 2008r2 Installeren d.m.v PXE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers!

Ik had een vraagje watbetreft het willen installeren van windows server 2008r2 via PXE.

Ik heb al vreselijk gegoogled maar word er niet wijzer van..

Wat heb ik:

HP Proliant DL380 G4.
Windows Server 2008r2 .Iso bestand.
Een snel thuis netwerk:)

Ik heb al wat proberen te bereiken met tftpd32, maar ook hier kom ik nog niet helemaal uit..

Wie kan me op de goede weg helpen?

Alvast bedankt

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
heeft de server iLO? Dan de ISO virtueel mounten en booten vanaf de ISO.

https://discord.com/invite/tweakers

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Voor het installeren d.m.v PXE heb of een 2008 R2 Server nodig met de WDS(Windows Deployment Services) geinstalleerd en geconfigureerd en een netwerkkaart die PXE ondersteund.
Windows Deployment Services Getting Started Guide

Of 2008 R2 met SCCM 2012 en OSD(Operating System Deployment) geinstalleerd en geconfigureerd:
Operating System Deployment in Configuration Manager

Of andere third-party operating system deployment oplossingen.

[ Voor 46% gewijzigd door Turdie op 25-06-2012 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:01:
heeft de server iLO? Dan de ISO virtueel mounten en booten vanaf de ISO.
Zou je dit wat preciezer kunnen toelichten? De server heeft inderdaad iLo!

Verwijderd

Topicstarter
@shadowman12, Ik heb de mogelijkheid om gebruik te maken van WDS op een ander systeem! Maar is het niet zo dat ik alleen Systeem Images kan installeren via WDS. Want ik heb alleen maar een .Iso installatie van Server 2008R2.

Dit alles wil ik doe trouwens doen omdat ik geen dvd speler in mijn HP Proliant dl380 heb..

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:47
Je kan als je connect met het Ilo board een iso image connected, een virtuele cdrom speler als het ware.

Staat ergens onder virtual devices oid. Als ik mij niet vergis kan dit ook vanaf een netwerk locatie en misschien zelfs wel vanaf USB.

Je kan uiteraard ook even een bootable usb stickje maken (even search op google en je komt vanzelf allemaal tools en handleidingen tegen zonder dat je moeilijk moeilijk hoeft te doen (als het al moeilijk is :)))

[ Voor 54% gewijzigd door Dracula op 25-06-2012 21:32 ]

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:27:
@shadowman12, Ik heb de mogelijkheid om gebruik te maken van WDS op een ander systeem! Maar is het niet zo dat ik alleen Systeem Images kan installeren via WDS. Want ik heb alleen maar een .Iso installatie van Server 2008R2.

Dit alles wil ik doe trouwens doen omdat ik geen dvd speler in mijn HP Proliant dl380 heb..
Je kan inderdaad alleen images uitrollen via WDS, maar als je naast WDS ook MDT installeert, kun je wel een kaal OS installeren. De bestanden in je ISO kun je als operating system importeren in MDT, vervolgens maak je een task sequence aan. Hierbij wordt een boot image gemaakt, die je in WDS kan gebruiken om je server mee te booten.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dan niet beter een usb stick gebruiken, deze bootable maken, iso erop en dan installeren?

Had ik nog niet eens bij nagedacht..(Dom)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:27:

Binnen de ISO zitten WIM files die je kunt laden in WDS. Locatie is uit mijn hoofd \sources\install.wim en \sources\boot.wim als je de ISO mount (met bijvoorbeeld Virtual CloneDrive) of de ISO uittpakt met bijvoorbeeld WinRAR
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:52:
Kan ik dan niet beter een usb stick gebruiken, deze bootable maken, iso erop en dan installeren?

Had ik nog niet eens bij nagedacht..(Dom)
Je kunt inderdaad 2008 R2 vanaf een usb stick installeren:
install 2008 r2 from usb drive
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:24:
[...]

Zou je dit wat preciezer kunnen toelichten? De server heeft inderdaad iLo!
Als je een iLO Advanced licentie hebt, kun je als je naar de iLO kaart gaan als het ware soort virtueel een iso mounten via een soort virtuele cd/dvd drive. Daarvoor gebruik je de Virtual media function van iLO.
Zie pagina 87 van dit document:
http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/c00209014/c00209014.pdf

Maar dit had je zelf toch ook wel kunnen vinden met een beetje Googlen ;)?

[ Voor 59% gewijzigd door Turdie op 25-06-2012 22:15 ]

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 11:29
Als het maar om één server gaat dan zou ik doen wat redfoxert zegt.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Remco schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:09:
Als het maar om één server gaat dan zou ik doen wat redfoxert zegt.
Maar je hebt een ILO advanced licentie nodig, zodra de server voorbij de POST komt en het OS gaat starten... Heb je geen ILO advanced? Met een beetje hulp van Google kun je een 60 dagen trial aanvragen. Dat moet denk ik wel lang genoeg zijn om Windows te installeren...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt heren, Ik heb er even een nachtje over kunnen slapen en het is me alweer helemaal helder haha!

Toch bedankt voor jullie inzet!
Pagina: 1