Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 21:38
Beste Tweakers,

Mijn werkgever vergoed mij maandelijks 100% van mijn reiskosten via het OV. Nu ben ik benieuwd welke voorziening dit voor mijn werkgever dit mogelijk maakt? Heeft de belasting dienst hier specifieke regels voor? Wie weet dat? Heb gezocht maar niets kunnen vinden en de werkgever wilt dit niet prijs geven.

Ik woon net op de grens mbt een "Altijd Vrij" abo vd NS en ben benieuwd hoe ik toch aan dit abo kom zonder nog verder weg te gaan verhuizen :-)

Dank,

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Waarom zou hij dat niet mogen vergoeden? Als hij wil mag hij ook 345% van je reiskosten vergoeden.

Zijn voordeel is dan dat hij er geen pensioenpremie en werkgeverslasten over hoeft te betalen omdat het geen deel van je loon is. Maar jij krijgt wel effectief een hoger bedrag op je bankrekening iedere maand. Dat is nu een voordeel, want anders gaf hij je vast nooit het salaris dat je nu krijgt incl reiskosten. Maar dat kan je opbreken als je werkloos raakt, ziek wordt of in de WW komt. Die zijn dan allemaal lager dan je verwacht. Ook je pensioen is lager.

Accepteer het als een cadeautje, maar reken je er niet mee rijk. Dat hebben veel mensen wel gedaan met HRA en onbelaste reiskosten. Nu dat dus onder druk staat raken ze in paniek omdat ze dachten dat dat een vast deel van hun inkomen was.

[ Voor 25% gewijzigd door Ortep op 25-06-2012 19:03 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:29

DropjesLover

Dit dus ->

Je werkgever vind je lief O+

Het altijd vrij abo kost €295/mnd, wat neer komt op ~€13,40 per (werk)dag. Eigenlijk peanuts voor een werkgever, als je zelf met de auto zou gaan en je baas je reiskostenvergoeding geeft (à €0.19/km) ligt het omslagpunt op ~70km/dag, 35km van je werk wonen is zo gek nog niet in Nederland.
Een leaseauto (A klasse Aygo) kost ~€0.24/km, dus dat is ook snel duurder.

Het lijkt me dat je dusdanig ver weg woont van je werk dat dit gewoon de goedkoopste oplossing voor hem is :)

En jij kan lekker gratis in het weekend met het OV.
Als je dat niet zo erg vind, zoals ik, dan is het gewoon een win-win situatie :)

[ Voor 11% gewijzigd door DropjesLover op 25-06-2012 19:25 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 21:38
Ding is dat mijn werkgever mij niet een Altijd Vrij abo geeft aangezien dit 360 EUR kost (295 is bij een jaarabonnement en ze willen dat niet doen ivm ontslag ed) dus is een maand traject abo à 350 EUR goedkoper. Ik kan mijn werkgever niet overtuigen van die extra 10 EUR want dat vind de belasting dienst een issue. Ben dus nieuwsgierig naar het hoe en wat tbv die uitspraak. Kan dat dus nergens vinden.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een traject kaart kan je afnemen voor een jaar en vervolgens na elke maand beëindigen. Kan dat niet met altijd vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:06
Hij kan je zo veel vergoeden als hij wilt. Er is alleen een maximum gesteld aan het maximum onbelastbare, wat de meeste werkgevers als maximum aanhouden. Over de rest betaald hij domweg nog allerlei heffingen en premies die het bruto nóg duurder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Als uw werknemer gedeeltelijk met eigen vervoer reist en gedeeltelijk per openbaar vervoer, mag u voor de volledige reisafstand een onbelaste vergoeding geven van € 0,19 per kilometer. U mag ook de werkelijke openbaarvervoerkosten onbelast vergoeden en daarnaast maximaal € 0,19 per kilometer voor het eigen vervoer onbelast vergoeden.
Je werkgever mag dus je werkelijke OV kosten geheel vergoeden. Als hij meer vergoedt, dan moet er belasting over betaald worden. Ik kan me voorstellen dat hij geen zin heeft in het gedoe, maar echt tof is het niet. Maar waarom niet gewoon zelf die paar euro bijlappen?

[ Voor 5% gewijzigd door eamelink op 26-06-2012 09:14 ]

Pagina: 1