Kun je met dit systeempje een beetje vooruit?

Pagina: 1
Acties:

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 21:17
Heej, ik ben voor een collega van mij bezig een PC in elkaar te zetten. Probleem is echter dat hij niet een uitbundig budget heeft. Mijn collega wil zijn PC vooral gebruiken om te internetten en om foto's mee te bewerken.
Ik had dit in mijn hoofd:

Gigabyte 7IX-E4 socket A
AMD Duron 700 MHz
128 Mb PC133
10 Gb Seagate HDD
4 Mb PCI videokaart (die had hij al)
4 Kanaals ISA Creative Soundblaster (mooi kaartje, wel ISA, had hij ook al)
Standaard 300W ATX kast
Standaard Keyboard Ps/2
Standaard Muis Ps/2

Monitor(15") heeft hij al.

Kan hij met dit systeempje de komende tijd toe?

Verwijderd

Het is wel een echt budget systeem, maar als je hem stabiel krijgt (ivm die DURON) dan is het een prima systeempje voor een beetje klooien. Ik zou er geen zware apps op draaien zoals Photoshop 6 en Illustrator 9, ik denk dat ze wel gewoon werken maar dan zou ik TB of Pentium nemen. Liefst Pentium met SSE.

• AttiX
Op maandag 26 maart 2001 22:26 schreef sinterklaasrulez het volgende:
Het is wel een echt budget systeem, maar als je hem stabiel krijgt (ivm die DURON) dan is het een prima systeempje voor een beetje klooien. Ik zou er geen zware apps op draaien zoals Photoshop 6 en Illustrator 9, ik denk dat ze wel gewoon werken maar dan zou ik TB of Pentium nemen. Liefst Pentium met SSE.
Leg dat stabiel krijgen van die duron eens uit, mijn broertje heeft er geen probs mee geahd om die duron stabiel te krijgen op zijn MSI K7T pro 2.
Maar inderdaad, ik wilde wel een bord voor hem kopen die er wat meer uitspringt, maja, hij heeft een goede Geluidskaart, dus heb ik een ISA slot nodig. Hmm :)

Verwijderd

Met duron heb je gewoon minder power en hij is sneller onstabiel. Iemand die ik ken heeft een Duron 450 en ik had een P 166 pro, hij had een voodoo 2 met 16 mb en ik met 12 mb. Bij hem kon ging windows zelfs sloom en kon je om het half uur resetten en een spelleteje spelen (forget it). Die P 166 pro doet het nog steeds met Tony Hawk 2 over het netwerk en loopt stabiel. Als je een amd wilt (waar niks mis mee is) dan zou ik een Athlon kopen die zijn gewoon beter. Ik moest ook een geluidskaartje en ISDN kaartje kopen omdat ik geen ISA sloten op mijn Asus mobo voor mijn P3 had, maar dat heb ik er dan wel voor over. Maar aangezien hij een budget systeempje wil kan ik mij voor stellen dat je Duron neemt, ik zou zelf wat extra geld neer leggen voor een Athlon 800.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op maandag 26 maart 2001 22:43 schreef sinterklaasrulez het volgende:
Met duron heb je gewoon minder power en hij is sneller onstabiel. Iemand die ik ken heeft een Duron 450 en ik had een P 166 pro, hij had een voodoo 2 met 16 mb en ik met 12 mb. Bij hem kon ging windows zelfs sloom en kon je om het half uur resetten en een spelleteje spelen (forget it). Die P 166 pro doet het nog steeds met Tony Hawk 2 over het netwerk en loopt stabiel. Als je een amd wilt (waar niks mis mee is) dan zou ik een Athlon kopen die zijn gewoon beter. Ik moest ook een geluidskaartje en ISDN kaartje kopen omdat ik geen ISA sloten op mijn Asus mobo voor mijn P3 had, maar dat heb ik er dan wel voor over. Maar aangezien hij een budget systeempje wil kan ik mij voor stellen dat je Duron neemt, ik zou zelf wat extra geld neer leggen voor een Athlon 800.
Jammer dat er helemaal geen Duron 450 is.....

