Narrowcasting systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-08 13:18
Geachte Tweakers,

Voor een projectje van de lokale voetbalclub wil ik een narrowcasting oplossing gaan gebruiken.

Er is nog geen duidelijk budget, maar ik wil onder de €300 blijven zitten.

Op twee TV's(full HD) moeten twee verschillende webpagina's gepresenteerd worden voorzien van plaatjes en tekst. Het is mogelijk dat er flash/java op deze website getoond zal worden.

Nu weet ik niet helemaal zeker wat voor soort systeem ik hierachter moet gaan hangen.

Als software dacht ik gewoon aan een simpele linux distro(die desnoods gewoon live vanaf een USB stickje wordt gestart, er hoeft dus niet perse een harde schijf in het systeem te zitten), om vervolgens het bureaublad uit te breiden naar de 2e tv, en dan daar het 2e Firefox scherm in kiosk mode op te zetten.

Omdat het signaal naar twee TV's gevoed moet worden, moeten er dus uiteraard twee digitale video-out poorten op zitten, ik zelf zat te denken aan DVI en HDMI.
Het liefst heb ik zo’n klein en zuinig mogelijk systeempje, ik heb zelf bijvoorbeeld al de volgende systemen gevonden die wellicht zullen voldoen.

pricewatch: Zotac ZBOX AD02 Plus
pricewatch: Xtreamer Ultra

Zijn deze systemen sterk genoeg om 1080p naar 2 schermen te sturen? Of zit ik compleet verkeerd te kijken voor zo'n oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Ja die systemen zijn prima geschikt om 1080p beeld weer te geven op 2 schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:30
Check even of die Zotac zowel beeld kan uitsturen op zowel HDMI als op DVI aangezien je 2 verschillende beelden wilt weergeven.

__/`\__/`\__