Toon posts:

Gamen in 3D

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3D is in de bioscoop inmiddels ingeburgerd en iedereen heeft er een mening over maar 3D maakt ook een aardige opmars in gaming. Begon het nog met experimenten zoals de Virtual Boy, inmiddels kan je ook op de PS3, PC en 3DS in 3D gamen. Game zelf ook een tijdje in 3D en hoor er lang niet zo veel meningen over als over de bioscoopfilms dus ben benieuwd wat andere Tweakers er van vinden.

Zelf vind ik het 3D op de PS3 een meerwaarde hebben boven gamen in 2D. Shooters lijken realistischer en het mikken gaat beter maar voor lang niet elk genre is het even effectief. Mortal Kombat bijv voegt weinig toe in 3D. Merk daarnaast ook dat snelle games zoals Sonic Generations mijn ogen meer belasten dan andere games.

Op de 3DS is gamen in 3D erg aardig maar het is jammer (maar ook logisch) dat de 3D vooral het scherm ' ingaat'. Merk zelf dat ik de 3D illusie beter vindt naarmate het scherm groter is. Dit werkt echter wel weer goed bij sportgames zoals Pro Evo, die er in 3D enorm veel interessanter uitziet dan in 2D.
De 3D icm Augmented Reality op de 3DS is echter wel een sterke troefkaart van de 3DS al heb ik er naast de demo's nog niet echt concrete games mee gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ik ben wel erg benieuwd naar 3D gamen op de pc. De mensen die het hebben zijn meestal erg positief en zeggen dat de ervaring nog beter wordt in games. Maar toch zie ik dat het best moeilijk is om aan een goede 3D monitor te komen en (bijv.) een 3D vision kit van Nvidia. En het is ook niet bepaald goedkoop.

Iemand ervaring hiermee?

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 17:30
Ik heb op een beurs wel eens een paar 3D-games gespeeld. Een of andere shooter, daarbij vond ik 3D niet echt veel toevoegen. Bij een racespel dat ik speelde vond ik het wel erg leuk.
Maar ik wacht nog tot virtual reality brillen beter worden. Je hele blikveld gevuld met beeld. En dat beeld beweegt ook nog eens mee met je hoofd. Awesome!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Nou ik moet wel zeggen dat bv een game spelen op de Nintendo 3DS dat de 3D daar meer dieper is en meer toevoegd dan op de PC, een PC game in 3D vind ik net een pop-up boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:24
Ik heb zelf een 3D televisie en ik moet zeggen dat ik het zelf erg goed vind werken. Gears of War 3 was wel tof in 3D en ook Batman Arkham City was zeker goed te doen in 3D en persoonlijk heb ik zelf Mass Effect 3 met een 3D omzetting gespeeld wat ik ook wel prettig vond spelen. Met de juiste 3D bril is het zeker goed te doen vind ik zelf.