Gebruikte MacMini - OSX Lion installeren met Nieuwe Apple ID

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 18:39

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Topicstarter
Ik heb een gebruikte Mac Mini gekocht met OSX Lion.

De vorige gebruiker heeft de computer leeg gehaald een aangegeven dat ik met cmd-R de computer opnieuw kan installeren.

Nu probeer ik dit, hij krijgt Wifi contact. Maar Apple geeft dan aan dat ik met dit AppleID niet deze OSX Lion heb aangeschaft.

Hoe kan ik nu wel gewoon Lion installeren met mijn eigen Apple ID ??

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lion aanschaffen in de AppStore?

http://www.apple.com/nl/macosx/how-to-buy/

De licentie is verkocht aan de partij van wie jij de Mac Mini hebt gekocht en niet gebonden aan de Mac Mini.

d.w.z. je hebt geen licentie om MacOS te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat kan niet tenzij de machine met OS X Lion kwam. De aanschaf van OS X Lion is namelijk persoonsgebonden. Je zult dus de originele OS X versie vanaf schijf moeten installeren en zelf moeten upgraden om het legaal te doen.

Het heeft z'n voors en tegens. Als je zelf OS X Lion hebt gekocht kun je het op alle Macs installeren die je bezit zonder extra te betalen, maar bij tweedehands verkoop kan het wel onhandig zijn inderdaad.

Waarom wil je overigens opnieuw installeren? Want ook al is OS X met een ander Apple ID geïnstalleerd, in principe merk je daar niets van tijdens het gebruik ervan.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je contact Apple Support.

Zoals in dit draadje: https://discussions.apple.../3492926?start=0&tstart=0
--MeAngry-- schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:15:
Waarom wil je overigens opnieuw installeren?
Atomic2005 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:09:
De vorige gebruiker heeft de computer leeg gehaald...
B)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Topicstarter
Ik heb een Mac Mini gekocht, en de vorige eigenaar heeft de alles eraf gehaald.
En ik heb zelf geen OS X Lion gekocht, dat zou dus betekenen dat ik nu niets met deze machine kan??

@Meangry ; Wat mij betreft hoefde de machine ook niet leeg. Maar er zou ook recovery dvd bij geleverd worden, maar die zit niet in de doos. Vorige eigenaar al gemailt daarover, nog geen reactie.
Ik vind het prima om Snow Lepard erop te hebben ipv Lion. Maar ook die krijg ik er niet op, want ik kan niet een ander OS selecteren.

En op de doos dat er een 500gb hdd in zou zitten (volgens gebruiker in de advertentie een 320gb) En bij het installeren kan ik als schijf alleen een 80gb ssd selecteren??

model nummer op de doos is a1347 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomic2005 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:22:
En op de doos dat er een 500gb hdd in zou zitten (volgens gebruiker in de advertentie een 320gb) En bij het installeren kan ik als schijf alleen een 80gb ssd selecteren??

model nummer op de doos is a1347 ?
http://www.everymac.com/u...up/?search_keywords=A1347

Geen modellen met een 80GB SSD, maar dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ah, ik ging er vanuit dat de vorige gebruiker hem ook al kaal geïnstalleerd had. :)

Maar dit lijkt me dan inderdaad een probleem met de verkoper. Daarnaast, het kan zijn dat de vorige eigenaar partities heeft aangemaakt. In de Recovery modus kun je disk utility opstarten en kijken of dit het geval is. Het makkelijkst voor nu lijkt me een Snow Leopard DVD proberen te regelen. In principe mag je deze ook gewoon downloaden van het internet omdat de licentie bij de machine is inbegrepen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Apple ID aangemaakt. Want deze Mac Mini word voor gezamelijk gebruik hier thuis.

Ik heb zelf een MBP met een eigen Apple ID erop. Maar via die ID nog nooit iets aangeschaft. (ook het orginele Snow Leopard stond al op die machine..)

De bedoeling is juist om hier met 2 ID's te gaan werken. Een voor mijn (semi-zakelijke) MBP, en 1 voor de mac mini / ipod / ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De verkoper moet gewoon leveren wat er oorspronkelijk bij zat, als dat een pré-Lion OS X is. Vóór Lion was het OS wel degelijk gekoppeld aan de machine.

Vanaf Lion is het OS gekoppeld aan je Apple ID. Vanaf Lion is ook installatie via Recovery of van het netwerk mogelijk.

[ Voor 57% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 25-06-2012 20:21 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Pagina: 1