Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop recommendatie nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte leden van Tweakers,

Graag zou ik een aanbeveling willen krijgen gaande de aankoop van een laptop, de laptop zal naast mijn Iphone4 mee worden genomen naar China waar hij gebruikt zal worden voor werk doel-einden. Ik zoek een laptop waarbij ik een overzichtelijke en lichte set-up kan draaien voor de volgende functies:

Browser
Textverwerking
Adobe Photoshop
Adobe Indesign
Autocad en ander design progamma's

Ik ben niet op zoek om te gamen en films te kijken op mijn laptop, ik wil strict een simpele maar effectieve laptop om werk en design gerelateerde activiteiten uit te voeren.

Zelf ben ik geintereseerd om een van de lager geprijsde apple laptops te halen, graag zal ik willen weten er een betere alternatief is voor mijn behoefte of met welk apple model ik moet gaan.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Er zijn veel betere alternatieven dan de "laag" geprijsde Apple laptops.

Je zegt overzichtelijk dus een hoge resolutie zou wel fijn zijn neem ik aan? (Dan heb je meer werkruimte en kun je meer vensters naast elkaar kwijt).

Tevens is mobiliteit een belangrijk punt?
Dan zou ik direct kijken naar of de Asus N56 series of de Vaio S15.... Allebei redelijk sterk geprijsd, van uitstekende kwaliteit en afwerking.. De Vaio S15 heeft dan ook nog het gewicht van de Mac retina, (2kg) op 15 inch en nog steeds uitstekende prestaties voor een leuke prijs. De Asus bied daarintegen een betere GPU aan (650M tegenover de 640M)... Uiteraard als je niet gaat gamen op hoog niveau geen argument om deze te nemen. Accuduur, keyboard, koeling, bouwkwaliteit en touchpad zijn van beide apparaten uitstekend. Waar ze voornamelijk in uitblinken is het feit dat ze allebei erg goede 1080P panelen hebben. Asus heeft dan wel TN, en de Vaio heeft dan IPS.

Zo een beetje veruit de beste deals rond de 800/900 euro... Als je 13" wilt hebben: Vaio S13...

Dus ik denk maar dat je iets meer informatie zult moeten plaatsen als je echt een gerichter advies wilt krijgen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Om terug te komen op je vraag, werkvensters is voor mij niet een groot probleem ik werk niet met een bijzonder groot aantal vensters, het is echter wel belangerijk om een scherp resolutie te hebben met goede kleuren weergave voor mijn design werkzaamheden. Ook is een goede processor belangerijk waarmee ik soepel taken kan verrichten.

Om meer informatie te kunnen bieden:
-13"/15" schermgrote
-Mobiliteit is niet super belangerijk, het hoeft geen functie als een netbook te hebben
-Geheugen is voor mij niet belangerijk, ik van plan ben om slechts een klein aantal progamma's te draaien en een minimaal aantal downloads te verrichten, mijn geheugenstick van 32gb en 16gb voldoet aan deze eisen.
-Ik hou heel erg van minimalistische design en solide bouwkwaliteit.
-Mijn vorige laptop was een Samsung netbook waarmee mijn functie was om een mobiele laptop te hebben waarmee ik business activiteiten kan verrichten, de reden dat hij nu niet meer mijn functie kan bedienen is omdat ik geen desktop computer thuis heb waarbij ik kan photoshoppen en edditen. Deze functie moet mijn nieuwe laptop dus vervangen en in plaats daarvan mag het zijn mobiliteit verliezen.
-Hoewel ik zelf niet een Apple fan ben, vind ik dat op het moment de Iphone4 een zeer goede aankopen is door de prijsklasse waar het zich in bevind, na mijn aankoop ben ik dan ook erg gehecht geraakt aan hoe soepel de interface van de iphone is. Dit heeft mijn interesse doen wekken in de Macbook pro, maar de prijs verhouding lijkt daar in tegen niet aantrekkelijk.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Dan lijken de Asus N56 voor jou de beste keuze.. Het is een machine met een uitstekende koeling + accuduur en een relatief sterke kleuren dekking voor Photoshoppen. Het heeft daarnaast ook de processor en de kracht om gewoon photoshop taken meer dan uitstekend te verrichten.

Voor de rest kan ik je de Vaio SE toch wel afraden, aangezien het scherm een probleem heeft met de weergave van de de kleur rood. (voor de rest een uitstekende laptop en scherm).

Een macbook red het bijna op geen enkel vlak ten opzichte van een N56, zeker ook het feit dat de macbook voor intensieve processortaken nogal moeite heeft met de warmte. Tevens zeg je het zelf al dat de prijs/specs verhaal gewoon veruit deprimerend is dat ik dat gelukkig niet hoeft te herhalen :9.

Je kan ook kijken naar de Vaio Z, als je waarde hecht aan rauwe snelheid, bouwkwaliteit, uitstekende portability, Raid 0 SSD, fantastische koeling en een uitstekend scherm met verschikkelijk accurate kleurenweergave
http://www.anandtech.com/...verything-is-peripheral/6
Jammer genoeg alleen erg duur, en is het toetsenbord een erg lichte slag...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10