Toon posts:

Game jij voor progressie of voor het verhaal?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet Tweakers!

Een aantal maanden geleden hadden wij tijdens een college een discussie over storytelling in games. Bijna elke game verteld wel een verhaal. Soms goed, soms slecht… en soms compleet bagger. :P

Al snel kwamen we op het punt wat nou belangrijker is in een game: storytelling of progressie (highscore, beter wapen, lvl-up).
Een aantal vind dat bij bepaalde genres er altijd wel één overheerst omdat het spelconcept zich zo uitlegt. Anderen waren het hier niet mee eens.
De meningen waren zo verdeeld dat wij besloten hebben om er een onderzoek naar te doen.

Nu vragen we jullie hulp bij deze kwestie. Wij willen weten wat gamers er van vinden, jullie dus.
Ben je er bewust mee bezig in het spel, dus als je kunt kiezen tussen de storyline of progressie waar kies je dan voor? Is het genre ook nog belangrijk voor die keuze?

We zouden het erg fijn vinden als jullie de discussie willen aangaan over deze vraag… en of je de enquête wilt invullen. Deze data gebruiken wij voor het onderzoek. De resultaten zullen zeker gedeeld worden. Dit zal rond eind augustus gebeuren.
Met de enquête maakt je ook nog eens kans op een prijs! Tot noch toe zijn er 30 kanshebbers. Kans genoeg dus! :)

http://www.thesistools.com/web/?id=277911

Alvast bedankt!

(Gepost met goedkeuring van mod F_J_K)

Het is natuurlijk daarintegen niet de bedoeling het in meerdere verschille foradelen te posten. Dus alleen in Spielerij algemeen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sn0wblind op 24-06-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vind de vragen van het onderzoek wat vreemd: als ik een bepaald genre niet speel, hoe kan ik dan aangeven of ik voor progressie of het verhaal speel?

Daarnaast is puzzel ook vrij algemeen als je het mij vraagt, wat voor puzzel spellen zijn dit? Puzzels van Ravensburger, of bijvoorbeeld Portal (2) of Quantum Conundrum? En zo zijn er wel meer categorieën waarbij ik zulke vraagtekens neerzet.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 24-06-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat nou als ik allebei doe? Ik speel Skyrim voor het verhaal EN progressie... Beetje onzinnige vragen als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het ligt er bij mij nogal aan hoe goed het verhaal is. Zo vond ik Act of War (RTS-spel) erg leuk opgezet qua verhaal, dus speel ik voor het verhaal. Bij de meeste RTS-games is het echter meer de bedoeling dat je je units upgrade e.d., dus kan ik het antwoord daar wel raden.

En wat voor verhaal zit er in sommige simulatiegames? Live for Speed bijvoorbeeld heeft geen verhaal.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik game voor beide.

Alleen Half Life weet mij te interesseren, geen progressie zonder verhaal en geen verhaal zonder progressie.

/me doet niet mee aan enquete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Heb het snel even ingevuld maar zo clear cut als verhaal/progressie vind ik het niet.
Vaak initieel voor het verhaal zelfs bij shooters of strategy in singelplayer om dan voor progressie met stats en highscore te gaan na verloop van tijd in multiplayer.

Ook bij RPG's: dit is vaak een mix van de 2 en binnen RPG's heb je nog massa's sub-genres. Voorbeeld Diablo 3 als hack-and-slash RPG is helemaal anders dan Final fantasy etc.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als je een genre niet speelt worden deze niet meegenomen in het onderzoeken. Dit zijn helaas de beperkingen van de software. Wij hebben gekozen om de keuze zwart / wit te maken om zo mensen te 'verplichten' tot een keuze.

Mocht je even veel voor beide gaan dan heb je zelf je perfecte spel gevonden! ( als je het mij vraagt ).

