Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-08 09:40
Aankomend schooljaar ga ik aan mijn studie Information Management beginnen.

Nu heb ik een laptop nodig. Ik moet ermee kunnen tekstverwerken, internetten, en af en toe een simpel business programma erop kunnen draaien (SAP bijvoorbeeld). Niks bijzonders dus.

De laptop moet wel mobiel zijn. Een redelijk lange accuduur in combinatie met een laag gewicht is dus een 'must' voor mij. De schermgrootte moet zo rond de 14 inch zijn (13 of 15 inch is ook goed)

Het budget wat ik eraan stel is zo'n 500 euro.

Ik heb momenteel de volgende laptops op het oog:
BTO U-BOOK 13C19
BTO V-BOOK 15C11
Dell Inspiron 14z
Samsung 300E5A-A03NL
Samsung 300V3A-S04NL
Sony Vaio VPCSB3N9E

Nog enige suggesties?

[ Voor 33% gewijzigd door carks op 25-06-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uit het beleid:

Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Post je zelf bedachte configuratie met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Welke laptops heb je dus zelf al gevonden en waar twijfel je over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-08 09:40
Aghanim schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:24:
Uit het beleid:

Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Post je zelf bedachte configuratie met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Welke laptops heb je dus zelf al gevonden en waar twijfel je over?
Post is aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:08
Samsung 300V3A-S04NL heb ik momenteel in mijn bezit.

Bevalt me erg goed, accu gaat (bij 'normaal' studie gebruik, word, internet) rond de 5 uur mee. Heb er zelf een SSD ingebouwd waardoor hij super snel is.

Twee jaar garantie van Samsung + 1 jaar op de accu, iets wat je bij de anderen dacht ik niet hebt.

*edit*

En het scherm is mat! Ideaal!

[ Voor 6% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 29-06-2012 17:20 ]

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De BTO's zijn veel te duur voor wat je krijgt qua specs. Er moet ook nog windows bij. De populaire V131 is weg, en de inspiron is duurder dan vorige maand (lees: i3 config is weg, i5 standaard). Voor iets met en i5 is de prijs wel erg scherp, maar de voordelen van de samsung zie ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Even een bumpje van dit topic, die Samsung 300V3A is nergens meer te koop voor 599,- blijkbaar? Maand geleden nog overal te verkrijgen, maar ik wou nog even de kat uit de boom kijken en mijn opties overwegen.

Nu zie ik 'm enkel nog bij de Dixons en Mycom, en natuurlijk verzenden die 2 zaken niet, en is ophalen onmogelijk omdat er werkelijk waar geen enkel filiaal in de wijde omtrek van Apeldoorn aan afhalen doet.

Zucht :(

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De V131 was altijd al een betere keuze dan de samsung imo. Waarom neem je die niet? Er is nog een interessante config te krijgen die met shopkorting en epp truuk onder de €600 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Waarom vind je die beter dan?

Want ik heb ook getwijfeld tussen de 3350 en de V131, maar toen bleek dat beide prutschermen hebben (jouw woorden ook nog dacht ik :P) ben ik maar afgehaakt.

Ik kan overigens nooit die laptops goed terugvinden met shopkorting, volgens mij verandert de link dan.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles in het segment heeft een prutsscherm.

De V131 is een paar honderd gram lichter, gaat langer mee op de accu, en lijkt wat steviger te zijn. Het belangrijkste is dat je een dvd drive mist (maar die heeft de 3350 dan weer wel, die kost met i3 ook niets meer tegenwoordig vanwege een theoretische kortingsbon: http://www.tdnieuws.nl/ko...rtingscodes-tm-1-augustus nog onder de €450 als het goed is. In tegenstelling tot wat erbij staat krijg ik de bonnen niet werkend op de V131.
Pagina: 1