Toon posts:

Sharkoon QuickPorts: USB aansluitingen powered?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Korte vraag over de Sharkoon QuickPorts docks (ik heb dit niet elders op internet kunnen vinden) of de USB aansluitingen erop ook powered zijn? Dus dat je er bijvoorbeeld ook nog een externe 2.5" disk in enclosure aan zou kunnen hangen, of eventuele andere apparaten die een powered USB aansluiting nodig hebben.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Alle usb-aansluitingen zijn powered, anders had je nieteens een stickie aan kunnen sluiten.
USB2.0 porst kunnen max 500mA, USB 3.0 max 900mA leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Bartjezz schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:19:
Alle usb-aansluitingen zijn powered, anders had je nieteens een stickie aan kunnen sluiten.
USB2.0 porst kunnen max 500mA, USB 3.0 max 900mA leveren.
Bedankt... ik dacht dat er powered en niet-powered aansluitingen waren? Maar misschien was dat wel vroegâh... dat je wel een muis kon aansluiten, maar z'n externe laptop harddisk niet.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Die dock zal uiteraard powered zijn, dus met een stekker voor het stopcontact.
De stroom door de usb aansluiting zal veels te weinig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:16:
De stroom door de usb aansluiting zal veels te weinig zijn.
Tsja, dat is ook wel wat ik vermoed, maar daarom maak ik een topic hier, om het zeker te weten. Wellicht heeft iemand hier meer exacte, feitelijke gegevens over. :)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Wat men bedoeld met "powered USB",is dat na het uitschakelen van je apparaat, er nog steeds spanning op de USB poort staat. Zo kun je op een uitgeschakelde laptop nog steeds je telefoon opladen ofzo.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat ik denk dat TS bedoeld: je hebt usb hubs met AC stekker, en je hebt er zonder stekker. Deze laatste soort werkt alleen met apparaten die weinig stroom verbruiken omdat 1 usb poort slechts 500 mA kan leveren. Daarom zijn er hubs met AC snoer, en de Sharkoon QuickPorts docks is er daar een van.

Dan begint de verwarring.
Bartjezz schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:23:
Wat men bedoeld met "powered USB",is dat na het uitschakelen van je apparaat, er nog steeds spanning op de USB poort staat. Zo kun je op een uitgeschakelde laptop nog steeds je telefoon opladen ofzo.
Mooie theorie, die ik voor het eerst hoor. Ik zou zeggen lever hem in bij google, want die heeft hier ook nog nooit van gehoord. Voor wie interesse heeft kan even verder lezen. Volgens wiki is "powered"usb:

Powered USB
From Wikipedia, the free encyclopedia
This article is about the proprietary variant USB standard. Self-powered conventional USB devices may also colloquially be referred to as "powered USB"; cf. e.g. self-powered USB hubs.

Powered USB, also known as Retail USB, USB Plus Power, and USB + Power, is an addition to the Universal Serial Bus standard that allows for higher-power devices to obtain power through their USB host instead of requiring an independent power supply or external AC adapter. It is mostly used in point-of-sale equipment, such as receipt printers and barcode readers.

Powered USB, as a proprietary variant of USB, was developed by IBM, NCR, and FCI/Berg but is not endorsed by the USB Implementers Forum (USB-IF).[1][2] IBM, who owns the patents to Powered USB,[3][4] charges a licensing fee for its use.[5]

Powered USB uses a more complex connector than standard USB, maintaining the standard USB interface for data communications and adding a second connector for power. Physically, it is essentially two connectors stacked such that the bottom connector accepts a standard USB plug and the top connector takes a power plug.
Pagina: 1