Vertalingen vb/c# .net apps

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Misschien even een vreemde vraag, maar ik kom meer en meer de vraag tegen om bepaalde van mijn apps in meerdere talen te maken,
Nu heb ik dat in het verleden eigenlijk opgelost op een hele hoop verschillende manieren,

Het beste idee tot nu toe lijkt me om een class te schrijven die wordt opgeroepen bij een form.load, en alle controls in het geladen form afloopt, om dan een in een XML file te zoeken naar een vertaling...

Wat vinden jullie van dit idee? Hebben jullie betere ideeën?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:09:
Hello,

Misschien even een vreemde vraag, maar ik kom meer en meer de vraag tegen om bepaalde van mijn apps in meerdere talen te maken,
Nu heb ik dat in het verleden eigenlijk opgelost op een hele hoop verschillende manieren,

Het beste idee tot nu toe lijkt me om een class te schrijven die wordt opgeroepen bij een form.load, en alle controls in het geladen form afloopt, om dan een in een XML file te zoeken naar een vertaling...

Wat vinden jullie van dit idee? Hebben jullie betere ideeën?

Thanks!
Kijk eens naar de standaardoplossingen voor globalization/localization in het .NET framework. Wat je beschrijft komt redelijk overeen met de manier waarop resource files werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik zeker eens doen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Inderdaad. Resource files zijn king! Let overigens ook op de mogelijkheden die je hebt met String.Format!

Dus in je resource file:

Resources.nl-NL.resx
U heeft {0} producten besteld.

Resources.en-US.resx
You've ordered {0} items.

Dan kun je vervolgens gewoon een String.Format(resource, 16); doen en voila!

[ Voor 9% gewijzigd door Wijnbo op 25-06-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik weet niet precies wat voor applicatie je aan het bouwen bent (Windows Forms, WebForms, MVC, Silverlight, ...) maar hou ook rekening met localization settings wanneer je zaken format. Gooi niet keihard "dd-mm-yyyy" terug als je data format, want "05-06-2012" zal een Amerikaan heel anders interpreteren dan een Nederlander. :)

Ofwel: gebruik zoveel mogelijk de standaard formatting strings en zorg dat de Culture en UICulture van je threads overeenkomen met de culture-settings van de bezoeker.

[ Voor 26% gewijzigd door Alex) op 25-06-2012 23:43 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

CodeIT

Code IT

Wij gebruiken hier zelf Globalizer.net (http://www.infralution.com/globalizer.html). Dit maat gebruik van resources. Het handige is dat dit programma je sourcecode scant en alle teksten in een resource zet. Ook is er een speciaal programma wat de vertalers kunnen gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeIT op 26-06-2012 14:50 ]

Pagina: 1