backup maken van windows.old

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remya
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
hoi,

Een paar dagen geleden is mijn pc gecrasht. Na veel zoeken naar de oorzaak bleek het dat Windows 8 was vastgelopen en moest worden geherinstalleerd. Dus heb ik eerst geprobeerd om via een bootable usb Windows opnieuw op de harde schijf te installeren maar dat lukte niet.
Dus heb ik op een andere interne harde schijf Windows geïnstalleerd en via deze heb ik mijn harde schijf gezocht. Maar Windows maakt natuurlijk na een installatie een .old map aan waar al mijn bestanden instaan. ik heb geprobeerd om deze simpelweg naar mijn externe hdd (wd essentiel) te kopiëren maar dit werkt niet. heeft iemand een idee hoe ik dit kan toch kan doen?
Nou las ik ergens dat er back-up programmas zijn die een complete pc backup kunnen doen (image back-up) zodat alles daarna weer op de goede plek op de pc terug komt. Maar aangezien alles in een .old folder staat weet ik niet of dit kan.

Ik hoop dat iemand kan helpen

groetjes, remy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Waarom werkt het niet? Wat krijg je als melding als je gaat kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remya
  • Niet online
Als ik de map probeer te kopiëren dan gaat hij berekenen hoeveel gb het is en dan sluit dat scherm en gebeurt er voor de rest niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Wat voor bestanden zoek je naar? Volgens mij bevat de windows.old enkel de bestanden van de Windows installatie zelf, als ik het goed heb staan daar niet de zaken in die in je 'mijn documenten' stonden of iets in die geest. Zo te zien klopt dat niet helemaal

Een een image backup kan alleen als je eerst zelf een image gemaakt hebt en als ik dat zo lees is dat niet gedaan.

Maar je geeft ook aan dat je Windows op een andere HDD geinstalleerd hebt, zit je wel op de goede schijf te zoeken? Want als je Windows op HDD 1 hebt staan en je installeert het vervolgens ook op HDD2, dan wordt er voor zover ik weet niets gedaan met de Windows op HDD1. En dan volg ik weer niet helemaal waarom je in de Windows.old folder zit te zoeken?

[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 26-06-2012 07:16 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Gebruikersmappen (en persoonlijke data staan er wel degelijk)
De meeste persoonlijke bestanden bevinden zich op de volgende locatie:
station: \Windows.old\Documents and Settings\Gebruikersnaam
station:\Windows.old\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Bureaublad
station:\Windows.old\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Favorieten
station:\Windows.old\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Mijn documenten

Zal eerst eens kijken of alle rechten goed staan.
Of je er wel goed in kunt browsen. En of je een klein deel kunt kopieren

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DarkSide schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:29:
Gebruikersmappen (en persoonlijke data staan er wel degelijk)
De meeste persoonlijke bestanden bevinden zich op de volgende locatie:
station: \Windows.old\Documents and Settings\Gebruikersnaam
station:\Windows.old\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Bureaublad
station:\Windows.old\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Favorieten
station:\Windows.old\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Mijn documenten

Zal eerst eens kijken of alle rechten goed staan.
Of je er wel goed in kunt browsen. En of je een klein deel kunt kopieren
En dat gaat alleen op met Windows XP of ouder. Windows Vista en nieuwer gebruikt geen Documents and Settings meer, maar Users. De TS geeft aan dat hij Windows 8 gebruikt, dus Docs en Settings zal niet bestand, alleen als link waar je niets mee zou moeten kunnen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remya
  • Niet online
In het mapje windows.old staan de volgende mappen:
PrefLogs, Program Files, Program Data, Users, Windows en een Windows Batch File genaamd "autoexec".
Als ik i.p.v. de hele windows.old map de kopieren, alle mappen los de kopieren krijg ik een foutmelding dat hij verschillende bestanden niet kan over plaatsen.
De map Users is precies het zelfde zoals deze op de pc stond toen deze nog werkte maar ook deze kan ik niet overplaatsen zonder dat ik de foutmelding krijg dat er verschillende bestanden niet kunnen worden verplaatst. Ik ben administrator dus daar kan het niet aan liggen.

Weet iemand misschien ook wat het autoexec bestand is? als ik er op klik krijg ik voor een seconden het CMD in beeld maar voor de rest niets.

EDIT
heb ook nog even een print screen bijgevoegd van deze computer met de harde schijven die er op dit moment zijn (en welke wat is). http://i1171.photobucket....roos/psdezecomputer-1.png

[ Voor 13% gewijzigd door remya op 25-06-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thajunior
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2018
Probeer het eens met USMT (ff google)

En dan het volgende commando scanstate.exe /offlineWinOld:D:\windows.old om een back up te maken van je oude windows install.
en dan loadstate.exe gebruiken om het over je huidige partitie te gooien.