• InterCC
En een Duron is het de cache na hetzelfde als een Athlon Thunderbird.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
ja serieus, als je gaat photosjoppen en dergelijke, zeker een athlon nemen, duron is niks mis mee, maar voor het fotobewerkingswerk is een Athlon echt een Must.

Verwijderd

als hij geen spellen draait ofzo zou het kunnen maar het is niet veel soeps is ook niet veel waar 3 a 4 honderd

• InterCC
Op maandag 26 maart 2001 22:57 schreef NrGBoeie het volgende:
ja serieus, als je gaat photosjoppen en dergelijke, zeker een athlon nemen, duron is niks mis mee, maar voor het fotobewerkingswerk is een Athlon echt een Must.
Meer dan 128mb dan ook..... Een beetje fotobewerken kan echt wel met een Duron hoor.. Enne veel geld heeft die gast niet.. Denk dat geheugen dan meer effect heeft dan een TB ip van Duron

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 22:59 schreef InterCC het volgende:

[..]

Meer dan 128mb dan ook..... Een beetje fotobewerken kan echt wel met een Duron hoor.. Enne veel geld heeft die gast niet.. Denk dat geheugen dan meer effect heeft dan een TB ip van Duron
ipzich is een goeie videokaart ook wel handig. 3d enzo maar aan het systeem te zien gaat hij niet gamen of photosjoppen. Ik vind het wel een grappig systeempje.

• Boeie
  • Laatst online: 01-04 10:49
hmmm ik heb hier een Duron 750 met 256 mb Infineon en het Sjoppen gaat nog niet echt lekker.
op een Athlon 800 met 128 mb mtec ging et echt wel lekker.

allebei op een A7v mamaplank

Verwijderd

Fotobewerken = Meer geheugen. Nou is ut goeiekoop.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22
Op maandag 26 maart 2001 23:25 schreef HlpDsK het volgende:
Fotobewerken = Meer geheugen. Nou is ut goeiekoop.
WAS goedkoop... Met de recente prijsstijgingen van sommige bedrijven... :( :(
Net nu ik ook iets extra wilde halen. Hmmz, altijd lachen met die prijsstijgingen vlak voor ze je salaris storten. Zouden ze dat zo plannen ofzo :? :r

/edit
typos

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Nu niet meer :( morgen moet ik nog 256MB ophalen maar is nu al 40 gulden duurder :(

Mooi klote, was ik vorige week maar gegaan :(

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
hoe wil je een isa kaartje op dat mobo zetten ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• AttiX
Op dinsdag 27 maart 2001 00:15 schreef Bamibal het volgende:
hoe wil je een isa kaartje op dat mobo zetten ?
Op dat gigabyte moederbord zitten twee ISA sloten. :)
En ik denk dat hij eerst wel toe kan met dit systeem. Hij kan het systeem later altijd nog een beetje opvoeren of niet?

Verwijderd

kzou dr een betere videokaart in stoppen

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Geen onnodig problemen maken.. zo te lezen gaat het hier niet om zware fotoshop projecten waar 12 uur per dag aan word gewerkt. Dus dat gaat prima met een Duron, duurt gewoon iets langer. Het zou wel kunnen dat die 128 MB niet genoeg is, maar ik zou gewoon daarmee beginnen, en je komt er vanzelf wel achter als het echt niet goed werkt stop je er nog wat bij... maar eerst gewoon proberen. Als je geen rare dingen doet met een Duron is ie gewoon stabiel.
Verder is het een leuk en vooral goedkoop systeempje. Het enige waar ik me zorgen over maak is die videokaart. Die zou ik echt vervangen. Het hoeft niet duur te zijn, en alles is beter als een 4mb PCI kaartje.
Koop er een Geforce 2 MX bij ofzo, dat is echt niet zo duur, of desnoods een TNT2.
Das het enige wat ik zou veranderen. En verder gewoon een duron pakken, en die 128 mb gewoon proberen of het genoeg is.

succes ermee, en laat je niet gek maken door iedereen die zegt dat een TB echt een MUST is, en dat 128 MB echt niet kan etc etc.
Ik heb zelf een duron, en ik heb een half jaar gewerkt met 128 mb, en nooit problemen ondervonden. Nu moet ik wel zeggen, ik doe nooit zware dingen in fotosoep.

Geen inspiratie

• AttiX
Ik vind het wel grappig. Ik krijg allemaal opbeurend commentaar. Mijn idee was eigenlijk om een zo goedkoop mogelijk maar toch goed systeem te kopen voor mijn collega.
Die videokaart is niet eens erg slecht, hoor. Weet niet precies of het een 4 MB of een 8 MB kaartje is. Maar daar kan hij eerst nog wel mee werken. Kan hij later mijn Elsa Gloria krijgen.. Dan heeft ie wel mooi 2D beeld, of niet? :)

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 22:57 schreef NrGBoeie het volgende:
Juist voor fotoshop ben je _veel_ beter af met een P3, het is geloof ik de enige benchmark die de p3 dubbel zo snel doet als de athlon!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 18:58

EaS

Op dinsdag 27 maart 2001 13:31 schreef tineau het volgende:
Juist voor fotoshop ben je _veel_ beter af met een P3, het is geloof ik de enige benchmark die de p3 dubbel zo snel doet als de athlon!
Als je 8 uur per dag die paar onderdelen in fotosoep doet waarin de PIII een beetje sneller is, dan ja ... neem een PIII.
Als je af en toe even wat leuke fratsen wilt uithalen met fotopoep, gewoon voor de keus gaan die je al had gemaakt. Snel genoeg.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:41

Destruction

(ex-)Automonteur

Wat je het beste nog kunt doen is er een 30/40 GB hdd + 32MB videokaart ofzo.

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op maandag 26 maart 2001 22:43 schreef sinterklaasrulez het volgende:
Volgens mij bestaan er geen duron 450's hoor. Zal denk wel een k6-2 450 geweest zijn die heel slecht geconfigd was.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• AttiX
Als je 8 uur per dag die paar onderdelen in fotosoep doet waarin de PIII een beetje sneller is, dan ja ... neem een PIII.
Als je af en toe even wat leuke fratsen wilt uithalen met fotopoep, gewoon voor de keus gaan die je al had gemaakt. Snel genoeg.
Een P3? Uhm, voor die prijs kan ik twee durons kopen, sorry word me te duur. Jullie nemen dat fotobewerken ook wat te zwaar op, trouwens.. Hij wil zijn PC vooral gebruiken om te I-netten en text te verwerken.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou gewoon een Duron kopen. Is de beste processor voor een budget systeem. Hij is iets langzamer als een t-bird maar de meeste normale gebruikers merken daar weinig van.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Wirf
  • Laatst online: 18-08 17:51
Op dinsdag 27 maart 2001 15:40 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:

[..]

Een P3? Uhm, voor die prijs kan ik twee durons kopen, sorry word me te duur. Jullie nemen dat fotobewerken ook wat te zwaar op, trouwens.. Hij wil zijn PC vooral gebruiken om te I-netten en text te verwerken.
ach, houde zo dan!

(misschien een wat grotere HD.. maarja, ik ben een beetje HD-freak :))

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Foto's bewerken?

Jammer dat 'ie al een monitor heeft, want een 17 inch (min.) zal zoveel beter/leuker/mooier zijn.

Trouwens www-en ook :)

Las trouwens ergens (in een blad, maar welke ook al weer?) dat een goede monitor waarschijnlijk de beste koop is van je hele compu-set. Monitor gaat lang mee en is niet snel out-dated

Hoop dat 'ie wat extra centjes over heefT

• AttiX
Hij heeft een goede monitor. Een 15", en die slaat er nog een knappe resolutie uit. :)

• Kortfragje
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

K snap t niet hoor, ik heb altijd gemerkt dat je beter een goeie videokaart kan hebben dan een sterke proc. En ik heb nergens last van (systeem zie onder) en spellen lopen ook goed. Maar een vriend van me heeft pas een athlon 800 op een k7t-pro 2 mobo gekocht en hij heeft stabiliteitsproblemen in internet exploiter. K zelf heb nergens last van, volgens mij hangt het ook zwaar van de rest van je systeem af.

http://www.gjpvanwesten.nl

Pagina: 1