Frequentie van woorden in documenten *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 16:54
Voor een persoonlijk project (lees: solliciteren) wil ik woorden kunnen tellen uit vacatures. Als ik nu een vacature zie dit ik interessant vind exporteer ik deze naar evernote. Vervolgens lees ik elke dag de oogst en solliciteer ik op aantrekkelijkheid. Zo kan ik vacatures onderling afwegen.

Voor allerlei andere reden wil ik graag weten wat nou de highlights uit de vacatures zijn. Daarvoor wil ik weten welk woord hoe vaak voorkomt. Ik ben dus op zoek naar een programma die woorden kan tellen uit een willekeurig document. Dit kan dus uit evernote zijn, maar bijvoorbeeld ook uit pdfs of uit webpagina's.

Iemand die een dergelijke tool kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Er staan behoorlijk wat tools online: http://www.google.nl/sear...ox-a&source=hp&channel=np

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titel aangepast. Ik neem aan dat je ook een tool zou accepteren dat niet specifiek is gemaakt om woorden in alleen vacatures te tellen :+

Maar inderdaad, probeer wat tools uit die je tegenkomt. Ook bijv. [google=Word statistics tool] geeft er een paar. Ervaring heb ik er niet mee, dus probeer er zelf een paar uit (en laat het ons weten: alvast dank namens de volgende met dezelfde vraag :P )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 16:54
Voor mijn doel is de google zoekopdracht van Mad Marty al erg handig!

Als ik nog noemenswaardige ontdekkingen doe zal ik dat melden.