Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meemzeh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03 22:09

Meemzeh

Je weet wel

Topicstarter
Ik ben bezig met een aantal documenten in InDesign.
Alleen ondervind ik hinder tijdens het printen ervan.
De achtergrond van het document is wit waardoor ik niet kan zienn waar ik moet snijden.

Bijvoorbeeld als ik een design voor een envelop of personeelsadvertentie uitprint op A4
zie ik de lijnen niet waar ik moet snijden.

Hoe vink ik dit aan in InDesign?

OffTopic: Ik weet niet in welk deel van het forum ik deze vraag moest plaatsen..

[ Voor 11% gewijzigd door Meemzeh op 24-06-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Om je laatste probleem op te lossen, ik denk dat het in deze had gemoeten ;) Graphics

En de vraag zelf weet ik niet zeker. InDesign heb ik tot nu toe alleen maar PDFs mee gemaakt of rechtstreeks naar de drukker gestuurd. File > Print > Marks and Bleed > Crop Marks aanvinken. Die toevallig al geprobeerd? Dat lijkt me wel iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit is inderdaad meer iets voor in Graphics hoewel ik vermoed dat het daar wel als een zoekvraag wordt gezien. Ik heb zelf totaal geen verstand van InDesign, maar met deze zoekopdracht moet je denk ik al aardig in de buurt kunnen komen. En als ik dat als Graphicskneus kan, kan jij het ook :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door SmartDoDo op 24-06-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

In het print dialoogvenster staat het kopje "Marks and Bleed" vink daar "Cropmarks" aan en je hebt snijlijnen om je ontwerp staan.
Dat is als je de termen niet kent met de helpfunctie of Google in 2 minuten te vinden, de volgende keer zelf even kijken, en dan kom je al een heel eind ;)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram