Toon posts:

Bestaande htpc geschikt maken voor 3d

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment bestaat mijn htpc uit de volgende onderdelen:

Asrock 880GMH/USB3 R2.0
Nexus Value 430
OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G
AMD Athlon II X2 245E

Nu wil ik graag actieve 3d af kunnen spelen op mijn nieuwe scherm. Volgens mij is de onboard videkaart hier niet geschikt voor. Welk type 3d videokaart kan ik het best gebruiken?

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05 22:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

Hoe geweldig 3D wil je hebben? Mijn oude videokaart (GeForce 315) ondersteund al 3D... Maar ligt er ook aan wat voor een kwaliteit je wilt.

🠕 This side up

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel tussen de Samsung UE46es6100 of de Philips 46PFL5507H.

Hoe geweldig deze 3d werkelijk is, nog geen niet getest. Volgens mij kunnen deze schermen goed 3d doorgeven. Middels content wil ik dit via de htpc afspelen op de tv.

Ik hoef geen videokaart van een paar honderd euro. Of zit je daar al snel aan?

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05 22:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:44:
Ik twijfel tussen de Samsung UE46es6100 of de Philips 46PFL5507H.

Hoe geweldig deze 3d werkelijk is, nog geen niet getest. Volgens mij kunnen deze schermen goed 3d doorgeven. Middels content wil ik dit via de htpc afspelen op de tv.

Ik hoef geen videokaart van een paar honderd euro. Of zit je daar al snel aan?
Dat hoeft helemaal niet.. Ik heb even snel gecontroleerd, beide ondersteunen nVidia's 3D techniek niet. Even zoeken naar een AMD kaart die 3D ondersteund...
Gevonden: pricewatch: Sapphire HD 6450 1GB DDR3
Dit is de goedkoopste variant, maar moet genoeg zijn.. Bekijk anders dit lijstje eens:
http://www.amd.com/us/pro...d-desktop-graphics.aspx#2

[ Voor 21% gewijzigd door Koenvh op 24-06-2012 15:59 ]

🠕 This side up

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
Koenvh.nl schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:34:
Hoe geweldig 3D wil je hebben? Mijn oude videokaart (GeForce 315) ondersteund al 3D... Maar ligt er ook aan wat voor een kwaliteit je wilt.
We hebben het nu over de 3d blu-ray standaard of andere techniek die over algemeen door tv's ondersteund wordt hè. Niet over gamen in 3d waarbij 2d nog tot 3d gerenderd moet worden. Het enige wat de videokaart moet doen is een 3d stream middels HDMI 1.4 doorsturen naar de tv. De tv handelt de weergave en sync met de brilletjes.

Voor SBS mkv's heb je niet eens een HDMI 1.4 aansluiting nodig.

Kortom neem een AMD HD6450 of een Nvidia GT520

Verwijderd

Topicstarter
Ah thnx! Nee ik heb het niet over gamen. Bedankt ik ga eens naar deze twee opties kijken :-)
Pagina: 1