Beste tweakers,
Ik heb een Core2Duo systeempje met een mATX plankje staan dat als server dient, echter zit het geheel in, bij gebrek aan beter, in een gigantische Thermaltake Armor kast. Dit wil ik overzetten naar een compact kastje.
Wat ik nodig heb:
-Niet groter dan mATX, dus met 4 expansion slots
-Ruimte voor één ODD en een HDD is voldoende
-Koeling hoeft niet bijzonder te zijn, er komt toch geen dedicated graka in
-Geen poespas met felle LEDs en verlichte fans, liefst strak of zakelijk uiterlijk
-De bouwkwaliteit moet wel goed zijn, zodat ik er lang mee kan doen
-70 euro is de max, liefst goedkoper
Kasten die ik ben tegengekomen:
pricewatch: Fractal Design Core 1000
Leuk kastje voor weinig geld, alleen zijn de reviews niet zo lovend over de kwaliteit. En de aansluitingen aan de zijkant vind ik onhandig.
pricewatch: Cooler Master Elite 342
Lekker goedkoop, maar ook weer een review slecht over de bouwkwaliteit
pricewatch: Cooler Master Elite 343
Ook weer goedkoop, maar erg lelijk glossy front. En ook geen herbruikbare pci-covers.
pricewatch: Sharkoon MS140
Ziet er goed uit voor het geld, alleen erg lelijk naar mijn mening. En mijn ervaring met Sharkoon-kasten is niet al te best.
pricewatch: Chieftec UNI BD-02B-B-OP
Ziet er goed uit, wel ietsjes duurder dan de andere kasten (zeker incl. verzenden), maar kan helaas geen reviews vinden. Zou het wat zijn?
Hebben jullie nog andere suggesties?
Ik heb een Core2Duo systeempje met een mATX plankje staan dat als server dient, echter zit het geheel in, bij gebrek aan beter, in een gigantische Thermaltake Armor kast. Dit wil ik overzetten naar een compact kastje.
Wat ik nodig heb:
-Niet groter dan mATX, dus met 4 expansion slots
-Ruimte voor één ODD en een HDD is voldoende
-Koeling hoeft niet bijzonder te zijn, er komt toch geen dedicated graka in
-Geen poespas met felle LEDs en verlichte fans, liefst strak of zakelijk uiterlijk
-De bouwkwaliteit moet wel goed zijn, zodat ik er lang mee kan doen
-70 euro is de max, liefst goedkoper
Kasten die ik ben tegengekomen:
pricewatch: Fractal Design Core 1000
Leuk kastje voor weinig geld, alleen zijn de reviews niet zo lovend over de kwaliteit. En de aansluitingen aan de zijkant vind ik onhandig.
pricewatch: Cooler Master Elite 342
Lekker goedkoop, maar ook weer een review slecht over de bouwkwaliteit
pricewatch: Cooler Master Elite 343
Ook weer goedkoop, maar erg lelijk glossy front. En ook geen herbruikbare pci-covers.
pricewatch: Sharkoon MS140
Ziet er goed uit voor het geld, alleen erg lelijk naar mijn mening. En mijn ervaring met Sharkoon-kasten is niet al te best.
pricewatch: Chieftec UNI BD-02B-B-OP
Ziet er goed uit, wel ietsjes duurder dan de andere kasten (zeker incl. verzenden), maar kan helaas geen reviews vinden. Zou het wat zijn?
Hebben jullie nog andere suggesties?