Toon posts:

Draadloos netwerk niet meer zichtbaar op laptop wel op GSM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds enkele dagen opeens het draadloos netwerk verdwenen van de laptop.
Wanneer ik er weer verbinding mee wil maken is hij ook niet meer te vinden in de lijst van beschikbare netwerken.
(het is de internet verbinding van een buurman waar ik met toestemming gebruik van maak. Hij heeft ook geen instellingen gewijzigd of zijn router verplaatst)
Er zijn geen instellingen gewijzigd op de laptop.
Merk laptop: Pavilion DM 1-4000 SD met OS Windows 7
Type Router: TP-link TL-WR340G

Op mijn GSM en PS Vita maakt ik via WIFI nog wel gebruik van hetzelfde netwerk.....

Alle hulp is welkom!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Amerikaanse laptop en wifi is op kanaal 13 gaan zitten?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:54:
Amerikaanse laptop en wifi is op kanaal 13 gaan zitten?
????

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
Met ???? kunnen we niks.
Op welk kanaal staat de router ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:16:
[...]

Met ???? kunnen we niks.
Op welk kanaal staat de router ingesteld?
Dat weet ik niet wat zoals gezegd is de router en dus de verbinding van een buurman.
Hij heeft echter niet in de instellingen en / of router gewijzigd.

Elke willekeurige mobiele telefoon of ander apparaat met wifi pikt het netwerk wel direct op.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:35:
[...]

Dat weet ik niet wat zoals gezegd is de router en dus de verbinding van een buurman.
En toch is 't belangrijke informatie.
Hij heeft echter niet in de instellingen en / of router gewijzigd.
Dat zegt niks.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:44:
[...]

En toch is 't belangrijke informatie.

[...]

Dat zegt niks.
Ik kan in de router zelf zien op welk kanaal hij staat?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Onder andere.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het dan handig als je iets uitgebreidere uitleg geeft over hoe ik dat kan vinden want hier kom ik nog niets verder mee.....

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:43:
[...]
Misschien is het dan handig als je iets uitgebreidere uitleg geeft over hoe ik dat kan vinden want hier kom ik nog niets verder mee.....
Sorry, maar GoT is geen helpdesk waar je je vraag kan dumpen en achterover kan leunen. Hier wordt wel enig initiatief van jezelf verwacht.
Je zou bijv. de handleiding door kunnen nemen en het eea kunnen lezen over routers.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik héb niet meer info. Ik vráág info. Namelijk of je wifi op kanaal 13 is terecht gekomen. Zo ja, is dat wellicht het probleem. Zo nee moet 't ergens anders gezocht worden.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Voor hetzelfde geld heeft die het gewoon zelf uitgezet

zijn er wel andere netwerken in de lijst van beschikbare netwerken ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:46:
Ik héb niet meer info. Ik vráág info. Namelijk of je wifi op kanaal 13 is terecht gekomen. Zo ja, is dat wellicht het probleem. Zo nee moet 't ergens anders gezocht worden.
Waarop ik aangeeft dat ik dit niet weet omdat zogezegd de router van de buurman is.
De buurman heeft de router op mijn verzoek eenmaal gereset om te kijken of daarna het netwerk weer zichtbaar werd maar dit was niet het geval. Hij vind diverse netwerken maar dit netwerk vind hij opeens niet meer. Terwijl deze wel zichtbaar is / blijft op GSM en playstation Vita. Laptop is naar fabrieksinstellingen terug gezet en dat werkte ook niet. Drivers van netwerk adapter geupdate maar ook geen resultaat

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:15
Dan kan het nog zo zijn dat de router op kanaal 13 zit, als de automatische kanaalkeuze aanstaat. Kun je vanaf je mobieltje niet even inloggen in je router, zodat je dat even kunt opzoeken?

Verder zou het merk, typenummer misschien ook kunnen helpen.. Bedankt CyBeR, daar had ik dan weer overheen gelezen :P

[ Voor 11% gewijzigd door MaZeLe op 24-06-2012 22:05 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:12
Of anders InSSIDer eens downloaden en installeren en kijken of die wat vind?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MaZeLe schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:52:
Verder zou het merk, typenummer misschien ook kunnen helpen..
Dat heeft 'ie nou net wel verteld ;)

Verwijderd

Topicstarter
MaZeLe schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:52:
Dan kan het nog zo zijn dat de router op kanaal 13 zit, als de automatische kanaalkeuze aanstaat. Kun je vanaf je mobieltje niet even inloggen in je router, zodat je dat even kunt opzoeken?

Verder zou het merk, typenummer misschien ook kunnen helpen..
Dit ga ik even proberen als ik er uit kom

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-02 17:23
Op je smartphone(?) kan je een app als Wifi-Analyzer stoppen, en ermee o.a. zien op welk kanaal je buurman's router uitzendt. Standaard wifi-ontvangers (54Mb/s) gaan vaak niet verder dan kanaal 11.

Als je buurman's router op een automatische kanaalbepaling ingesteld staat, kan hij mogelijk ook wel eens op kanaal 12, 13, 14(?) terechtkomen. Als dat zo is, dan heb je pech met je laptop. Met de Wifi-Analyzer app kun je ook zien of het nuttig is om die router op een ander, stiller kanaal vast te zetten (heb je minder last van alle omringende draadloze netwerken).

Verwijderd

Topicstarter
Klojum schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:03:
Op je smartphone(?) kan je een app als Wifi-Analyzer stoppen, en ermee o.a. zien op welk kanaal je buurman's router uitzendt. Standaard wifi-ontvangers (54Mb/s) gaan vaak niet verder dan kanaal 11.

Als je buurman's router op een automatische kanaalbepaling ingesteld staat, kan hij mogelijk ook wel eens op kanaal 12, 13, 14(?) terechtkomen. Als dat zo is, dan heb je pech met je laptop. Met de Wifi-Analyzer app kun je ook zien of het nuttig is om die router op een ander, stiller kanaal vast te zetten (heb je minder last van alle omringende draadloze netwerken).
Thanx voor deze tip dit ga ik thuis direct uit proberen!

De router staat idd op kanaal 13.....
Kun je dit in de router zelf aanpassen door hem op bv weer 11 te zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 12:41 ]

Pagina: 1