Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:29

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Topicstarter
Hoi,

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag maar ik stel hem toch maar..

Ik heb mijn Asus eeePC 1215N voorzien van Windows 8 Release Preview. Alles werkt eigenlijk naar behoren en ik ben er erg tevreden mee. Het enige wat redelijk irritant is, is dat als ik mn laptop via HDMI aansluit op mn Samsung LE40C530F1W icm Samsung home cinema set er geen geluid uit de speakers van mijn tv/home cinemaset komt. Het geluid gaat gewoon via de speakertjes van de laptop. Het beeld wordt echter wel goed weergegeven op het scherm. Kortom, de audio output is niet goed. Toen ik nog gewoon Windows 7 draaide, werkte dit allemaal prima. Ik heb al de nieuwste Realtek driver 2.70 geinstalleerd, maar het is me nog niet gelukt.

Wie weet wat ik zou kunnen doen om het weer werken te krijgen? Dan kan ik weer lekker films kijken/ muziek luisteren via de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Staat je speaker niet op dempen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Topicstarter
Bartjezz schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:58:
Staat je speaker niet op dempen??
Nee, alle instellingen staan gewoon 'aan', want zodra ik andere input aanzet op mn tv komt er gewoon geluid uit, en als ik een filmpje start op mn laptop komt er ook gewoon geluid uit. Maar zodra ik hem aansluit met hdmi, komt er wel beeld op mn tv, alleen het geluid komt uit de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:24

Bluebe

Roar

Start -> configuratiescherm -> Geluid -> Digitale audio(HDMI) als standaardapparaat instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Topicstarter
Bluebe schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:02:
Start -> configuratiescherm -> Geluid -> Digitale audio(HDMI) als standaardapparaat instellen
Tja die staat er dus niet tussen. Alleen "Speakers" Realtek high definition audio device...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe

Bluebe

Roar

En als je rechter muisknop daar doet -> uitgeschakelde apparaten weergeven? Staat hij daar dan ook niet tussen? Zo niet dan heb je denk ik de verkeerde drivers, check ook ff je videokaart drivers he;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:23
het geluid van de HDMI uitgang gaat niet via je Realtek maar via je videokaart. Dus daar even de drivers van installeren zou moeten helpen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Topicstarter
Ik heb de Nvidia Ion driver package voor win8-32 (version 302.80) bit al geinstalleerd, en met rechtermuisknop> hdmi apparaat als standaard instellen kan ik niks selecteren....

Ik zal de drivers opnieuw installeren, kijken of t werkt.

Edit: nope, geen effect. Ik kan hdmi device ook niet selecteren bij geluidsinstellingen.

[ Voor 16% gewijzigd door Jos_M op 24-06-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Topicstarter
Bluebe schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:27:
En als je rechter muisknop daar doet -> uitgeschakelde apparaten weergeven? Staat hij daar dan ook niet tussen? Zo niet dan heb je denk ik de verkeerde drivers, check ook ff je videokaart drivers he;)
Daar staat idd niks tussen... En die drivers opnieuw installeren werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe

Bluebe

Roar

Tsja kan er verder weinig over vertellen... Werk je met 32-bit of 64 bit Windows? Ik zie dat je een 32 bit driver van je videokaart hebt geïnstalleerd maar weet dus niet of je echt met 32 of 64 bit werkt. Verwijder hem anders is en probeer is een andere versie te installeren? 1 die bijv. niet specifiek voor Windows 8 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Topicstarter
Heb echt een 32 bit besturingssysteem geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe

Bluebe

Roar

oke ;) videokaart driver al verwijderd en een andere versie geinstalleerd? 1 die bijv. niet specifiek voor Windows 8 is?

http://usa.asus.com/Eee/Eee_PC/Eee_PC_1215N/#download

en dan gewoon de bovenste driver pakken van de 3 videocard drivers.

[ Voor 34% gewijzigd door Bluebe op 24-06-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Topicstarter
Nou ik heb het geprobeerd, alleen als ik bij PC settings > Sounds > Playback rechtermuisknop doe, kan ik alleen kiezen voor
- Show Disabled Devices
- Show Disconnected Devices

Deze staan uiteraard beiden aangevinkt, maar ze geven geen HDMI device weer. Alleen de speakers van de laptop zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe

Bluebe

Roar

Zou je is een screenshots kunnen plaatsen van je apparaatbeheer en geluidsconfiguratiescherm? En zou je is bij apparaatbeheer willen kijken of daar niks staat uitgeschakeld? Wat ook nog zou kunnen (ik zou het raar vinden) dat je HDMI via het moederbord loopt, installeer daar ook eens drivers voor. Als je dat al gedaan hebt daar ook is andere drivers voor proberen.

[ Voor 51% gewijzigd door Bluebe op 26-06-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe

Bluebe

Roar

Hoe lang heb je de laptop trouwens al? Zie dat bij de drivers (http://usa.asus.com/Eee/Eee_PC/Eee_PC_1215N/#download) ook diverse bios updates staan waaronder een fix voor de HDMI audio. Misschien moeite waard om te updaten. Staan onder het kopje BIOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Topicstarter
Ik ga het later vandaag / vanavond proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe

Bluebe

Roar

Is het gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Topicstarter
Ik ben er helaas nog niet aan toe gekomen. Toen ik er gisteren mee wilde beginnen, ging de deurbel... BBQ ;)

Ik hoop dit weekend tijd vrij te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Topicstarter
Het asus update programma is niet compatible met windows 8... Ik blijf het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe

Bluebe

Roar

haha het zit ook niet echt mee he ;) Denk echt dat het probleem zit in de drivers in coöperatie met Windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Topicstarter
Nou, Asus Live Update krijg ik niet geïnstalleerd. Ik heb wel in System Info gekeken, en daar staat BIOS version 0902. De laatste versie heb ik dus al geinstalleerd. Heb net ook de laatste Intel Chipset driver geïnstalleerd.

Op onderstaand plaatje zie je hoe mijn Geluidsinstellingen scherm eruit ziet. Zoals je ziet, alleen maar de speakers van de laptop als devices. En ik kan met rechtermuis knop geen andere devices selecteren.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/337/screen1jn.jpg/

Hier zie je mijn apparaatbeheer. Volgens mij niks geks te zien.
Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/6341/devicemanageri.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe

Bluebe

Roar

nee dat ziet er allemaal wel goed uit, voor zover ik kan zien. Je had al geprobeerd andere videokaart drivers te installeren he? niet een versie specifiek voor windows 8? Mocht het daar ook niet aan leggen dan raken mijn mogelijkheden een beetje op ;)
Pagina: 1