Is WordPress wat ik zoek?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een website te maken, maar heb hier nog niet veel kaas van gegeten. Aangezien het kwa opzet nogal op een blog moet lijken, dacht ik eraan om WordPress te gebruiken. Wellicht kunnen jullie beoordelen of WordPress hiervoor de geschikte tool is, of dat ik wellicht beter met een andere tool kan werken.

Ik zal in een aantal punten omschrijven wat ik precies wil:
1. Om de zoveel dagen plaats ik een artikel. Daaronder moeten mensen kunnen reageren.
2. Registratie van bezoekers is wat mij betreft niet noodzakelijk, maar als het eenvoudig kan, dan is dat prima.
3. Ik moet in de artikelen die ik plaats een foto kunnen plaatsen.
4. Het moet in de toekomst mogelijk zijn advertenties te plaatsen op de site (ik dacht aan bijv. Google AdWords)
5. Er moet een mogelijk zijn een betalingsknop toe te voegen voor donaties (betaling via credit card, ideal, paypal etc)
6. Artikelen moeten terug te vinden zijn voor bezoekers in een online archief

In het kort: is Wordpress hiervoor de aangewezen tool, of moet ik het anders aanpakken? Alle tips & tricks zijn welkom!

Groet,

Casper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:12
Alles wat je wilt kan in Wordpress, maar ook met andere pakketten. In mijn ervaring is WP makkelijk op te zetten en makkelijk te leren, dus probeer het gewoon eens uit :)

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn een hoop CMS'en die dat kunnen hoor maar Wordpress is van het begin gefocust op blogs en is ENORM gemakkelijk te installeren en te gebruiken. Ik denk dat dit dus voor jou de ideale oplossing is.

Je zou nog altijd eens naar andere CMS'en kunnen kijken zoals Joomla, Drupal of een van de duizenden andere cms'en die er zijn.

Probeer die Wordpress eens uit en ga dan voor jezelf na of dit voldoende is of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordpress is waar je moet zijn, maar zeer gevoelig voor blog spam comments (Bedoeld als Black hat seo linkbuilding). Ik zou dat wel goed dichttimmeren. Advertenties erin zetten kan via je template, zeer eenvoudig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:04
Akismet stopt wel een hoop... en zit standaard in Wordpress (gelukkig).

Donaties en adsense kan je er makkelijk dmv plugins in krijgen, rest is standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik heb net gisteren mijn eerste WP install gedaan en het was inderdaad zo simpel als gezegd wordt. Volg gewoon de instructies op en je bent zo klaar. Daarna spreekt het CMS ook vanzelf en gecombineerd met de vele guides, ben je zo op weg naar een goed gepersonaliseerde site.

Ik wilde juist geen reactiemogelijkheid en heb een mooi thema gevonden waarin ik mijn digitale CV goed kan presenteren.

Als je al een domeinnaam en host hebt, zou ik WP gewoon eens proberen want binnen een dag weet je waarschijnlijk uit ervaring al of het iets voor je is. Verder is het compleet gratis, dus wat ben je er verder aan kwijt dan een paar uurtjes van je tijd?

Succes in ieder geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
NoUseWhatsoever schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:58:
..

Als je al een domeinnaam en host hebt, zou ik WP gewoon eens proberen want binnen een dag weet je waarschijnlijk uit ervaring al of het iets voor je is.

..
Je kunt ook een lokale testomgeving maken, voor niks. Hiervoor zijn handige tools te vinden op het internet zoals XAMPP en WAMP. Je kunt dan lokaal een website met PHP en een werkende database maken.

Verder zoals ik het lees, zijn jou eisen voldoende voor een WordPress installatie. Echter wanneer je Google AdWords wilt implementeren, moet je dit in je thema verwerken. Dat kan - wanneer je weinig tot geen technische kennis hebt - nog vrij lastig zijn.
Pagina: 1