Ik kan een simulatie race spel spelen puur voor de progressie of gaan voor het gevoel en verhaal van het zijn voor een coureur om een voorbeeld te geven voor beide uitersten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. En dat is dus de moeilijke keuze die wij zo interessant vinden. Genre's hebben wij ook algemeen gehouden zodat mensen de eigen invulling hieraan kunnen geven. Het gaat erom wat jij vind.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier op GoT doen we niet aan bedankjes en/of groeten

zie Het algemeen beleid #groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:47
Even zonder te miepen, maar wat is de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er worden onder de ingevulde enquête's inclusief e-mail 3 games van steam t.w.v. € 5,- verloot.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat kan ik je zonder enquete ook wel vertellen hoor
SP = verhaal
MP = progressie, unlocks enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kunnen wij deze gegevens niet zonder enquête verwerken. Te veel handmatig werk. Dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 09:10
Ik heb op de enquete geklikt maar ik vind het toch wat kort door de bocht.

bij een spel als the witcher 2 heb je bijvoorbeeld het verhaal wat belangrijk is maar je hebt ook steeds betere gear. moet je er dan 1 kiezen?

strategie, stel je speelt starcraft 2 multiplayer dan heeft elk potje dezelfde units, en je kan alleen zelf beter worden, speel je dan voor de progressie? Je unlocked wat onzin (portraits) maar daar doen de meeste mensen het niet voor. ik denk dat mensen toch meer spelen voor de kick van een spannend potje winnen. In de singleplayer unlock je de ene na de andere unit maar dat speel je toch meer voor het verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door haarbal op 24-06-2012 15:05 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Progressie is vaak end-game content. Diablo speel je bv eerst uit voor het verhaal, en dan ga je items farmen voor progressie. Verder moet je tijdens het spel progressie maken om het verhaal verder te laten vertellen. Wat dat betreft is het verhaal de beloning voor de progressie, maar je speelt dan dus voor beide -- of in het geval van echte single players eigenlijk alleen het verhaal maar progressie is daarvoor gewoon nodig. Kan de enquette niet echt beantwoorden... word gedwongen om een complexe vraag met of-of te beantwoorden (vals dilemma).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de meeste verhalen zo doorzichtig als wat zijn en veel op elkaar lijken ben ik meer voor progressie gaan spelen bij veel games.
Er zijn een aantal waar je ook mede voor het verhaal speelt, maar daar zijn er voor mij maar een paar van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Je doet net alsof het een tegenstelling is verhaal<->progressie. Erg vreemd, is geen tegenstelling. Klinkt als iets zelf verzonnen zonder nog echt goede onderbouwing of argumenten. Waarom is er tegenstelling tussen verhaal en progressie? Het is zoals hierboven aangehaald hetzelfde.

Kortom, je uitgangspunt klopt gewoon al niet. Weet niet of je een ervaren gamer bent maar ik denk het niet uit de ondoordachte stelling af te lezen? Op zich ben ik altijd voor een interessante discussie maar dan moet die wel goed opgezet worden. Dit is een beetje lukraak gelul in de ruimte van de koude grond (Tel het aantal spreekwoorden in die zin ;) ).

Het klinkt en ziet eruit alsof die enquette is opgezet of door totaal Non-gamers of door mensen die er gewoon nog niet zo goed over hebben nagedacht (in mijn ogen totaal niet hebben nagedacht) wat ze willen bereiken met hun vragen, maar gewoon willekeurig iets bedacht hebben. Mocht je enquette verbeterd worden vul ik hem graag voor je in.

[ Voor 38% gewijzigd door Postius op 24-06-2012 15:13 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De keuze is moeilijk en daarom juist interessant. Vandaar dit onderzoek ook. Het is heel erg een gevoelskwestie. Geen antwoord is fout. Ik zelf speel games voornamelijk voor het verhaal. Zodra ik een campagne eenmaal gespeeld hebt kan ik niet eeuwig doorgaan online. Op dit punt verliest het spel toch iets belangrijks voor mij. Het verhaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
voor het plezier game ik.
ranks zijn wel leuk enzo, alleen daar gaat het niet om bij games.
games zijn gemaakt voor plezier/tijdverdrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp jullie punten. Ze lopen parallel in de meeste games. Toch vind ik de keuze interessant en denk ik dat deze gemaakt kan worden. Is dit voor jou onmogelijk dan no hard feelings. :P Waarschijnlijk heb je je perfecte spel gevonden waarin verhaal en progressie elkaar perfect aanvullen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 10:01
Ik zie een probleem met je enquete... Ik moet invullen hoe vaak ik 'puzzelspellen' speel. Nooit, dat kan.. Dan moet ik invullen of ik die voor het verhaal of de progressie speel. Maar ik speel ze nooit, dus onbeantwoordbaar. Dus gestopt.