Ik gebruikte dit om XP pc's te migreren naar W7. Ik heb het zelf nooit getest van W8 naar W8 , maar het is het proberen waard lijkt me..

[ Voor 7% gewijzigd door Thajunior op 25-06-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met bovenstaande is de mogelijkheid dat je je gecrashte systeem in gecrashte staat terug krijgt. Wees dus bereid om een herinstall te doen mocht dit het geval zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remya
  • Niet online
oké, ga het even bekijken en laat de uitslag morgen wel weten.
Alvast bedankt voor alle hulp tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thajunior
Indd Hero niet aangedacht my bad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Ik zou eerst eens terraCopy proberen.
Voor de rest ben je toch alleen de user map nodig lijkt mij.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remya
  • Niet online
Ik heb gister terracopy geprobeerd maar van de in totaal 382892 bestanden kon hij er maar 24981 overzetten. Bij de andere bestanden kwam z'n rood kruisje voor te staan en daar kon niks mee worden gedaan.
Nog ingaand op de post van Thajunior, Omdat dit de derde keer is dat ik van Windows versie verander (Vista
->7->8) heet de folder geen Windows.old maar Windows.old.000, dus neem ik aan dat het commando scanstate.exe /offlineWinOld:D:\windows.old.000 wordt? Want dan ga ik dat maar proberen en hopen dat het allemaal goed gaat.

PS: sorry voor de late reactie maar moest gister nog veel afronden voor school dus had niet echt tijd voor andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remya
  • Niet online
Wou net mijn internet verbinding gaan aanluisten (TP-link WN722N) zodat ik USMT kon downloaden, maar op het moment dat ik de driver via de cd-rom instaleerde kreeg ik een bsod :( (not less or equal). gelukkig sloot de pc vanzelf af en ging hij automatisch repareren. Nu werkt alles weer goed maar ik vindt het wel raar want dat het bsod was het zelfde als die toen mijn pc crashte maar toen ging hij niet automatische herstellen.
dus nu ook nog is geen internet... de driver leek wel gewoon goed te werken op de oude harde schrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Misschien zo:

robocopy C:\WINDOWS.old DISKEXTERNEHD /E /B /COPYALL /XJ 

In de Windows directories hebben veel bestanden rechten met TrustedInstaller als owner, en daar kun je administrator niet bij. Met de /B switch van robocopy krijg je rechten van Windows backup en die zou daar wel bij moeten kunnen.

Doe dit wel vanuit een elevated command prompt

[ Voor 72% gewijzigd door Turdie op 27-06-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remya
  • Niet online
Heb geprobeerd om met het robocopy commando de bestanden te kopieren maar dan krijg ik de melding dat hij het bestand niet kan vinden. Heb ook nog geprobeerd om i.p.v. Windows.old, Windows.old.000 te doen maar dan krijg ik de zelfde melding.

PS: weer een laten post vanwege m'n schoolwerk maar ben nu klaar dus kan voortaan snel reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thajunior
remya schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:16:
Nog ingaand op de post van Thajunior, Omdat dit de derde keer is dat ik van Windows versie verander (Vista
->7->8) heet de folder geen Windows.old maar Windows.old.000, dus neem ik aan dat het commando scanstate.exe /offlineWinOld:D:\windows.old.000 wordt? Want dan ga ik dat maar proberen en hopen dat het allemaal goed gaat.
Dat is correct het /offlineWinOld wilt weten uit welke folder je wilt scannen. Dus als de betreffende map zo heet dan klopt scanstate.exe /offlineWinOld:D:\windows.old.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
remya schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:08:
Heb geprobeerd om met het robocopy commando de bestanden te kopieren maar dan krijg ik de melding dat hij het bestand niet kan vinden. Heb ook nog geprobeerd om i.p.v. Windows.old, Windows.old.000 te doen maar dan krijg ik de zelfde melding.

PS: weer een laten post vanwege m'n schoolwerk maar ben nu klaar dus kan voortaan snel reageren.
Welke melding krijg je precies?? Nog nooit gehoord dat robocopy een bestand niet kan vinden. Als je QuickEdit in een command prompt aan hebt staan, kun je de folder naar de DOS box slepen en vult ie het juiste pad in.

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 29-06-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remya
  • Niet online
Na meerdere keren is het gelukt maar toen ik ging kijken naar de map waar robocopy een backup heeft gemaakt staan alle mappen er maar er zijn geen bestanden.
Staat ook onder aan het cmd na het uitvoeren. Hij heeft 52932 folders gekopieerd maar 0 bestanden.
Pagina: 1