De beste deal

Pagina: 1
Acties:

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:24
De laatste weken ben ik op zoek naar een nieuwe (occasion) auto om mijn huidige te vervangen. Inmiddels heb ik contact gehad met twee autobedrijven die mij een voorstel hebben gedaan. Beide auto's zien er goed uit, hebben exact dezelfde specificaties, uitrusting (op parkeersensor na) en de geschiedenis is bekend. Maar verschillen in bouwjaar en prijs.

Wat is wijsheid?

- Auto A uit april 2008, 60.000 km voor 6150,-
- Auto B uit oktober 2009 (incl. parkeersensoren), 50.000km voor 7750,-

Verschil: 1600,-

Ik neig naar auto B, maar dan zitten we wel een maand met een lage spaarbuffer. Kortom, is de anderhalve jaar nieuwere auto en 10.000km minder de 1600,- euro waard?

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-01 10:44
Ik heb geen verstand van auto's, maar het lijkt me dat in deze hetzelfde geldt als voor elk willekeurig ander vergelijk topic. Zonder verdere specificaties is hier natuurlijk geen zinnig woord over te zeggen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Als je het merk er bij vermeld (sowieso raar dat het niet vermeld is) kan er een logischere reactie worden gegeven.

Op basis daarvan kan je heel simpel berekenen wat parkeersensors inbouwen kost (gemiddeld zo'n €1500 bij de meeste auto's) dus daar is het verschil al.

Ik kan zelf niet meer zonder parkeersensors (nouja kan wel maar wil het niet meer :))

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:55

-tom-562

Oliesjeik

Of je klust er zelf parkeersensoren in. Ben je voor nog geen 100 euro klaar.
Verder is het lastig zo iets zinnigs te zeggen. Wat is de verdere staat van de auto, d.w.z., schade's, krassen, onderhoudsgeschiedenis etc

Vaak bu'j te bang!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-01 18:59
Bovendien als de 1 een kia rio is en de ander betreft een bmw M5, zou mijn advies ook nog ander kunnen uitpakken.

Daarnaast, benzine, diesel, LPG, of beiden gelijk?

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bjk schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:09:
De laatste weken ben ik op zoek naar een nieuwe (occasion) auto om mijn huidige te vervangen. Inmiddels heb ik contact gehad met twee autobedrijven die mij een voorstel hebben gedaan. Beide auto's zien er goed uit, hebben exact dezelfde specificaties, uitrusting (op parkeersensor na) en de geschiedenis is bekend. Maar verschillen in bouwjaar en prijs.

Wat is wijsheid?

- Auto A uit april 2008, 60.000 km voor 6150,-
- Auto B uit oktober 2009 (incl. parkeersensoren), 50.000km voor 7750,-

Verschil: 1600,-

Ik neig naar auto B, maar dan zitten we wel een maand met een lage spaarbuffer. Kortom, is de anderhalve jaar nieuwere auto en 10.000km minder de 1600,- euro waard?
Kijk even op autoweek wat de gemiddelde afschrijving voor die jaren is. Gebaseerd op je gegevens zou je kunnen neigen naar auto B (omdat ie jonger is en minder km's heeft gemaakt); aan de andere kant heeft auto A minder km's per jaar gemaakt

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:55

-tom-562

Oliesjeik

10.000 km minder lijkt mij imo verwaarloosbaar. Of het moet om een Formule 1 auto gaan

Vaak bu'j te bang!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34
Een auto in de categorie Golf schrijft makkelijk 1600 euro af in de eerste drie jaren.
Zonder te weten over wat voor een auto het gaat zou ik ook voor B gaan.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
My-life schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:26:
Een auto in de categorie Golf schrijft makkelijk 1600 euro af in de eerste drie jaren.
Zonder te weten over wat voor een auto het gaat zou ik ook voor B gaan.
Pardon? 1600? Was het maar zo'n feest. Ik heb toevallig een paar maanden geleden een auto van bijna 1,5 jaar oud gekocht, met nieuwprijs 18.000,-, was na een jaar nog 12.000 waard (verkoopprijs bij dealer, dus voor vorige eigenaar nog minder). Dat is doorgerekend een afschrijving van 4.000 per jaar.

Overigens zou ik de TS aan willen raden vooral ook te kijken naar zaken als verbruik, wegenbelasting etc. En idd vermeld om welk merk en segment het hier gaat. Een auto die bijv nu nog belastingvrij is en per 1-1-2014 niet meer kan nog aardig in waarde gaan dalen rond die periode.

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:24
Het zijn beide Fiat Punto's, met 1.4 benzine motoren. Kortom, ik vergelijk op een identieke auto enkel de bouwjaren en kilometers wijken af.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ook bij beide garages garantie etc? Ik denk dat als ze verder identiek zijn dat je moet kijken hoeveel waarde je hecht aan de parkeersensoren. Ik weet niet wat de onderhoudsinterval is voor de 1.4, maar bij een aantal andere modellen is het 35.000, voor het model met 60.000 kan het dus zijn dat je al wat sneller aan een beurt moet.

Als je een jaar of 5 vooruit wil met deze auto zullen beide dusdanig in waarde gedaald zijn dat de impact op restwaarde in mijn ogen verwaarloosbaar zal zijn. Evt nog even de dagwaarde opzoeken bij de ANWB in de koerslijst en vergelijken met de prijs die je betaald.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:49

PauseBreak

derp!

Aangezien het gelijkwaardige auto's zou ik gaan voor de auto waar jij het beste gevoel mee hebt.

Nee, merp!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-01 08:48

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik zou die 1600 euro in me zak steken, het is dezelfde auto met ongeveer dezelfde kilometer stand.
10.000km vind ik echt niets. je zou kunnen kijken waneer het eerst volgende onderhoud eraan komt en hoeveel dit zal kosten. al zou een jaar onderhoud ook geen 1600 euro kosten :)

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Verwijderd

Je zou eens kunnen kijken of bij een van de auto's de distributieriem al vervangen is. Kostbaar onderhoud en bij een Fiat kun je dat beter voorbarig doen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk ook vooral even wat de auto's nu in de koerlijst van de ANWB doen. Dan heb je al een aardig idee van de prijs, of die reeel is enzo. De vraag is ook hoe lang je denkt te rijden met de auto. Ga je het verschil dus afschrijven, en zo ja over hoe lang?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1