Als je die enquete gaat doen op deze manier doe jezelf dan een plezier en ga niet alle antwoorden op vraag 'progressie/verhaal' accumuleren. Gebruik de resultaten per genre en verwijder de entries die een genre niet spelen..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09 09:51

skndd

aka skeej

In mijn optiek ga je van een verkeerde premisse uit, en daarom loop ik al vast bij vraag 2. Het dichotomische onderscheid tussen verhaal en progressie is niet echt eerlijk, en zelfs illustratief voor wat er (imo) slecht is aan de games-industrie vandaag de dag.

De opvatting dat een game alleen kan werken als je ofwel een goed meeslepend verhaal hebt, ofwel mechanics die je als speler verleiden om je controller niet neer te leggen (samengevat: http://penny-arcade.com/patv/episode/the-skinner-box ), doet geen eer aan games met écht goed gamedesign. Beide elementen, verhaal en stats, zijn namelijk secundair aan wat een game een game maakt. Mijns inziens moet een game nog steeds leuk zijn om te spelen als je het verhaal en de statistics-progressie weghaalt. Wat je dan namelijk overhoudt zijn de core game mechanics; de elementen die "games" als medium uniek maken ten opzichte van andere media. Wat deze enquête echter impliceert, is dat er zonder deze 2 secundaire elementen helemaal geen game meer overblijft, of in ieder geval geen reden meer is om games te spelen! Daar kan ik me totaal niet in vinden.

Het "grote" debat waar deze enquete heel erg in de buurt van komt is dat van narratologie vs ludologie. De kant van de narratologie vindt dat games een nieuw medium zijn om een verhaal op een interactieve manier te vertellen, en onderwerp en thematiek door middel van game-mechanics aan de speler te communiceren. Ludologen menen dat games in eerste instantie om het spel en de interactiviteit gaan. Een game is volgens hun niet meer dan de opsomming van al zijn interne "regels" en mechanieken. Het verhaal is slechts aankleding om de abstracte regels van het spel concreet en tastbaar te maken.

Spelerprestatiebeloningen (progressie zoals jij het noemt) zouden hier los van moeten staan. Het zouden slechts hulpjes moeten zijn om de speler te motiveren in het doorlopen van de verhaallijn of het "masteren" van de game mechanics. Het wordt mijns inziens problematisch wanneer deze "beloningen" de hoofdfocus van de game worden (zie de aflevering van Extra Credits). De speler speelt het spel dan alleen nog maar vanwege zijn instinctieve drang om statistieken op te voeren, onafhankelijk van waar het spel nou eigenlijk over gaat, of wat de handelingen zijn die de speler verricht (zoals het welbekende (mmo)rpg grind-proces).

