Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:26
Heb vanaf Ebay een wallmount PIR switch gekocht en wil deze in een WC inbouwen voor onze dochter.
Die kan nog niet bij het licht en we moeten haar steeds komen helpen. Ook vergeten de andere kinderen wel eens het licht uit te doen! Gemakt dient de mens niet? 8)

Nu heb ik hem aangesloten maar hij doet het niet. Ik kan draden op K1 (?) L (Live) en N (Neutral) aansluiten.
Volgens mij zijn alleen L en N van belang.

Met welke instellingen kan ik deze met een multimeter doormeten? :>

Het gaat om deze: http://www.ebay.nl/itm/Wa...ain_0&hash=item4ab8fe5755

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Vaevictis_ schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:05:
Heb vanaf Ebay een wallmount PIR switch gekocht en wil deze in een WC inbouwen voor onze dochter.
Die kan nog niet bij het licht en we moeten haar steeds komen helpen. Ook vergeten de andere kinderen wel eens het licht uit te doen! Gemakt dient de mens niet? 8)

Nu heb ik hem aangesloten maar hij doet het niet. Ik kan draden op K1 (?) L (Live) en N (Neutral) aansluiten.
Volgens mij zijn alleen L en N van belang.

Met welke instellingen kan ik deze met een multimeter doormeten? :>

Het gaat om deze: http://www.ebay.nl/itm/Wa...ain_0&hash=item4ab8fe5755
Als je een muurschakelaar vervangt mis je misschien een draad. K1 is de schakeldraad (zwart) en L de fase (bruin.) Dan moet je nog een nuldraad (blauw) op N aansluiten.
Zie "5. Wiring diagram" op de e-baypagina.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Meestal heb je bij een schakelaar alleen een fase en schakeldraad. Dus, of een 0 erbij trekken, of je pir switch bij de lamp monteren en de schakelaar altijd op aan zetten.

Er zijn overigens ook 2 draads pir schakelaars te koop.

Wise enough to play the fool

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:26
teacher schreef op maandag 25 juni 2012 @ 03:11:
Meestal heb je bij een schakelaar alleen een fase en schakeldraad. Dus, of een 0 erbij trekken, of je pir switch bij de lamp monteren en de schakelaar altijd op aan zetten.

Er zijn overigens ook 2 draads pir schakelaars te koop.
Dank je! Dan zal ik de 0 erbij trekken, lijkt me het handigst. De PIR is niet bedoeld voor plafond montage, staat ook niet zo netjes...