Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb net twee ongesorteerde producten toegevoegd (nu in queue), maar volgens mij verkeerd.

Namelijk de Delock PCI Express Card > 2 x Multiport USB 3.0 + eSATAp en de SilverStone EC04.

Ik heb bij speciale eigenschappen geschreven dat ze een extra interne 19-Pin connector hebben. Dat leek precies wat ik nodig had, maar nu lees ik bij requirements "Mainboard with one free USB 3.0 19 pin pin header" en zie ik bij de plaatjes een included usb3 kabel met beide kanten male female. Het lijkt dus dat je er geen exta 19-pin header mee wint, maar er juist 1 nodig heb !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Wat heeft het dan voor nut. Het is toch een controller, die zou alleen een beetje power nodig moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Hoe kan ik dan wel meerdere 19-Pin USB3 apparaten intern aansluiten op een moederbord zonder (of maar 1) dergelijke aansluiting ?

[ Voor 6% gewijzigd door jesper86 op 24-06-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide kanten female omdat de stekker op je moederbord en dat kaartje male is, en je front aansluiting ook een male stekker is. Male = pinnen die uitsteken. Bij female zie je alleen plastic, zoals dat kabeltje aan beide kanten.

Ik zie op die controller ook maar één uitgang, dus als je er twee nodig hebt moet je die tweede van je moederbord halen. De specs zijn ook vrij duidelijk:

code:
1
2
3
Specification
Connector       external: 2 x Multiport USB 3.0 + eSATAp
                internal: 1 x 19 pin USB 3.0 pin header

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ik noemde het male vanwege de stekker zelf, maar ik moet dus naar de pinnen kijken begrijp ik.

Interne USB3 apparaten en case frontje zijn dan allemaal female:
http://www.corsair.com/me...ail_550d_connectors_1.png (bron)
http://www.bitfenix.com/g...ssories/usb3-card-reader/

De kabel van de kaart is dus echt bedoeld om op het moederbord aan te sluiten (maar waarom?), want omdat een interne 19-pin aansluiting op het bord bij requirements staat lijkt dat niet optioneel te zijn. Waarmee je dus helemaal niks meer intern kan aansluiten...

Ook SilverStone zegt in de handleiding bij stap 4: "Plug internal 20P dual port USB 3.0 connector."
Dat zou er niet staan als het een poort was om vrij te gerbuiken. (klik)

Dus je snapt het probleem, of mis ik iets ? Het is nogal vreemd aangezien er genoeg dergelijk controllers zijn die alleen (of niet eens) een beetje power willen hebben van een simpele 4pin molex. En niks anders te vinden dat wel een extra 19-pin kan bieden.

[ Voor 51% gewijzigd door jesper86 op 26-06-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, dit lijkt inderdaad gewoon een SATA controller te zijn die ook USB kan leveren middels een kabel naar je moederbord toe. Dit is dus geen USB controller maar simpelweg een 'frontpanel' die een interne USB kabel omtovert naar twee bruikbare externe USB poorten. Kortom: niet wat jij wilt.

Normaliter heeft je behuizing al USB poorten voorin. Daar komt zo'n zelfde stekker vandaan, aangenomen dat het USB 3.0 ondersteunt. Deze controller doet in feite hetzelfde; alleen combineert het met een SATA controller om zo ook twee eSATA poorten te geven, waarbij dezelfde connectors worden gebruikt als voor de USB poorten. Beetje verwarrend allemaal.

Maar wat wil je nu precies bereiken? Wil je extra poorten vóór of achter je PC? Je kunt natuurlijk een normale USB 3 controller kopen en die extra poorten gebruiken, dan heb je ook geen kabel nodig. Wil je extra poorten voorin je computer, dan moet je een USB 3 controller hebben die zelf zo'n interne USB header heeft, niet om te ontvangen maar om te leveren, als je begrijpt wat ik bedoel. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Indeed, indeed.

Ik fotografeer veel en ik hou niet van kabelfestijnen, dus daarom wil ik graag een interne cardreader. Om het van binnen ook zo minimaal mogelijk te houden is een enkele 19-pin verbinding het meest efficiënt, maar het punt is dat Corsair datzelfde dacht en ook zo'n kabel gebruikt voor usb3 aan de voorzijde van de case. Zo ver ik weet hebben vrijwel alle moederborden maar 1 zo'n aansluiting. Welke ik wil wel iig.

De controller leek mij interessant omdat mijn huidige bord alleen maar usb2 heeft, en de upgrade moet nog even wachten. Ik heb geen haast met usb3, maar als ik toch een extra 19-pin connector nodig had zou ik een controller alvast kunnen kopen samen met de reader. Met de extra eSATAp een handige bonus.

Corsair levert bij de case wel een USB2 converter voor die interne 19-pin kabel. De snelheid is vooral voor de cardreader belangrijk, welke ook gewoon een standaard usb3 gaatje heeft, dus dan ben ik in principe voorzien en kan de case desnoods wel aan usb2. Maar ideaal is het natuurlijk niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Je kunt beter dit Delock kaartje pakken, deze levert wel gewoon een interne 19-pins USB 3.0 header.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Die lijkt het inderdaad wel te bieden. In de manual staat bij requirements alleen sata power. That's the stuff!
Wel prijzig hoor, 30 piek. Maar ziet er degelijk uit.

Is er iets bekend over de VLI chipset ?
PCIe 1x 2.0, moet de volle 5Gb/s aan kunnen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
jesper86 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:58:
Wel prijzig hoor, 30 piek. Maar ziet er degelijk uit.
Silverstone EC01-P heb je al voor iets meer dan twee tientjes en heeft een NEC chip.
Is er iets bekend over de VLI chipset ?
Afgeleide van VIA dacht ik, zie je wel meer op borden.
PCIe 1x 2.0, moet de volle 5Gb/s aan kunnen toch ?
Theoretisch wel. Let er echter wel op dat je sloten ook deze snelheid kunnen, de extra PCI-e sloten van bv de voorheen vrij populaire P55 chipset zijn 2.0 maar deze doen toch slechts 2.5Gbps.

[ Voor 27% gewijzigd door Nielson op 25-06-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Cool, je ziet bij deze een (extra) condensator(?) naast de interne aansluiting, wat die andere dus mist. :)
Nielson schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:06:
Silverstone EC01-P heb je al voor iets meer dan twee tientjes en heeft een NEC chip.
Dat is ook een optie. Raar dat die dan weer bijna niks op de printplaat heeft zitten. :?

En je bedoeld 'die heeft NEC' als in: dat willen we graag hebben ?

[ Voor 115% gewijzigd door jesper86 op 26-06-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Nu gezien wat SilverStone allemaal aanbied lijkt de EC04 toch ook in dat rijtje te passen, en toch een interne 19-pin poort vrij aanbied. Er staat namelijk ook bij features "Adds four total USB 3.0 ports to your system". Dus 2 extern, en de 19-pin dual-port intern. Dat stukje uit de manual is gewoon blijven hangen van de EC03-P welke standaard met een 3.5" front I/O bay komt die je via de 19-pin poort dus kan/moet inpluggen. Zucht, excuses voor de verwarring ppl. :X Helaas neemt de Delock eSATAp+USB3 wel nogsteeds een interne 19-pin in beslag omdat SATA en USB3 kennelijk gewoon niet over dezelfde PCIe lijn kan.
Pagina: 1