Samenvattend, deze enquête zou beter werken in de vorm van een algemenere, doch clichématigere, narratologie- vs ludologie-enquête.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Je kunt (helaas) ook niet aangeven of het voor multiplayer of singleplayer geldt... Zoals ArthuaV al zei, singleplayer en multiplayer verschilt vaak van elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Single player definitely voor het verhaal. Level grinden verveelt me te snel. Een spel als Diablo is daarom ook niks voor mij. Je kijkt een film ook niet voor de explosies en de special effects (althans, ik niet), maar voor het verhaal. In multiplayer heb je niet zo vaak een verhaal, maar ook daar vind ik het echte grinden wat saai. Soms is het halen van achievements wel leuk. Ik weet nog al te goed dat ik met een paar in TF2 flink heb zitten stoeien. Mijn OMGWTFBBQ achievement vergeet ik nooit meer, toen ik met de pyro op een tegemoetkomend leger afrende, en besloot de vooroplopende heavy (die zelfs backup had van een medic, en dus zijn hele team nog weer tien meter erachter had lopen) aan te vallen door de hadouken taunt te gebruiken. De meest onmogelijke actie ooit, maar ik kwam ook nog weg met 8hp en een dode heavy. Dit soort dingen zijn wel leuk, maar ik speel in multiplayer meestal om mijn skills te meten aan die van anderen, om de competitie aan te gaan, of voor een potje lekker knallen en fun, en als ik speel om genoeg punten te verzamelen ergens voor, dan heb ik toch liever dat dat een beetje vlot gaat, want levelgrinden is iets waar ik echt een hekel aan heb. Multiplayer games spelen voor het verhaal zit er niet vaak in, gezien er in mijn ervaring niet erg veel zijn die een verhaal bevatten. Als ze dat dan toch hebben, dan speel ik het er wel voor.

Dit verschilt wel een beetje per genre nog. Portal speel je iets meer om de puzzels dan om het verhaal, maar vervolgens deed ik Chrono Trigger weer puur om het verhaal. Over het algemeen zal ik in SP om het verhaal spelen, en indien in MP beschikbaar ook daar.

En bij strategy is het helemaal lastig om echt te zeggen of het om het verhaal is of om wat anders. Command and Conquer en Age of Mythology hebben neiging tot verhaal, maar verder is dat in mijn ervaring vaak niet het genres sterke punt.

Ik zal nog ff de enquete voor je invullen.

[ Voor 15% gewijzigd door Amanoo op 24-06-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 11:13
Makkelijk schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:21:
Ik zie een probleem met je enquete... Ik moet invullen hoe vaak ik 'puzzelspellen' speel. Nooit, dat kan.. Dan moet ik invullen of ik die voor het verhaal of de progressie speel. Maar ik speel ze nooit, dus onbeantwoordbaar. Dus gestopt.

Als je die enquete gaat doen op deze manier doe jezelf dan een plezier en ga niet alle antwoorden op vraag 'progressie/verhaal' accumuleren. Gebruik de resultaten per genre en verwijder de entries die een genre niet spelen..
Je kunt gewoon 0 / 0 invullen hoor, ik kreeg geen foutmeldingen verder.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 10:01
Zethiel schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:35:
[...]

Je kunt gewoon 0 / 0 invullen hoor, ik kreeg geen foutmeldingen verder.
Radio's niet invullen?
Niet aan gedacht dat leeg zou mogen.. ingevuld!

edit: Wel grappig hoor, zoiets op tweakers zetten. Krijg je van die net iets te kritische zeikerds als ik en de rest van de reacties :+ :+

[ Voor 30% gewijzigd door Makkelijk op 24-06-2012 15:45 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Makkelijk schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:43:
[...]

Radio's niet invullen?
Niet aan gedacht dat leeg zou mogen.. ingevuld!

edit: Wel grappig hoor, zoiets op tweakers zetten. Krijg je van die net iets te kritische zeikerds als ik en de rest van de reacties :+ :+
ja dat is iets waar je je overheen moet zetten. :P
Het internet moet je nooit persoonlijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje overdreven om dit in elke genre te vragen én in het algemeen topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@skndd. Goed verhaal! Ik zie hoe progressie gezien kan worden als beloning, hoewel ik het zelf zie als, inderdaad, de spelmechanieken en ludologie. Misschien te snel ergens een naam aan gegeven.

@amanoo. Mooi te zien hoe jij je keuzes onderbouwt! Erg interessant. Ik ben zelf juist een strategy gamer voor het verhaal. Multiplayer is daarbij ook niets voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-09 06:39
Veel games speel ik vooral voor de uitdaging en dat mis ik in de enquete, bovendien sluiten ze elkaar niet uit, je kunt beide in principe even belangrijk vinden, je zou daar (naast een 3e optie) misschien een schaal voor kunnen gebruiken ipv een keuze.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 23:22

Silasje

www.Entjes.eu

Vroeger speelde ik altijd games voor het verhaal, maar sinds ik steeds vaker teleur gesteld wordt met "to be continued" etc. ben ik daarmee gestopt. Nu speel ik vooral BF3 (PC) en GT5(PS3) voor de progressie.

