Intern geheugen x58

Pagina: 1
Acties:

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-03 22:38
Hoi tweakers,

Mijn geheugen is overleden en ik krijg van Salland 58 euro tegoed.

Nu kan ik daar nieuw geheugen uitzoeken, maar ik weet niet zo goed welk geheugen het beste is om te kiezen.

Mijn moederbord is de ASRock x58 extreme3, en de QVL lijst er van is niet zo uitgebreid: http://www.asrock.com/mb/memory/X58%20Extreme3.pdf

Ik heb zelf de volgende setjes gevonden:

Kingston HyperX 6GB 1600 MHz CL9 40 euro

Team Xtreem 6GB 1600 Mhz CL8 55 euro

Corsair 6GB 1600 MHz CL8 59 euro

Geil Black Dragon 12 GB (6x2) 1600 MHz CL9 60 euro

De Black Dragon van Geil lijkt mij best bang for buck, maar ik kan er totaal geen reviews o.i.d. van vinden, dus ik weet net hoe betrouwbaar het setje is. Kingston lijkt mij samen met Corsair het meest betrouwbaar, en 40 euro voor een setje is niet duur.

Is er wellicht iemand die mij kan helpen met het maken van een keuze?

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02 23:32
Ik raad sterk de Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile. Een 8GB kitje dat een laag profiel heeft. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel GB je wil.

• jackorobot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:40
NoFearz schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:15:
Ik raad sterk de Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile. Een 8GB kitje dat een laag profiel heeft. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel GB je wil.
Denk er wel aan dat dit om de X58 chipset gaat he, oftewel triple channel!
Dan is het het beste om gewoon een setje van 3 te kopen...
Kingston is inderdaad de betrouwbaarste, naar mijn mening.
Ik heb zelf ook zo een GeiL setje erin zitten, en dat werkt zeer stabiel, en boven alles: ze zijn prachtig gemaakt :P

Zeker met de prijzen van nu is het gewoon een kwestie van doen wat het beste voelt. En ik raad je zeker aan om evenveel of meer dan dat je voorheen had te kopen!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou gewoon voor die 12GB gaan, netjes mee omgaan, mocht het op de een of andere manier niet ondersteund worden door je moederbord kun je het nog terugsturen en alsnog voor die Kingston set gaan?

• IngamerX
Ik ben er van overtuigd dat ie wel werkt (designed for x58 triple channel platform). Mijn oude OCZ geheugen stond ook niet in de QVL lijst.

Maar bijkomend voordeel is wel dat ik bij de Geil set dus in weze 2 setjes heb van 3*2GB. Ik kan dus eerst 6 GB in mijn PC stoppen, mocht het geheugen dan weer kapot gaan, dan weet ik dat het door het moederbord of de voeding komt (hoogstwaarschijnlijk de voeding). Blijft het geheugen error vrij, dan kan ik de overige 6 GB nog toevoegen.

Ik hoop alleen dat Geil een beetje betrouwbaar is.

• jackorobot
IngamerX schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:49:
Ik ben er van overtuigd dat ie wel werkt (designed for x58 triple channel platform). Mijn oude OCZ geheugen stond ook niet in de QVL lijst.

Maar bijkomend voordeel is wel dat ik bij de Geil set dus in weze 2 setjes heb van 3*2GB. Ik kan dus eerst 6 GB in mijn PC stoppen, mocht het geheugen dan weer kapot gaan, dan weet ik dat het door het moederbord of de voeding komt (hoogstwaarschijnlijk de voeding). Blijft het geheugen error vrij, dan kan ik de overige 6 GB nog toevoegen.

Ik hoop alleen dat Geil een beetje betrouwbaar is.
Dat zou ik ook doen ja, dan kan je er zeker mee vooruit voor de komende tijd ;)
Ik heb zelf de ASRock x58 Extreme, en die werkt gewoon heel lekker met die GeiL setjes

• IngamerX
Oh, kijk eens, top. De extreme3 is volgens mij hetzelfde bord met wat meer features.

Ik heb de set besteld + een geluidsmodule, want de geluidschipset van de ASRock is helaas wat minder (microfoon ingangen werken niet naar behoren).

Nu hopen dat ik mijn "hexa" setje niet pas met 20 dagen binnen krijg :P

• jackorobot
Ik heb idd geen USB/SATA 3, maar verder zijn ze nagenoeg gelijk qua specs.
Ik heb zelf nooit last van de geluidskaart gehad (mede omdat ik sinds ik mijn G35 heb hem 1 of 2 keer gebruikt heb :P).
Ik hoor graag of alles geslaagd is!
Pagina: 1