Toon posts:

Nieuw systeem, enkele vraagjes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe inmiddels 4 jaar met mn huidige pc en hij begint moeite te krijgen met moderne games als bf3.
Het wordt dus tijd voor een upgrade.
Mn budget ligt rond de 650€ en ik kan veel dingen overnemen van m'n huidige pc. Wat ik wil gaan vervangen is:
CPU, GPU, Ram en Mobo, eventueel PSU, maar dan slinkt mn budget voor andere hardware natuurlijk..

Ik zat aan het volgende te denken:
3570k + Asrock Z77 Extreme 4 met 8gb corsair vengeance ram (2x4) en een Msi Frost razr 7850 of 7870 (OC).
De 7870 gaat een beetje over budget, maar wil ik eventueel wel betalen.

Ik blijf echter met een vraagje zitten: Mijn huidige voeding is de standaard 500Watt voeding die bij de Antec Sonata 3 kast komt. Op zich een goede voeding, maar trekt die een 7870 (OC) wel?

Alternatief is een H77 mobo met een i5 3550. Die combo komt 80 euro goedkoper uit dan de bovenstaande, maar zorgt ervoor dat ik dus niet kan gaan OC'en.

Wat ook nog belangrijk is: ik wil graag mn pc, in de mate van het mogelijke future proofen.
Ik dacht eraan binnen jaar of 2 een 2de 7850/7870 en nieuwe voeding te kopen als upgrade.

Andere suggesties zijn altijd welkom.

PS: Mods: Onder complete systemen staat hetzelfde topic, het mag eigenlijk weg daar.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Dit is een mooie 7870: pricewatch: Powercolor PCS+ HD7870 2GB GDDR5

even snel als 7950. Gewoon z77 extreme 4 en 3570k nemen. Een 500W trekt maar 1 kaart dan he als je later een 2e erbij wil heb je minimaal 750W voeding ongeveer nodig.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 11:15
Ik denk dat dat wel moet lukken met die 7870 en die voeding. Het is een vrij degelijke Antec Earthwatts voeding, die toen hij nieuw was wel meer dan 500W kon leveren. Als je de CPU niet teveel overklokt (als je een 3750K neemt in ieder geval) dan moet het wel genoeg zijn. De voeding heeft ook genoeg aansluitingen.
Een goede 7870 is deze: pricewatch: Sapphire HD 7870 GHz Edition 2GB GDDR5
Kun je voor zo'n 300 krijgen (ik weet niet of Pixmania wel een geschikte shop is). Deze 7870 is ook erg stil. Eventueel kun je ook voor de 7850 gaan van Sapphire, is ook een erg goede kaart.
Als het even kan een 7870 natuurlijk, en die kun je ook nog later overklokken als je een tweede 7870 met een nieuwe voeding erbij koopt. Een 650W voeding is wel genoeg, ook als je de processor en videokaarten gaat overklokken.

3570K, Z77 Extreme 4, 8GB Vengeance LP, Sapphire 7870 en een Mugen 2 rev. B voor beetje stilte en overklokpotentieel is een mooie upgrade! Denk dat je zo wel een mooi stil systeem hebt :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

MartijnLoarne schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:27:
Ik denk dat dat wel moet lukken met die 7870 en die voeding. Het is een vrij degelijke Antec Earthwatts voeding, die toen hij nieuw was wel meer dan 500W kon leveren. Als je de CPU niet teveel overklokt (als je een 3750K neemt in ieder geval) dan moet het wel genoeg zijn. De voeding heeft ook genoeg aansluitingen.
Een goede 7870 is deze: pricewatch: Sapphire HD 7870 GHz Edition 2GB GDDR5
Kun je voor zo'n 300 krijgen (ik weet niet of Pixmania wel een geschikte shop is). Deze 7870 is ook erg stil. Eventueel kun je ook voor de 7850 gaan van Sapphire, is ook een erg goede kaart.
Als het even kan een 7870 natuurlijk, en die kun je ook nog later overklokken als je een tweede 7870 met een nieuwe voeding erbij koopt. Een 650W voeding is wel genoeg, ook als je de processor en videokaarten gaat overklokken.

3750K, Z77 Extreme 4, 8GB Vengeance LP, Sapphire 7870 en een Mugen 2 rev. B voor beetje stilte en overklokpotentieel is een mooie upgrade! Denk dat je zo wel een mooi stil systeem hebt :)
Als je reviews leest, dan weet je dat de powercolor veel sneller en stiller is.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien even vermelden dat ik uit Belgie kom en de powercolor hier via hardware.be 350 euries kost.
De rest van het systeem zal via komplett.be besteld worden.
Beetje jaloers dat jullie in NL toch wat euros besparen en meer hardware opties (winkels) hebben. Hehe
Zijn er GTX alternatieven? Ik ging eig rechtstreeks naar de HD reeks wegens mn voeding die het moet kunnen trekken.
De CPU wordt niet overclockt, pas als het binnen een jaartje of 2 echt nodig wordt :-), en dan komt er gelijk nieuwe voeding in.
Ook vergeten zeggen in eerste post: een cpu koeling (thermaltake) gaat ook gewoon mee :)

Jullie hebben me al over de streep gehaald voor de 3570k en z77 bordje, nu nog net de GPU- mag eventueel wat meer kosten, maar mn voeding moet het kunnen trekken. 500 Watt, 80+ cert.
Alvast bedankt voor de replies tot nu toe :-)

• bermuda1980
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:32
Misschien kun je naar Belgie laten versturen? Kan bij de meeste webshops volgens mij wel? Gewoon even proberen, en anders belletje doen, zullen ze vast niet moeilijk over doen.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik met mijn voeding, de 500 Watt Antec Earthwatts een GTX670 kunnen draaien? Die blijkt relatief zuinig. Niks wordt overclockt.
PSU heeft 2x 17A, dus 34A.
Heb 1 HDD zitten, komt met der tijd 1 SSD bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2012 21:45 ]

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
Dat moet wel lukken. De GTX600 serie is behoorlijk zuinig onder load.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:56
Als je voor zuinig gaat is het moederbord misschien niet zo'n handige keuze, check de link bij de collega's even:
Het stroomverbruik van het moederbord is érg hoog. Vermoedelijk zit er qua BIOS-optimalisaties iets nog niet helemaal lekker of is het bord op dit vlak gewoon niet goed ontworpen. De prestaties zijn wel prima.
Bron: http://nl.hardware.info/r...stest-asrock-z77-extreme4
Pagina: 1