Toon posts:

2e Beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

In mijn bezit heb ik een Acer LCD Monitor P191W en een Samsung LCD TV LE19R7.
Mijn pc is de Compaq Presario SR5702NL.

Nu heb ik de Acer monitor via de vga ingang met mijn computer verbonden. De enige ingang die nu rest is de DVI op mijn desktop. De DVI heb ik in mijn Samsung LCD TV gestopt. Nu is het probleem dat ik geen scherp beeld krijg. De recommended resolutie is 1440 x 900. Ik had ergens gelezen dat de Samsung LE19R7 wel dvi ondersteund maar niet bij gebruik met een PC. Heeft iemand hier een comment op? Is er soms soort software die wel voor scherper beeld zorgt?

Alvast bedankt,
Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:08
Vermoedelijk is dat jij niet de native resolutie draait. Het is een gok, maar denk dat de LCD TV een FULL HD scherm is, dus de resolutie van 1920x1080. Mijn eerste gok is kijken of je toch hoger dan de recommended resolutie te gaan. Als het niet kan zou je kunnen kijken naar EDID Override, of iets die richting in. Onder monitor instellingen staat een optie van verberg de resoluties die de pc niet aan kan, deze uit zetten en dan nog een keer kijken of je de resolutie kan selecteren.

Ook kan je kijken of er driver update is voor de videokaart.

offtopic:
Kon zo snel niet vinden wat de maximale resolutie is voor je tv, dus daarom de aanname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

druk eens op auto adjust van je monitor, werkt bij mij ook heel vaak met die resolutie :P

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt met het herinneren van mij dat ik de driver moest updaten. Helaas is het probleem er nog steeds.
Andere hogere resoluties werkten ook niet, 1440x900 is de beste resolutie voor deze LCD TV.

Nog wat leuks is dat als ik Nvidia instellingen wil openen, dan heb ik het over het configuratiescherm. Hij gelijk crasht door de DEP (preventie van gegevensuitvoering.) Naar aanleiding van meerdere virussen die op mijn pc staan. Ik ga met mijn vraag die ik nu wil stellen best off-topic maar gooi hem er maar even in. AVG internet security, Microsoft Security Essentials en Malwarebytes Anti-Malware zeggen dat deze zijn verwijderd maar ik ondervind nog steeds problemen van het virus: Autotoit.AIQS. 2 Trojaanse paarden overige zijn wel verwijdered. 2 Zijn in quaraintaine verplaats. Zo is de Autotoit.AIQS ook. Kan ik deze rotzooi uit mijn systeem halen waardoor DEP nvidia configuratiescherm niet meer blokkeert?