Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Boomstructuur kopieeren

Pagina: 1
Acties:

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:03
Voor een klant ben ik momenteel bezig met een project en ik zit een beetje vast. Ik krijg data aangeleverd in de vorm van een boomstructuur alla:

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/HeXz/boompje.png

Om het simpel te houden, elk item in de boom heeft een naam, id en mogelijk één of meerdere referenties naar een ander item. Nu wil ik de gehele boomstructuur en de data kopieren in een nieuwe boom. Maar elk item krijgt als je hem kopieert een nieuw ID. In de nieuwe boom moeten de referenties dus aangepast worden naar de juiste id's.

Nu kan ik wel recursief lopen door de boom om zo een lijstje te generen van alle items in de boom. Maar bijvoorbeeld doordat er een 'lus' in de boom zit (van project kan je bij koffiejuffrouw uitkomen welke weer naar project verwijst) zit ik vast.

Koffiejuffrouw kan pas een verwijzing bevatten naar project als project gemaakt is, maar deze kan pas gemaakt worden als koffiejuffrouw gemaakt is bijvoorbeeld.

Hoe los ik dit op. Ik hoop dat mijn vraagstelling een beetje duidelijk is.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Dit artikel gaat specifiek over C++, maar het algoritme daarin is wellicht wel bruikbaar: http://www.parashift.com/...ialization.html#faq-36.11

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

't is maar net hoe jij je ID's bepaalt. Als jij daar zelf zeggenschap over hebt, dan zou je een extra functie kunnen maken.
Dus een
Item_Copy()
Item_FlayCopy()

• ZpAz
Op het moment dat een item wordt gemaakt wordt er een ID gegenereerd, hier heb ik dus geen zeggenschap over.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Trolando
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik neem aan dat de oorspronkelijke boom ook ooit op een bepaalde manier opgebouwd is. Lijkt me het zo dat je een boom serialiseert naar een reeks instructies die nodig zijn om de boom op te bouwen, bijv:

1) maak knoop PROJECT
2) maak knoop ACHMEA als kind van 1
3) maak knoop KOFFIEJUFFROUW als kind van 2
4) maak een verbinding van 3 naar 1
enz.

En bij elke stap die een knoop maakt onthoudt je de ID.

En anders: vaak bestaat een graaf in de computer uit een verzameling knopen en een verzameling verbindingen, bijv:

Knopen: 1: project, 2:achmea, 3: koffiejuffrouw
Verbindingen: (1 -> 2), (2 -> 3), (3 -> 1)

Een graaf sla je dus op door simpelweg de lijst knopen te maken en de lijst verbindingen. Dat kan recursief, of wat dan ook, als je maar bijhoudt welke je al gehad hebt met een flag of met een hashtable.

Hoe laad je die graaf dan weer in? Je maakt eerst alle knopen. Vervolgens houd je intern bij welke ID elke knoop heeft gekregen, en dat gebruik je om alle verbindingen te leggen. Klaar!

Het ligt er een beetje aan met wat voor API je te maken hebt. Kun je zomaar knopen en verbindingen leggen, dan is dat de makkelijkste methode. Ben je afhankelijk van bepaalde commando's in een bepaalde volgorde om een graaf op te bouwen, doe het dan op die manier.

[ Voor 30% gewijzigd door Trolando op 25-06-2012 15:54 ]

• ZpAz
Inderdaad Trolando, dat moet werken. Thanks.

Pagina: 1