Maar ook niet onbelangrijk om gewoon fun te hebben met vrienden online, want dat wordt vergeten in de TS. Ook af en toe een RPG

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik heb even naar de enquete gekeken, maar de eerste pagina kan ik al niet beantwoorden. Ik kan je niet eens vertellen hoeveel uur ik per week game (verschilt ook flink), laat staan per genre. Ik denk overigens dat er weinig mensen zijn die zoiets accuraat kunnen inschatten?

Over verhaal vs progressie:
Dat verschilt per spel (ik zeg bewust niet per genre, omdat er binnen genre grote verschillen kunnen zitten). De vraag welke belangrijker is, is ook niet zo interessant als ik eerlijk mag zijn. Er is geen magische formule voor en het is ook zeker niet zo zwart-wit: in puzzlespel Lumines is muziek voor mij het belangrijkst (denk ik), maar zonder graphics en gameplay blijft er natuurlijk ook geen spel over :)

Je kan ook naar je definitie van storytelling kijken: is deze niet wat nauw als je progressie daarbuiten plaatst? Je voortgang in een spel is tenslotte ook een verhaal opzich, dat jij creeert.

Succes met jullie onderzoek! Hoop dat jullie er iets leuks uit weten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik speel op dit moment ME1/2/3 en DAO(DA2) als je het mij vraagt gelden beide progressie en verhaal bij deze titels. Ook ben ik bezig met DC Universe op het moment ook hier gelden beide progressie en verhaal aangezien ze samen hangen, zonder progressie geen verhaal.

En ME3 kan ook als Shooter en dan is het progressie.

Enige uitleg op je antwoorden zou leuk zijn geweest.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

De term progressie is naar mijn mening nogal onhandig gekozen, het is namelijk een nogal breed begrip. Een game waarbij een verhaal zo goed mogelijk wordt overgedragen wordt namelijk juist gekenmerkt door progressie: art style die kan veranderen, themes die veranderen, perspectief dat veranderd, karakters die veranderen, introductie van nieuwe gameplay elementen en het algeheel complexer worden van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 21:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Voor mij hangt dit puur af van de game zelf. Bij een puzzel game als bijvoorbeeld Angry Birds ga ik puur voor de progressie en niet voor het verhaal, maar als ik een game als World of Warcraft speel dan ga ik vrijwel helemaal op in het verhaal.

Enquete is ingevuld btw.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-09 08:47
Zojuist enquete ingevuld.

Ik speel L.A Noire en Metro 2033 echt voor het verhaal omdat het me zo "pakt".

[ Voor 9% gewijzigd door aapjuh99 op 24-09-2020 11:20 ]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Amanoo schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:31:
Je kijkt een film ook niet voor de explosies en de special effects (althans, ik niet), maar voor het verhaal.
compleet off-topic, ma bon:

Uhm, zijn er effectief mensen die Bayformers hebben gezien voor het verhaaaaaaaal? :D

Zelf speel ik wat voor beiden. Zijn alletwee goede motivators om door te doen, en ze vullen elkaar wat aan. Zo heb ik de God of War-trilogie vooral gespeeld voor het verhaal, maar langs de andere kant zou er zonder upgrades geen bal aan het spel zijn (dikke combo's maken met all je powers en een hee voetbalveld aan foes kapotmaken met veel lichteffectjes en rondvliegend bloed, om maar te benadrukken hoe powerful je bent en wordt). Beiden zijn zeker even belangrijk, al kan de balans al eens doorslaan naar ene of gene kant, afhankelijk van het genre.

[ Voor 44% gewijzigd door Tokkes op 04-07-2012 23:35 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Pagina: 1