• Dennizz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 12:22

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Meestal kom ik zelf wel door het selectieproces van een product heen :).Voldoende informatie, vergelijken en reviews te vinden voor de meeste componenten. Multifunctionals ervaar ik toch wat lastiger, omdat ik opzoek ben naar een behoorlijk heftige combinatie van features voor consumer producten en daarnaast hebben verschillende fabrikanten een andere benadering naar deze markt... Appels met peren vergelijken dus.

Use cases:
- Scannen van documenten ter administratie (ADF). Rechtstreeks naar een share of server. Bij voorkeur meerdere entries om documenten direct te kunnen scheiden.
- Scannen naar email voor medegebruikers
- Printen, met name eenvoudige documenten en grafieken
- Kopieren kleur en grayscale

Ik zoek in ieder geval de volgende zaken in een multifunctional:
- Scannen/Printen/Kopieren (ja dat is kinda de definitie van MFC...)
- Laser/LED. Geen directe voorkeur voor een van beide.
- Kleur
- Acceptabele printkwaliteit. Het hoeft geen fotokwaliteit te zijn oid. Acceptabel onder huidige definities voor documenten is afdoende.
- ADF (Auto document feader) voor digitale boekhouding
- Scan to FTP/SCP of SMB. Momenteel gebruik ik scan to email, maar dat heeft teveel nadelen. Met name de extra acties zoals het opslaan van de attachments, en renamen omdat deze allemaal dezelfde naam hebben is vervelend.
- Multi OS ondersteuning. Bij voorkeur algemene protocollen als PCL of PS om niet driver afhankelijk te zijn... Ik merk dat dit een hoog gegrepen eis is in deze markt, Windows 7 en Mac OS 10.5/6 zijn harde eis. Ubuntu en iOS is preferred.

Ik besef dat het nogal wat eisen zijn om in de consumermarkt aan een MFC te stellen. Ik ben tot op heden op de volgende resultaten gekomen:

Epson AcuLaser CX17NF
Dit lijkt een aardige kandidaat om aan mijn eisen te voldoen. Hetgeen me met name tegen staat aan deze MFC, is het gebrek aan ondersteuning voor PCL/PS.

Xerox Workcenter 6015
Vooral de reactie van bugcyber op de review van Joen doet me terugdeinzen. Zijn er meer ervaringen met deze MFC hier?

HP Laserjet Pro color m175nw
Ik kan bij deze MFC niet goed in beeld krijgen of er scan functionaliteit richting server/share mogelijk is. Daarnaast kunnen er alleen orginele toners in ivm toner validatie. Dat zou niet het grootste issue zijn overigens.

HP Laserjet Pro color cm145fnw
Zelfde verhaal als bovenstaande HP... Voordeel van beide HP's is wel dat PCL support en PS middels emulatie in orde is. Daarnaast is er wifi support, wat een leuke pre is, maar geen eis.

Ik hoor graag jullie ervaringen en suggesties in deze!

budget is <400.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-09 11:12
Geef de samsungs ook een kijkje!
Bijvoorbeeld de Samsung CLX-6220FX zie link: pricewatch: Samsung CLX-6220FX

• Dennizz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 12:22

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Topicstarter
Zeer gewaardeerde suggestie! Voldoet aan het eisen pakket en biedt ook nog duplex functionaliteit.
Ik ga me nog wat verder verdiepen in deze printer, maar heel fijn dat je deze bij me op de radar hebt geplaatst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Brother 9120CN al bekeken?

• bommel845
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 05-08 10:20
Vandaag de HP Laserjet Pro color m175nw besteld voor op kantoor.

Ik zal eens kijken hoe het scannen werkt. (ftp, mail, smb).

• Cocytus
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Ik ben zelf op zoek naar een multifunctional met ADF. Waar heb je uiteindelijk voor gekozen? Samsung heeft net een nieuw model op de markt gebracht dat mij wel interessant lijkt, de CLX-3305.

• emzed
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15-09 15:07
Ik ben ook wel benieuwd wat op dit moment dé multifunctional voor klein kantoorgebruik is. Prijs rond de 400,-

@Dennizz, wat is het uiteindelijk geworden en hoe bevalt deze na een maand of 3?

• infuse
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 24-04-2015
Is de uitstoot van fijn stof bij deze multifunctionals voor klein kantoorgebruik ook schadelijk zoals wordt beweerd bij grote laserprinters? Ben van plan ook een laserprinter aan te schaffen. Deze printer staat in mijn bureau die aansluit op onze woonkamer (dus we zijn er het meeste van de tijd aanwezig).

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:46
infuse schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:50:
Is de uitstoot van fijn stof bij deze multifunctionals voor klein kantoorgebruik ook schadelijk zoals wordt beweerd bij grote laserprinters? Ben van plan ook een laserprinter aan te schaffen. Deze printer staat in mijn bureau die aansluit op onze woonkamer (dus we zijn er het meeste van de tijd aanwezig).
afhankelijk van grote van je woonkamer ventilatie en hoeveel je afdruk.

Druk je paar pagina's perdag af niets aan de hand. ga je boeken afdrukken zou ik geen laserprinter naast je willen neerzetten..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• zandeklus
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09-08 19:38
En heeft iemand al ervaringen met bovenstaande printers.
Ikzelf ben op dit moment aan het zoeken naar een geschikte laser mfc maar ik kan ook niet kiezen.
Dus als iemand ervaring heeft met een goede betaalbare laser mfc lees ik het graag hier terug

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:16
Ik heb een productreview: HP Color Laserjet 3550N (A4, 16/16 ppm, USB 2.0 & 100mbit) review door PcDealer. Aangezien de toners op zijn en een nieuwe set tussen de 450,0 en 500,00 kost, ben ik aan het kijken naar een nieuwe printer en dan meteen een mfp. Uiteraard een HP HP fanboy: HP FTW!

Wifi is een pré, fax is niet een must, scannen naar netwerkschijf leuk. Ik wil een kleurenlaser met mogelijkheid tot een extra lade en duplex is meegenomen. Tegenwoordig hebben velen ook een touchscreen. Bij voorkeur een grondmodel (ofwel een business uitvoering). Budget (op termijn): EUR >400,00<800,00. Ik kom dan tot dit lijstje:
HP LaserJet Pro 200 Color MFP M276n (CF144A)
http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=5097652

HP LaserJet Pro 200 Color MFP M276nw (CF145A)
http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=5097655

HP LaserJet Pro 300 Color MFP M375nw (CE903A)
http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=4337659

HP LaserJet Pro 400 Color MFP M475dn (CE863A)
http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=4337759

HP LaserJet Pro 400 Color MFP M475dw (CE864A)
http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=4337696

LinkedIn WoT Cash Converter

• emzed
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15-09 15:07
Ik besef me dat dit een oud topic is, maar toch deel ik even dat ik inmiddels naar tevredenheid voor de Brother MFC-9320 CW heb gekozen.

pricewatch: Brother MFC-9320CW

Deze printer bood mij precies wat ik zocht:
  • kleuren led printer
  • flat bed scanner
  • automatische document doorvoer
  • scan naar netwerk
  • standalone kopieer functie
  • prijs rond de 400,-
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2360154,00.asp

• BasZer
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 05-09 09:39
korte vraag, (hopelijk mag deze in dit topic gesteld worden), maar als ik wil dat een printer kan printen zonder dat deze aan een pc vast zit, maar in een netwerk, waar moet ik dan op zoeken?

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:16
Op een (draadloze) netwerkaansluiting?

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee