Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

E-mail account bewaren bij overstap provider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geruime tijd internet en telefonie bij Tele2 en met mijn televisieabonnement zit ik bij Ziggo. Vanwege een aantrekkelijke aanbieding ben ik van plan over te stappen naar Ziggo. Echter, ik zou graag gebruik blijven maken van mijn huidige email account, kan dit?

Mijn internetabonnement ben ik gestart bij Zonnet en daarom heb ik nog een Zonnet extention achter mijn email (xxx@zonnet). Heeft iemand ervaring met het overstappen naar Ziggo (of een ander provider) en het behoud dan wel verlies van zijn e-mail? Het is voor mijn werk namelijk uiterst belangrijk dat deze behouden blijft en of toegankelijk is als ik overstap naar Ziggo. Inmiddels ben ik wel van plan met het starten van een eigen extention om dit probleem in de toekomst te verhelpen, echter, op de korte termijn is dat nog niet mogelijk.

thnx

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14

D4NG3R

kiwi

:)

Wat vertelde de helpdesk van Tele2 hier over?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Tele2 abonnement ongewijzigd laten totdat je je eigen extention(?) hebt gestart en Ziggo erbij nemen m.b.t. internet&telefonie.

Lijkt me niet dat Tele2 een apart abbo aanbied puur en alleen voor e-mail, dit zou je nog na kunnen vragen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Xs4all heeft de zgn 'pack' dienst, waar je voor (een prijzige) 15 euro in de maand zulke diensten kan blijven gebruiken, dus behoud van je emailadres. Bel de helpdesk eens of ze soortgelijke hebben.

Mogelijk heeft Tele2/Zonnet nog een soort van goedkoop inbel-abbo waarmee je je email kan behouden waarop je kan overstappen (desnoods laagste internetabbo), in alle overige gevallen ben je gewoon je email kwijt.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 25-06-2012 14:51 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Je zou bij tele2 kunnen vragen of je een emailabbonement mag afsluiten. Veel ISP's hebben dit voor 5 a 10 euro per maand. Bellen met de helpdesk is de way to go

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties,

Het bereiken van de helpdesk van Tele2 is een haast onmogelijke opdracht, telefonisch constant +10 wachtende voor me en een centraal e-mail adres hebben ze niet bij de helpdesk.

Plan is om over te stappen naar een alles-in-een abonnement van Ziggo. Als het mogelijk is om een e-mail only account te nemen bij Tele2 is dat inderdaad een mogelijkheid. Op hun website weinig duidelijkheid hierover. Op andere forums wordt aangegeven dat het aanpassen van de inkomende en uitgaande server ook een mogelijkheid is, daar dus zonnet invoeren. Iemand idee of dat kan?

Nogmaals: gaat vooral om het behouden van een zonnet account, in de toekomst zal ook die niet meer nodig zijn ivm eigen extention.

Verwijderd

Common misspelling of extension.
TS bedoelt waarschijnlijk een eigen domein.

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:18:
Op andere forums wordt aangegeven dat het aanpassen van de inkomende en uitgaande server ook een mogelijkheid is, daar dus zonnet invoeren. Iemand idee of dat kan?
Dat zal vast kunnen, maar ik zou niet gek opkijken als het e-mail adres buiten werking treed nadat je bij Tele2 hebt opgezegd.

Klantenservice contacten is toch de enige optie. Of het nu laten zoals het is en Ziggo in de koelkast zetten of versneld een eigen domein regelen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zonnet bood vroegah ook een gratis webmail dienst aan (ondanks dat het via Tele2 en Versatel is gerebrand), dus ik zou toch doorzetten met de helpdesk en vragen of ze je account naar een mail-only kunnen omzetten.

Dan behoudt je je e-mailadres :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:49
Mijn ouders hebben jaren geleden zo'n gratis zonnet e-mail adres aangemaakt, en dat doet het nog steeds. Maar goed, dat geeft verder geen garantie dat dat voor alle zonnet adressen zo zal zijn.

Zoals aangegeven, bel met de helpdesk van tele2, meer opties om zeker van je zaak te zijn heb je simpelweg niet.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Ik heb nog steeds een zonnet email adres nadat ik in 2002/2003 driekwart jaar zonnet dial up verbinding gebruikte.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:39

kraats

Ik rol

Ik heb zelf een aantal jaren geleden mijn zonnet-adres mogen behouden nadat ik mijn adsl van Tele2 opzegde. Of ze dat nu nog steeds doen kan ik je helaas niet met zekerheid zeggen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Verwijderd

Tele2 adressen blijven gewoon actief. Ik heb er meerdere van xDSL subscriptions en ze werken gewoon na meer dan 5 jaar.

De laatste van 1 jaar geleden werkt ook nog.

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Ik ken wel iemand die geen mail meer kan versturen vanaf de webmail van zonnet (aangemaakt in de tijd van zonnet gratis inbellen). Ontvangen / doorsturen blijft wel werken.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Brabix schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:11:
Ik ken wel iemand die geen mail meer kan versturen vanaf de webmail van zonnet (aangemaakt in de tijd van zonnet gratis inbellen). Ontvangen / doorsturen blijft wel werken.
Je zou gewoon via de Tele2 webmail je zonnet mail moeten kunnen bewerken. Dat werkt bij mij nog steeds.

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:51
Zou dit niet het moment zijn om voor eens en altijd over te stappen naar Gmail / Hotmail / Yahoo / of 1 van de andere concurrenten?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Chills schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:14:
Zou dit niet het moment zijn om voor eens en altijd over te stappen naar Gmail / Hotmail / Yahoo / of 1 van de andere concurrenten?
Ja en nee; je zou een transitie kunnen aanhouden door met reply-to adressen te werken en een signature die aangeeft dat je moved naar een ander e-mailadres, maar die keuze zou toch bij de gebruiker moeten zijn ;)
Komt dat niet doordat je "tegenwoordig" de SMTP van je eigen provider moet invullen ipv zoals vroeger die van de mailprovider?

[ Voor 31% gewijzigd door BtM909 op 26-06-2012 22:07 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:49
Ik ben ooit begonnen met internet af te nemen bij Zonnet gratis inbellen, overgegaan naar Zonnet ADSL, tot het uiteindelijk Tele2 werd en ik ging verhuizen, en mijn ADSL heb opgezegd.
Mijn Zonnet mail adres heb ik echter nog steeds, en wordt gepopt door mijn gmail account.

Ah, en mijn ouders gebruiken hun eigen zonnet mail adressen nog wel volledig, en kunnen dus ook uitgaand mailen.

[ Voor 17% gewijzigd door RollieBollie op 26-06-2012 23:09 . Reden: Extra info. ]

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
BtM909 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:04:
Komt dat niet doordat je "tegenwoordig" de SMTP van je eigen provider moet invullen ipv zoals vroeger die van de mailprovider?
Nee, bij webmail van de provider hoef je geen SMTP server in te vullen. De optie is gewoon geblokkeerd als je geen betalende klant bent lijkt het.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Brabix schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:46:

Nee, bij webmail van de provider hoef je geen SMTP server in te vullen. De optie is gewoon geblokkeerd als je geen betalende klant bent lijkt het.
Webmail ja, maar via POP (en dus SMTP) wel gewoon :)

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 27-06-2012 11:01 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:27

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:50:
Lijkt me niet dat Tele2 een apart abbo aanbied puur en alleen voor e-mail, dit zou je nog na kunnen vragen.
Bij KPN (met @planet.nl adres btw) kun je gewoon gratis je account blijven gebruiken na een overstap naar een andere provider. Dit was tenminste wel het geval toen mijn ouders overstapten van KPN naar Ziggo.
Je krijgt dan een speciaal, gratis 'email'-pakket.

Of dit bij Tele2 ook zo is weet ik natuurlijk niet, je zou het ze kunnen vragen.

[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 27-06-2012 11:03 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1