Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell Inspiron 14z of Sony SB3N9E/S

Pagina: 1
Acties:

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53
Hoi,

Ik ben op zoek naar budget laptop (<600 euro), die niet te zwaar is (<2kg) en met een goede batterij (>5 uur werktijd). De specs zijn niet heel belangrijk, maar hij moet de komende jaren wel goed zijn werk kunnen doen.

Na wat zoeken ben ik op de Dell Inspiron Z14 en de Sony SB3N9E/S uitgekomen.

De Inspiron 14z komt met wat kortingsacties rond de 550 euro uit en heeft dan:

Intel Core i5-2450M
6GB DDR3
750 GB (7.200 rpm)
14" 1366 x 768
HD3000 graphics
6-cell batterij
1.92 kilo

De Sony kost 600 euro (niet meer zo goed verkrijgbaar alleen) en heeft:

Intel Core i3-2330M
4GB DDR3
500GB (5.400 rpm)
13.3" 1366 x 768
Radeon HD6470M
1.72 kilo

Voordeel van Dell is dus de prijs, processor en het geheugen. De Sony is een stuk lichter, heeft een discrete videokaart en deze heeft niet zo'n batterij die onder de laptop uitsteekt zoals bij de Dell. Daarnaast denk ik dat de Sony wat beter/mooier afgewerkt is, hoewel ik met Dell persoonlijk ook geen slechte ervaringen heb.

Kan iemand me helpen met de keuze (iemand die misschien ervaring heeft met een van de laptops) of zijn er nog alternatieven die ik gemist heb?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Waar ga je hem voor gebruiken? Voor een beetje browsen en tekstverwerken zijn beide goed. Maar ga je (zware) games spelen zou ik naar die Sony geneigd zijn. Ik weet alleen niet of een i3 daar wel krachtig genoeg voor is.

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53
Hij is voor een familielid die de laptop vooral zal gebruiken als office laptop. Specs zijn dus in beide gevallen een beetje overkill.

Er zullen alleen ook wel eens foto's en videos van een DSLR camera op bewerkt worden, dus het leek me beter om niet voor netbook-achtige specificaties te gaan.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
@ AZFanatic

De Sony SB en Dell Xps14 zijn allebei erg slecht om mee te gamen.

Voor de rest vind ik het beide een matige laptop, ik denk wel dat je de i5 van de Dell eerder nodig gaat hebben om foto's en video's goed te bewerken. Aan de andere kant is het gewicht en is de sony wel veel compacter dan de dell xps14.

Ik zou gewoon voor jezelf nagaan:
Ga je meer video's en foto's bewerken --> Dell
Ga je het meer en vaker meenemen --> Sony

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10