Toon posts:

Symbios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met de Symbios 20860 PCI Controller kit. Kan je hiermee ook booten vanaf cdrom???

Is het voor de rest een beetje kaartje?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Is wel een puik kaartje, maar vertel eerst maar ff welk mobo je hebt, want mijn mobo wil er niet mee booten (een binfile van je bios zou nog handiger zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 maart 2001 22:42 schreef _JGC_ het volgende:
Is wel een puik kaartje, maar vertel eerst maar ff welk mobo je hebt, want mijn mobo wil er niet mee booten (een binfile van je bios zou nog handiger zijn)
Ik wil een servertje bouwen met:

Abit KA7 mainboard
AMD Athlon 700 MHZ
1x Hyundai PC133 128 MB
Plextor UltraPlex 40max (CDROM)
Plextor PlexWriter 8/2/20 (WRITER)
2x 10/100MBit PCI netwerkkaarten (ADSL)
Iomega 100MB ZIP-drive (INTERNAL)
8GB Quantum IDE (HARDDISK)
Windows 2000 Server

Ik wil dus alleen een SCSI-kaartje hebben waarmee ik eventueel via mijn CDROM-drive kan boeten. Heb weinig zin om een hoop knaken uit te geven voor een SCSI-harddisk.

• _JGC_
Ik kan er niet mee booten, omdat ik geen BIOS heb voor dat ding (ja, 3.0.7, maar die wil nie booten). Ik zal morgen ff voor je kijken of die abit nog ruimte heeft voor een 4.0.2.18 bios van symbios (dan kan je wel booten). Lijkt me raar als dat niet past, want er was toch ook een RAID versie van dat ding, dus met highpoint bios ingebouwd?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 maart 2001 23:29 schreef _JGC_ het volgende:
Ik kan er niet mee booten, omdat ik geen BIOS heb voor dat ding (ja, 3.0.7, maar die wil nie booten). Ik zal morgen ff voor je kijken of die abit nog ruimte heeft voor een 4.0.2.18 bios van symbios (dan kan je wel booten). Lijkt me raar als dat niet past, want er was toch ook een RAID versie van dat ding, dus met highpoint bios ingebouwd?
Ik heb weinig verstand van SCSI-hardware.
Heb op dit moment een Adaptec 2904CD in mijn systeem zitten, maar daarmee kan ik noet booten heb ik van msensen gehoord.
Maar wat bedoel je eigenlijk met die BIOS-versies enzo.

• _JGC_
je kunt aan je systeem bios een bios toevoegen die eigenlijk op je SCSI kaart had moeten zitten. Ik weet zo uit mijn hoofd niet welke afgeslankte kaart die 2904 is, maar als je van die originele kaart een bios rom hebt van 32K, kan je die in je systeembios gooien, zodat het een volwaardige SCSI kaart is.

• _JGC_
Hallo, ben al weer klaar met modden:

http://jgc2.virtualave.net/download/ka7_ty.zip

Flashen op eigen risico!

Zit de volledige ROM van de Symbios 8xx serie in, dus met setup tool

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dus dat die Symbios scsi-kaart geen eigen BOOT-bios heeft.

• _JGC_
Nee, maar als je bovenstaande BIOS ff download, heeft ie hem wel, is een custom build BIOS by JGC :)

BTW: Kan gewoon met dat logochanger programma 'CBROM' gedaan worden...

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
:?:? Je hebt geen bios, hoe kun je dan in vredesnaam een bios flashen? Ben ik blonT of klopt het gewoon niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toch eigenlijk opzoek naar een kaartje waarmee ik wel kan booten.

Enige suggesties???
Ik ben in ieder geval niet van plan om er harddisks er op aan te sluiten. Wel een burner en reader.

• _JGC_
Als je die bios die ik hierboven gelinkt heb in je mobo flasht, kan je wel booten met die kaart. Hij is dan vrijwel gelijk aan de Sym53C875 (met BIOS chippie)

Je flasht dus niet de bios van die kaart, maar van je mobo. Je mobo zal zien dat er een symbios kaartje in zit, en dan die bios aanspreken, zodat je kunt booten.

En: Er zat ook al een Highpoint bios in, zodat je ipv een HPT370 kaartje van Abit ook toekunt met alleen de chip, net zoals op de KA7-100 en de KT7-RAID.

BTW: Voor mensen die nog zin hebben in een MSI U100 kaartje op een niet MSI bord, is deze methode ook toepasbaar

edit:

Pas op: als je geen ABit KA7(-100) hebt, moet je dat BIOS natuurlijk niet gaan flashen!

Verwijderd

Topicstarter
Andere mensen nog tips???

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-04 16:03

Sayko

Knowledge Is Power

ik heb het zelfde kaartje op een epox 8kha+ en mij lukt het ook niet om te booten vanaf die kaart. iemand suggesties?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-04 16:03

Sayko

Knowledge Is Power

foutje

ik heb een symbios 8100s op een epox 8kha+ en ik kan ook niet booten of ik kan die hele kaart niet flashen. iemand suggesties?
Pagina: 1