16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric
Verwijderd
http://www.apple.com/nl/macosx/how-to-buy/
De licentie is verkocht aan de partij van wie jij de Mac Mini hebt gekocht en niet gebonden aan de Mac Mini.
d.w.z. je hebt geen licentie om MacOS te installeren.
Het heeft z'n voors en tegens. Als je zelf OS X Lion hebt gekocht kun je het op alle Macs installeren die je bezit zonder extra te betalen, maar bij tweedehands verkoop kan het wel onhandig zijn inderdaad.
Waarom wil je overigens opnieuw installeren? Want ook al is OS X met een ander Apple ID geïnstalleerd, in principe merk je daar niets van tijdens het gebruik ervan.
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Zoals in dit draadje: https://discussions.apple.../3492926?start=0&tstart=0
--MeAngry-- schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:15:
Waarom wil je overigens opnieuw installeren?
Atomic2005 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:09:
De vorige gebruiker heeft de computer leeg gehaald...
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 11:22 ]
En ik heb zelf geen OS X Lion gekocht, dat zou dus betekenen dat ik nu niets met deze machine kan??
@Meangry ; Wat mij betreft hoefde de machine ook niet leeg. Maar er zou ook recovery dvd bij geleverd worden, maar die zit niet in de doos. Vorige eigenaar al gemailt daarover, nog geen reactie.
Ik vind het prima om Snow Lepard erop te hebben ipv Lion. Maar ook die krijg ik er niet op, want ik kan niet een ander OS selecteren.
En op de doos dat er een 500gb hdd in zou zitten (volgens gebruiker in de advertentie een 320gb) En bij het installeren kan ik als schijf alleen een 80gb ssd selecteren??
model nummer op de doos is a1347 ?
Verwijderd
http://www.everymac.com/u...up/?search_keywords=A1347Atomic2005 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:22:
En op de doos dat er een 500gb hdd in zou zitten (volgens gebruiker in de advertentie een 320gb) En bij het installeren kan ik als schijf alleen een 80gb ssd selecteren??
model nummer op de doos is a1347 ?
Geen modellen met een 80GB SSD, maar dat mag de pret niet drukken.
Maar dit lijkt me dan inderdaad een probleem met de verkoper. Daarnaast, het kan zijn dat de vorige eigenaar partities heeft aangemaakt. In de Recovery modus kun je disk utility opstarten en kijken of dit het geval is. Het makkelijkst voor nu lijkt me een Snow Leopard DVD proberen te regelen. In principe mag je deze ook gewoon downloaden van het internet omdat de licentie bij de machine is inbegrepen.
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik heb zelf een MBP met een eigen Apple ID erop. Maar via die ID nog nooit iets aangeschaft. (ook het orginele Snow Leopard stond al op die machine..)
De bedoeling is juist om hier met 2 ID's te gaan werken. Een voor mijn (semi-zakelijke) MBP, en 1 voor de mac mini / ipod / ipad
Vanaf Lion is het OS gekoppeld aan je Apple ID. Vanaf Lion is ook installatie via Recovery of van het netwerk mogelijk.
[ Voor 57% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 25-06-2012 20:21 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."