Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spiekman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 18:29
Ik heb net een nieuwe laptop gekocht, en daar wil ik graag een monitor bij.
Alleen ik kan niet kiezen tussen de volgende 3 monitoren. Ik wil het liefst natuurlijk de goedkoopste. Maar het kan ook zijn dat ik voor die 20 euro extra zoveel beter heb.

Ik heb deze 3 monitoren op het oog:
Iiyama ProLite E2473HDS-B1

ASUS ML238H

Acer D241Hbmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volton10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-07 15:33
Persoonlijk zou ik voor de Acer kiezen.
24 Inch is een mooie grootte. De liyama lijkt mij onnodig duurder.

Bovendien heb ik wel een redelijk ervaring met een acer beelscherm en het bevalt me prima.

Echt veel verstand van die specs heb ik niet maar er lijkt weinig verschil in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:38
Als ik een suggestie mag doen: kijk ook eens naar de Dell U2312HM, prachtig scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spiekman
De Dell is inderdaad veruit de populairste op dit moment. Maar wat mij dan verbaasd is dat hij niet over een HDMI input beschikt.
Aangezien ik mijn beeldscherm via HDMI aan mijn laptop wil koppelen, is dit voor mij dus een groot issue.

[ Voor 70% gewijzigd door spiekman op 25-06-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
spiekman schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:07:
De Dell is inderdaad veruit de populairste op dit moment. Maar wat mij dan verbaasd is dat hij niet over een HDMI input beschikt. Aangezien ik mijn beeldscherm via HDMI aan mijn laptop wil koppelen, is dit voor mij dus een groot issue.
Je kunt dan toch gewoon een HDMI - DVI kabel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spiekman
Dat is een optie, maar dat betekend wel dat je verlies hebt van kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Nee hoor, signaal blijft exact hetzelfde (alleen dan zonder audio), alleen de connector is anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 25-06-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Nielson schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:19:
Nee hoor, signaal blijft exact hetzelfde (alleen dan zonder audio), alleen de connector is anders.
Het handige aan HDMI vind ik zelf dat audio ook is inbegrepen ;) Ik werk altijd met zo weinig mogelijk met kabels. Het liefst draadloos, maar zover zijn we nog niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Nfear op 26-06-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De schermen die je hebt geselecteerd zijn allemaal TN schermen.

Het kan de moeite waard zijn om eens te kijken naar een IPS scherm, de nieuwe eIPS schermen zijn niet heel erg veel duurder als TN maar de kleuren en contrast zijn meestal een stuk beter. Het nadeel is uiteraard dat je wel tevreden moet zijn met een iets kleiner scherm maar omdat de resolutie toch hetzelfde is zal je productiviteit er niet onder lijden.

Ik heb ooit eens gelezen dat het voor schermen van boven de 22 inch toch niet aangeraden wordt om te kiezen voor TN schermen omdat de kijkhoek zo beperkt is dat je nooit een egaal beeld krijgt.

Ik zelf heb gekozen voor de Asus VS229H, het scherm krijgt uitstekende reviews en beschikt ook over HDMI ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spiekman
Als ik naar de e-IPS panelen kijk (en toch wel 23") kom ik uit de op de volgende schermen:

Dell UltraSharp U2312HM

en de

Iiyama ProLite XB2374HDS-B1

Nu zijn de reactietijden en de kleurtracking van de iIiyama wel beter, de Dell overwint weer qua helderheid (ook onder kijkhoek)

Beeldschermen heb ik trouwens via een hardware.info vergeleken.
Op tweakers staat een andere helderheid dan op hardware.info

[ Voor 18% gewijzigd door spiekman op 26-06-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Hardware.info gebruikt gemeten gegevens in plaats van fabrikant leugens specs.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spiekman
Maar nu vraag ik me nog steeds af welke van de 2 (in vorige post genoemde) beeldschermen ik moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Uit de twee bovenstaande zou de Dell mijn voorkeur hebben, in hoogte te verstellen monitoren zijn ideaal. Reactietijden zullen nagenoeg hetzelfde zijn in de praktijk en de Dell staat erom bekend nagenoeg geen input lag te hebben. Tevens is de Dell al tijden het advies bij de best buy guides van zowel t.net als HWI.

Helderheid zou me worst wezen, alle moderne monitoren kunnen belachelijk hoog worden gezet waar je enkel hoofdpijn van zult krijgen. Heb m'n eigen monitor op 25% staan.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Pagina: 1