Toon posts:

Aankoopadvies Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb onlangs een computer gekregen van iemand uit mijn familie. Nu heb ik geprobeerd om Skyrim en Minecraft te spelen, maar dit werkte niet. Ik denk dat dit aan mijn Videokaart ligt. Nu wil ik weten of het überhaupt aan mijn Videokaart ligt, en als het daar aan ligt welke ik dan nieuw moet kopen om het probleem te verhelpen.

Dit zijn mijn stats:

Besturingssysteem MS Windows XP Professional 32-bit SP3
Processor Intel Pentium 4 630
Processor Prescott 90nm Technologie
RAM 4,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 266MHz (4-4-4-12)
Moederbord Dell Inc. 0XG309 (Microprocessor)
Graphics DELL 1707FP (1024x768@75Hz)
Graphics Intel(R) 82945G Express Chipset Family
Graphics Intel(R) 82945G Express Chipset Family
Harde schijven 50 °C 39.1GB SAMSUNG SAMSUNG HD040GJ/P (SATA)
Optische schijven TSSTcorp CDRW/DVD TSL462C

Ik wil graag zo goedkoop mogelijke onderdelen die dit probleem op kunnen lossen. het hoeft niet op de mooiste instellingen te draaien

alvast bedankt

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wow, een P4 Prescott! Waren dat niet de heethoofden? Toen intel nog alles op alles zetten om de laatste MHz er uit te persen om toch maar wat sneller te zijn. De gloriedagen van AMD.

MineCraft:
Minimum Requirements:
CPU : Intel P4/NetBurst Architecture or its AMD Equivalent (AMD K7)
RAM : 256MB
GPU : ATI Rage or GeForce 256 with OpenGL 1.2 Support
HDD : At least 90MB for Game Core and Sound Files
Java Runtime Environment (JRE) 6 or up is required to be able to run the game.

Recommended Requirements:
CPU : Intel Pentium D or AMD Athlon 64 (K8) 2.6 GHz
RAM : 1GB
GPU : GeForce 66xx or ATI Radeon 9xxx and Up with OpenGL 2 Support (Excluding Integrated Chipsets)
HDD : 150MB
Op je grafische kaart na kan je inderdaad Minecraft op minimum spelen. Die onboard intel dingen waren niet van de snelste. Maar om daar nu nog een kaart voor te vinden. Die dingen beginnen al collector items te worden.

Eerst moet je eens kijken of er al een pci-ex slot op zit. Rond de introductie van die cpu was namelijk de overgang, toen had je moederborden met zelfs EN agp EN pci-ex.

Maar meer als een paar tientjes zou ik aan dat systeem niet meer uitgeven.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zit daar wel een grafische kaart in?
Ik zou eerst maar eens kijken of daar wel een slot voor is.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Voor de nieuwere games ben ik bang dat het geheel gewoon te oud is, dus skyrim zit er waarschijnlijk niet in. In ieder geval zal het niet echt lekker lopen. De meeste nieuwe games vereisen toch minstens een core 2 duo of iets dergelijks, en dat is toch al minstens twee keer zo snel als wat jij hebt.

Eventueel kan je nog een tweedehands kaartje proberen of zo. Nieuwe kaarten zijn te duur voor wat je er nog mee kunt en overkill.

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 24-06-2012 23:45 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Reepje
  • Niet online
Ik google even, en er zijn genoeg spellen die je er wel mee kan spelen:

http://www.intel.com/supp...ntel945g/sb/cs-020666.htm

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als ik even snel google vind ik wel een hit op Ebay met dat moederbord. Lijkt mij of er geen slot beschikbaar is (helemaal rechts wel een PCI slot).

Goedkoopste is denk ik tweedehands een ander socket 775 moederbordje zoeken, daar je geheugen en processor (voorlopig) inzetten en dan een tweedehands videokaart kopen. Maar goed, dan zit je waarschijnlijk nog met je kast + voeding (kan wel eens afwijken bij Dell?). Wat kun je eraan uitgeven?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor de informatie. aangezien het niet zoveel gaat opleveren als ik er een nieuwe videokaart in doe, ga ik eens overwegen of ik misschien toch een heel nieuw systeem ga kopen.

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 07:54:
bedankt allemaal voor de informatie. aangezien het niet zoveel gaat opleveren als ik er een nieuwe videokaart in doe, ga ik eens overwegen of ik misschien toch een heel nieuw systeem ga kopen.
Ja dat is een slimme zet. Het enige wat je kan hergebruiken is de kast....
Zelfs de voeding is niet te hergebruiken.
Pagina: 1