Ik heb bij GoDaddy een SSL-certificaat aangevraagd, omdat ik dat wil gebruiken om de communicatie tussen bezoeker en server te versleutelen. Het SSL-certificaat is succesvol aangevraagd, en ik heb inmiddels twee bestanden van GoDaddy ontvangen; een .crt bestand voor het domein en een bundle.crt bestand.
Nu moet ik deze dus installeren in Apache op de door YourHosting geleverde TurnkeyLinux LAMP omgeving. Ik heb de bestanden geupload naar de server, en het apacheconfiguratie bestand gevonden in /etc/apache2/sites-available/default-ssl
In dat bestand heb ik een aantal regels aangepast, zodat ze matchen met de locaties van mijn ssl-certificaat:
SSLCertificateFile /etc/ssl/certs/domein.nl.crt
SSLCertificateKeyFile /etc/ssl/private/rgp.key
SSLCertificateChainFile /etc/ssl/certs/gd_bundle.crt
Vervolgens heb ik met het commando /etc/init.d/apache2 reload via ShellinaBox de Apache server opnieuw opgestart. Er kwam een (in mijn ogen onbelangrijke?) melding bij het herstarten van de server;
Kan iemand me wijzen op een eventuele fout die ik gemaakt heb in het proces?
Voor zover nog niet duidelijk was; Dit is mijn eerste project met een VPS/SSL, en de eerste keer dat ik met Linux werk
Bedankt alvast
Nu moet ik deze dus installeren in Apache op de door YourHosting geleverde TurnkeyLinux LAMP omgeving. Ik heb de bestanden geupload naar de server, en het apacheconfiguratie bestand gevonden in /etc/apache2/sites-available/default-ssl
In dat bestand heb ik een aantal regels aangepast, zodat ze matchen met de locaties van mijn ssl-certificaat:
SSLCertificateFile /etc/ssl/certs/domein.nl.crt
SSLCertificateKeyFile /etc/ssl/private/rgp.key
SSLCertificateChainFile /etc/ssl/certs/gd_bundle.crt
Vervolgens heb ik met het commando /etc/init.d/apache2 reload via ShellinaBox de Apache server opnieuw opgestart. Er kwam een (in mijn ogen onbelangrijke?) melding bij het herstarten van de server;
Helaas is er iets niet goed gegaan, want als ik naar mijn domein ga (https://109.235.76.84), wordt het standaard certificaat gebruikt, in plaats van mijn legitieme GoDaddy SSL certificaat.* Reloading web server config apache2
apache2: Could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 127.0.
1.1 for ServerName
Kan iemand me wijzen op een eventuele fout die ik gemaakt heb in het proces?
Voor zover nog niet duidelijk was; Dit is mijn eerste project met een VPS/SSL, en de eerste keer dat ik met Linux werk
Bedankt alvast