Omdat ik niet veel ruimte rond mijn buro heb en ik toch wat kastruimte moet gaan gebruiken voor administratie begint mijn full ATX tower enigzins in de weg te staan. Het huidige meubel wordt straks gewoon kastruimte. Dan moet mijn case dus ergens anders heen. Ik vind het niet erg om deze op het buro te hebben maar in bovenste gedeelte van het meubel kan ook. Wel is dan een enorme beperkende factor de breedte van het meubel maar deze wil ik nu nog niet eraan meegeven.
Momenteel staat er:
Case: Corsair Obsidian 550D
MB: Asus M4A89GTD-Pro
CPU: AMD FX-8120
CPU Koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B
RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz
GPU: Sapphire 7870 Ghz Edition
SSD: Vertex 2 60GB
HDD: 2x 7200RPM WD 1TB / 1x 5400RPM WD 2TB
PSU: BeQiuet 530W
Het idee is dus om zo klein mogelijk te bouwen met zoveel mogelijk prestaties en voor zo min mogelijk geld. Alles wat vernieuwd wordt zal uiteraard ook verkocht worden. Dus de case en moederbord worden verkocht. Nu zit ik eigenlijk met een klein dilemma, mATX of mITX...
De hardeschijven van de huidige PC komen niet meer in de case maar in een server/nas. Als er ruimte overblijft in de case dan komt er mss een 500GB 2,5" in te zitten naast een 128GB SSD.
Het volgende had ik zelf al een beetje samengesteld.
Bovenstaande is dus mITX maar wanneer men goede argumenten heeft om mATX te nemen hoor ik die graag.
De computer gaat voornamelijk gebruikt worden om BF3 op Ultra te spelen (met AA uit) en Vsync aan. En daarnaast voor 3D modelling. Er is op dit moment niet echt een budget. Ik heb wel ongeveer de richtlijn voor mezelf niet meer dan 200 euro bij te leggen op de spullen die ik verkoop om nieuw spul aan te schaffen.
Wanneer aanvulling gewenst is let me know
Momenteel staat er:
Case: Corsair Obsidian 550D
MB: Asus M4A89GTD-Pro
CPU: AMD FX-8120
CPU Koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B
RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz
GPU: Sapphire 7870 Ghz Edition
SSD: Vertex 2 60GB
HDD: 2x 7200RPM WD 1TB / 1x 5400RPM WD 2TB
PSU: BeQiuet 530W
Het idee is dus om zo klein mogelijk te bouwen met zoveel mogelijk prestaties en voor zo min mogelijk geld. Alles wat vernieuwd wordt zal uiteraard ook verkocht worden. Dus de case en moederbord worden verkocht. Nu zit ik eigenlijk met een klein dilemma, mATX of mITX...
De hardeschijven van de huidige PC komen niet meer in de case maar in een server/nas. Als er ruimte overblijft in de case dan komt er mss een 500GB 2,5" in te zitten naast een 128GB SSD.
Het volgende had ik zelf al een beetje samengesteld.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asrock Z77E-ITX | € 133,40 | € 133,40 |
| 1 | Lian Li PC-Q25B | € 103,99 | € 103,99 |
| 1 | Corsair Hydro Series H80 | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9 | € 129,70 | € 129,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 749,09 | |
Bovenstaande is dus mITX maar wanneer men goede argumenten heeft om mATX te nemen hoor ik die graag.
De computer gaat voornamelijk gebruikt worden om BF3 op Ultra te spelen (met AA uit) en Vsync aan. En daarnaast voor 3D modelling. Er is op dit moment niet echt een budget. Ik heb wel ongeveer de richtlijn voor mezelf niet meer dan 200 euro bij te leggen op de spullen die ik verkoop om nieuw spul aan te schaffen.
Wanneer aanvulling gewenst is let me know
[ Voor 42% gewijzigd door Mistacal op 29-06-2012 08:24 ]
__/`\__/`\__