Goedemiddag,
Zit te twijfelen tussen de 15CL47-7970 of 15CL46-GTX675. (Ati / Nvidia)
GTX675
ATI 7970
Wil een laptop waar ik wat spellen op kan spelen maar ook mee kan nemen naar vrienden om daar met wat hobby projecten aan de gang te kunnen gaan.
Naar mijn zoektocht heb ik de 2 nog over wie hier boven staan.
(“met een paar kleine aanpassingen wie voor de vraag niet relevant zijn”)
Wil als main os Linux Ubuntu draaien en Windows er naast.
Zit echter mega te twijfelen tussen Ati of Nvidia.
Namelijk welke keuze is beter voor Ubuntu linux?
Ati heeft open en closed drivers, Als je gaat googlen zijn de mening verschilled maar komt over het algemeen vrij positief uit.
Nvidia heeft closed drivers maar heb met mijn vaste pc hier al kleine problemen mee voornamelijk met dual screen. + de opmerking van Linus Torvald + reactie van Nvidia.
zie voor info
Heeft Nvidia een accu voordeel in Windows? Mede omdat je ook al die Intel 4000 er bij hebt.
Werkt 1 van de 2 kaarten beter bij spellen zoals Starcraft 2 / Diablo 3 / Anno series.
Prijs en gewicht is voor mij goed, het is alleen de laatste knop wie ik nog moet doorhakken.
Heb naar allerlei laptops gekeken, ga nu BTO een keer proberen. Alles wat ik er over lees is vrij neutraal / positief.
Heeft iemand tips of opmerking voor welke video kaart ik zou moeten gaan?
Met vriendelijke groet,
Foyet
Zit te twijfelen tussen de 15CL47-7970 of 15CL46-GTX675. (Ati / Nvidia)
GTX675
ATI 7970
Wil een laptop waar ik wat spellen op kan spelen maar ook mee kan nemen naar vrienden om daar met wat hobby projecten aan de gang te kunnen gaan.
Naar mijn zoektocht heb ik de 2 nog over wie hier boven staan.
(“met een paar kleine aanpassingen wie voor de vraag niet relevant zijn”)
Wil als main os Linux Ubuntu draaien en Windows er naast.
Zit echter mega te twijfelen tussen Ati of Nvidia.
Namelijk welke keuze is beter voor Ubuntu linux?
Ati heeft open en closed drivers, Als je gaat googlen zijn de mening verschilled maar komt over het algemeen vrij positief uit.
Nvidia heeft closed drivers maar heb met mijn vaste pc hier al kleine problemen mee voornamelijk met dual screen. + de opmerking van Linus Torvald + reactie van Nvidia.
zie voor info
Heeft Nvidia een accu voordeel in Windows? Mede omdat je ook al die Intel 4000 er bij hebt.
Werkt 1 van de 2 kaarten beter bij spellen zoals Starcraft 2 / Diablo 3 / Anno series.
Prijs en gewicht is voor mij goed, het is alleen de laatste knop wie ik nog moet doorhakken.
Heb naar allerlei laptops gekeken, ga nu BTO een keer proberen. Alles wat ik er over lees is vrij neutraal / positief.
Heeft iemand tips of opmerking voor welke video kaart ik zou moeten gaan?
Met vriendelijke groet,
Foyet