Asus K50C geen boot, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Het gaat om een Asus K50C-SX004R. Die 'R' kon wel eens voor 'Russia' staan want daar kom ie vandaan.
De specs lijken erg veel op die van de Asus K50C-SX002A maar de processor word aangegeven als een Intel D220 en de videokaart als Intel Qfx.
Hij is bij mij gedropt omdat hij net buiten de garantie was.

Bij indrukken van de aan knop is één tel de fan te horen en meen ik de harde schijf te voelen opspinnen. Daarna valt alles weg. Ledjes blijven wel branden. Op geen enkel moment is er beeld. Bij het laden van een CD spint de DVD drive wel op maar langzaam.

Op de verschijnselen van de één moment draaiende fan heb ik hier gezocht en dan kom ik bij desktops waarbij de tip is om de voeding te controleren/wisselen.
In ieder geval met een andere voeding maakt het bij deze notebook niks uit.

Natuurlijk heb ik een externe monitor geprobeerd maar daarop komt ook geen beeld. Monitor omschakelen en helderheid opdraaien veranderd daar niks aan.

Tenslotte valt nog op dat er een rammeltje binnenin zit, alsof er een los schroefje in de behuizing zit.

De behuizing heb ik nog niet geopend. Ik hoop hier tips te krijgen om gestructureerd verder te kunnen zoeken. Als ik het in de voeding moet zoeken, wat kan ik in de notebook dan nog doen om het vast te stellen?
Als het de videokaart is, zou de fan/hd toch blijven draaien?
Kan het een dode CPU zijn of er gebeurd er dan helemaal niks?

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij