Toon posts:

Prestatiewinst bij upgrade huidige configuratie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik heb nu dit systeem:
  • i7 920 (d0) 2.66ghz
  • Gigabyte EX58-UDR3R
  • OCZ Gold edition 4GB, PC3-12800, 1600mhz, kit of 2
  • GF GTX 560 Ti
Ik heb een WD caviar black 640gb 7200rpm en een Thecus NAS 4200eco als storage.

Systeemgebruik: Office, multimedia, MMORPG, FP shooters, Dreamweaver CS5.5 voor webdesign

Ik wil graag een upgrade die mijn systeem weer up to date brengt: SSD, USB 3.0, SATA 6gb en performance winst.

Wat zou jullie advies zijn, uitgaande van minimaal een nieuw mobo die SATA3 ondersteunt en een Cruciale m4 of Samsung 830 SSD? Zullen een nieuwe cpu en geheugen een merkbare prestatiewinst opleveren? Suggesties voor mobo?

Alvast bedankt voor het meedenken!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03 20:25
het is misschien handig om een budget te vermelden want:

als ik zeg neem een 2011 socket CPU 64GB ram GTX680 in SLI etc. etc. Dan ben je veel geld kwijt maar merk je wel prestatieverschil :P

[ Voor 1% gewijzigd door zoepersooi op 24-06-2012 19:41 . Reden: typo ]

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-02 11:59
Het spreekt voor zich dat upgraden een performance gain is.

Met je huidige setup zou je enkel je GFX card kunnen behouden. Ik stel voor dat je zelf wat opzoekt in het BBG thread.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk, mijn upgrade budget is circa EUR 850 waardoor ik niet alles kan veroorloven.

@keejoz ik las dat van sandy bridge naar ivy maar een kleine prestatiewinst en vooral energiebesparing oplevert, is vergeleken met mijn 1e generatie cpu wel meer winst te halen met een ivy cpu?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2012 20:06 ]

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-03 18:22
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:59:
@keejoz ik las dat van sandy bridge naar ivy maar een kleine prestatiewinst en vooral energiebesparing oplevert, is vergeleken met mijn 1e generatie cpu wel meer winst te halen met een ivy cpu?
Voor zover ik kan zien, heb jij niet eens een sandy bridge (maar de voorganger daarvan).

Een SSD (6 Gb SATA is compatible met 3 Gb SATA) zou al voor een enorme prestatiewinst moeten zorgen (ondanks 3 Gb SATA van je moederbord.) en bespaart je een hoop geld. Vervolgens over een jaartje (of 2) een volledig nieuw systeem aanschaffen en de SSD meeverhuizen.

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:56
Een SSD (6 Gb SATA is compatible met 3 Gb SATA) zou al voor een enorme prestatiewinst moeten zorgen (ondanks 3 Gb SATA van je moederbord.) en bespaart je een hoop geld. Vervolgens over een jaartje (of 2) een volledig nieuw systeem aanschaffen en de SSD meeverhuizen.
Ik werk hier op een bijna hetzelfde systeem en een SSD geeft een goede snelheidsboost, ook al op sata 3Gb.
Je zou ook nog een extra reepje geheugen bij kunnen plaatsen zodat je op triple-channel werkt.

Bijna 2027

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik kan zien, heb jij niet eens een sandy bridge (maar de voorganger daarvan).
Klopt ik heb een 1e generatie cpu, geen idee hoeveel % sneller ivy bridge zal zijn.
Goed punt, ik dacht dat ik 6gb SATA nodig was voor maximale snelheid met de huidige SSD's. Mijn systeem is nu 3 jaar oud, ben helemaal niet gewend er langer mee te doen :*) maar gezien de crisis een goed advies van je!
Je zou ook nog een extra reepje geheugen bij kunnen plaatsen zodat je op triple-channel werkt.
Heb inmiddels 2x 4gb corsair pc3-12800 low profile reepjes gekocht en de Samsung 830 series 256gb SSD. Dank voor jullie adviezen!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 20:21 . Reden: Advies opgevolgd ]

Pagina: 1