Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop aanschaffen, goede keuze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een laptop aanschaffen alleen weet ik niet helemaal waar ik goed aan doe.

De laptop zal vooral gebruikt worden om te downloaden (nieuwsgroepen), films af te spelen (via hdmi naar tv), surfen en het gebruikelijke office werk.

Groter dan 16 inch wil ik niet gaan en ik heb een voorkeur voor Asus.

Ik heb een budget van rond de 500€, maar als het voor minder kan heb ik daar uiteraard geen bezwaar tegen ;)

Ik heb inmiddels al aardig wat research gedaan en uiteindelijk ben ik uitgekomen op de volgende laptop; http://www.redcoon.nl/B391112-Asus-K53Z-SX125V_Laptops

Wat denken jullie hiervan? Goede keuze? Zijn er nog andere / interessantere keuzes?

Alvast bedankt :) !

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
Asus is altijd wel een goede keuze, alhoewel ik zelf voor de Intel versie zou gaan :P maa die hebben voordie prijs meestal wel minder ram...

ja, daag.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
http://tweakers.net/price...PLqbW9qaYMYPM8oJH_1m_b9gc

*edit*
gewoon de PW gebruiken. Ik zie hier maar 1 laptop. Waar kunnen we mee helpen? Researchen? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door teh_twisted op 25-06-2012 07:53 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Als Asus je voorkeur heeft, zoek dan eens op K53 modellen, ik zelf heb ook zo'n model en kwa bouwkwaliteit en design echt een heel goed en verkrijgbaar in vele configuraties.

Wat ik wel begrepen heb is dat sommige K53 modellen slecht leverbaar zijn, zo heb ik de pricewatch: Asus K53SV-SX838V heb ik toen voor € 587 gekocht nieuw. Maar dat is alweer 5 maanden geleden ongeveer.

En ook terecht al gezegd, kwa CPU performance zijn de Intel K53 modellen beter.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
teh_twisted schreef op maandag 25 juni 2012 @ 07:53:
http://tweakers.net/price...PLqbW9qaYMYPM8oJH_1m_b9gc

*edit*
gewoon de PW gebruiken. Ik zie hier maar 1 laptop. Waar kunnen we mee helpen? Researchen? ;)
Ik heb zelf al aardig wat research gedaan en ben dus op het bovenstaande model uitgekomen. Ik vroeg mij alleen af of dit een goede keuze is, of dat er voor dat budget betere modellen te vinden zijn :)

Maar Intel, ik zat er eerst ook naar te kijken, maar voor dat budget kom je dan vaak uit op een laptop met minder geheugen en vaak ook met een Intel videokaart (of slechte Geforce kaart).

Volgens mij zijn de AMD's grafisch een stuk sterker. Kan ik dan niet beter voor de AMD kiezen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:56:
[...]

Ik heb zelf al aardig wat research gedaan en ben dus op het bovenstaande model uitgekomen. Ik vroeg mij alleen af of dit een goede keuze is, of dat er voor dat budget betere modellen te vinden zijn :)

Maar Intel, ik zat er eerst ook naar te kijken, maar voor dat budget kom je dan vaak uit op een laptop met minder geheugen en vaak ook met een Intel videokaart (of slechte Geforce kaart).

Volgens mij zijn de AMD's grafisch een stuk sterker. Kan ik dan niet beter voor de AMD kiezen?
Klopt de AMD's zijn grafisch een stuk sterker dan een Intel HD, in dat opzich heb je voor minder dan € 400 een goeie notebook.

pricewatch: Asus K53U-SX194V

Ik zou zo'n AMD Fusion CPU boven een Intel Celeron kiezen, maar als ik moet kiezen tussen een AMD Fusion CPU en een Core i3 of i5 dan ga ik toch echt voor Intel en in combinatie met een Nvidia is het echt niet slecht, ik zelf heb een 540M.

Ik zou zeggen kijk ook eens gewoon in de winkels zelf, bij BCC en Media Markt worden wel vaker notebooks aan geboden die je nou niet perse terug vind in de pricewatch omdat ze ander serie nummer hebben.

ASUS X54HR-SX048V 15,6 inch LED • Intel Core i3-2350M • 4 GB • 320 GB HDD • AMD Radeon HD 7470M (1 GB)

€ 529

Das € 29 boven je budget, maar de AMD modellen zijn ook wel aardig, maar Intel i core serie biedt wel meer CPU power, grafische zijn die AMD modellen weer iets beter, maar waarschijnlijk verwaarloosbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 00:19 ]

Pagina: 1