Corsair Performance Series Pro 128 GB

Pagina: 1
Acties:

• Kleef
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
Hallo,

Ik ben een laptop aan het samenstellen bij BTO (15Cl45) en ben aan het twijfelen tussen een paar SSD's. Het wordt in ieder geval een 120GB of 128GB SSD. Hierbij wil ik kiezen tussen de Crucial M4, een Samsung 830, een Intel 520 of een Corsair Performance Pro. Nu kan ik van de eerste drie best veel vinden op het forum maar bijna geen advies of ervaring over de Corsair Performance Pro. Heeft dit een reden of is dit een vergeten SSD? De Crucial M4 en de Samsung worden veruit het meest genoemd terwijl Tweakers in de review over de 256GB versie van Corsair toch best wel te spreken was. Graag jullie advies.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:41
Waarom zou je een duurdere SSD willen aanschaffen terwijl de Crucial M4 en de Samsung 830 SSD's zich al bewezen hebben?

• Kleef
Hij is even duur als de Intel en 13€ duurder dan de Samsung. Crucial is wel significant (50€) goedkoper. Ook wil ik niet meer uitgeven als het niet nodig is. Maar ik vroeg me dus af waarom er zo weinig over de Corsair te vinden is. Is dit omdat mensen er slechte ervaringen mee hebben en hem daarom niet aanraden of omdat het een SSD is die niet veel wordt gebruikt? Verder is mij in duidelijk dat de Samsung en de Crucial in ieder geval goed bevallen. Maar het verbaast mij dat de Corsair in de review de snelste SSD wordt genoemd (5 sterren krijgt) en ik er verder bijna niet over kan vinden. Lang verhaal kort: veilig is het dus om gewoon voor de beproefde Crucial of Samsung te gaan.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:04
De Performance Pro is de beste van die 4. Er waarschijnlijk zijn zo weinig reviews te vinden, omdat hij behoorlijk prijzig is, maar niet significant beter dan de eerdergenoemde M4 en 830.

http://www.anandtech.com/...e-series-pro-256gb-review
http://www.techpowerup.co...rformance_Pro_256_GB_SSD/

EDIT: Ik zie nu pas dat we het over de 128 GB versie hebben, daar zijn inderdaad vrij weinig reviews over te vinden. =P

[ Voor 19% gewijzigd door PCBaas op 25-06-2012 22:42 ]

5700X | RX 6600

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02 23:32
Ikzelf heb een Crucial M4. Behaald de beloofde snelheden, en bij de Samsung 830 is dat niet anders. Op het moment zou ik voor een Samsung 830 gaan, omdat hij toch net iets goedkoper is geworden dan de Crucial.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De samsung is gewoon beter en sneller dan de corsair, en in ieder geval betrouwbaarder.

Als ik dan zie dat de corsair 149 euro kost en de samsung 89 euro, waar hebben we het dan over?

Maar als je budget hebt, de samsung 256 GB is weer sneller en kost 159 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door Reepje op 26-06-2012 10:53 ]

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-03 18:07
Voor de Samsung en/of de Crucial gaan... welke je het voordeligste kan krijgen. De Corsair wil je sowieso niet hebben (betrouwbaarheid) en de Intel is weer net even duurder. Maar sowieso hebben zoals gezegd de M4 van Crucial en de 830 van Samsung zich allang bewezen. Dat zijn op dit moment de beste schijfjes voor het minste geld.

• Kleef
Dan wordt het de Samsung 128 GB. Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1