Hallo,
Een beetje lastig om dit topic in het juiste forum te plaatsen, omdat het meer een combi is van client-side en server-side code.
Ik heb namelijk een website draaien op 't Kohana Framework en wil mbv jQuery een AJAX-post call doen naar een controller. Dit om een formulier op de achtergrond te submitten.
Allereerst mijn controller:
So far so good, ik roep deze controller via jQuery:
Wanneer ik dan het formulier submit, resulteert de AJAX-call in een 403 die ik terugkrijg van de server. Het rare is echter dat wanneer ik een GET-request doe middels $.getJSON() bijvoorbeeld, het allemaal prima verloopt. Dus de paden staan goed, alles loopt prima (ook de POST variabelen worden gevuld), maar blijkbaar vind de server mijn POST-request stom.
Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?
Een beetje lastig om dit topic in het juiste forum te plaatsen, omdat het meer een combi is van client-side en server-side code.
Ik heb namelijk een website draaien op 't Kohana Framework en wil mbv jQuery een AJAX-post call doen naar een controller. Dit om een formulier op de achtergrond te submitten.
Allereerst mijn controller:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| public function action_feedback() { $response = array(); if(isset($_POST['giveFeedback'])) { // do something $response['success'] = 1; } else { $response['success'] = 0; } if($this->request->is_ajax()) { $this->outputJSON(); $this->response->body(json_encode($response)); } } |
So far so good, ik roep deze controller via jQuery:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $('#feedback-form form').submit(function(e) { e.preventDefault(); $.post($(this).attr('action'), $(this).serialize(), function(data) { console.log('feedback result'); }, 'json'); return false; }); |
Wanneer ik dan het formulier submit, resulteert de AJAX-call in een 403 die ik terugkrijg van de server. Het rare is echter dat wanneer ik een GET-request doe middels $.getJSON() bijvoorbeeld, het allemaal prima verloopt. Dus de paden staan goed, alles loopt prima (ook de POST variabelen worden gevuld), maar blijkbaar vind de server mijn POST-request stom.
Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?
Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337