Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraagbundeling Acht, Achtse Barrier en Blixembosch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk benieuwd, hoe het staat met de interresse in Acht, Blixembosch en Achtse Barrier in Eindhoven, voor wat betreft de vraagbundeling voor glasvezel. Zijn er Tweakers uit deze wijken, die zich al hebben ingeschreven bij 1 van de providers? Zijn er positieve en/of negatieve geluiden in deze wijken?
Ik zelf heb nog mijn twijfels, vnl op het gebied van TV.
Inmiddels 3 providers aan de deur geweest. ON gaf een duidelijk verhaal, Glashelder idem dito en de derde, ik weet niet wie, heb het vermoeden dat het Vodafone was, heb ik na enkele woorden al gedag gezegd.
Ondanks dat ik zei bij ON en Glashelder, dat ik op dit moment geen inschrijving zou doen, namen zij toch de tijd om enkele vragen van mij te beantwoorden. De derde, stelde zich niet eens voor en begon direct met :
"Stel dat Uw buren op glasvezel zitten en U wilt het ook achteraf toch hebben, hebt U er dan 90 euro per meter voor over om het glas van de straat naar Uw woning te laten leggen?"
Nogmaals, ik weet niet zeker of het iemand van Vodafone was.

Verwijderd

No Tweak Blauw?

KPN zonder analoog
+ KPN bied online TV
+ KPN wireless modem
- Recorders (maandelijks)

ON bied analoge radio & TV
- Eenmalig 150 euro (recorder)
- ON bied geen wireless modem
- ON bied geen apploos online TV

2 jaar eenmalig recorder t.g.n. KPN

Verwijderd

Ik denk erover om wisper te nemen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog druk zoekende bij de providers naar de plussen en minnen. Belangrijk voor mij is een lagere prijs dan bij UPC (hier heb ik op het moment het maximale pakket van rond de 100 euro) en een goed TV beeld.
Hogere upload is leuk, maar niet belangrijk voor mij.
Wat TV betreft, ben ik in de Mortel wezen kijken, al meerdere keren, maar het beeld van KPN is ronduit bagger. Verder hanger er nog 2 TV's, waarvan 1 het Multivisiesignaal en 1 met het signaal van (meen ik) Glashart Media. Deze laatste 2 zijn practisch gelijk aan UPC.
Bij vele providers moet je hoge kosten betalen voor de ontvangers/recorders en hoge borg. Niet alle providers zenden het analoge en of DVB-C signaal uit. Als ik inderdaad op glas overga, staat Lijbrandt bij mij hoog op de lijst. Hier krijg gratis een wireless gigabit router en een gratis amino ontvanger cq recorder, afhankelijk welk je pakket je neemt. Verder heb ik voor de 2 TV's boven geen aparte apparaten of cards nodig, want zij zenden het analoge en DVB-C signaal mee en ik kan dus de huidige coax kabels voor deze toestellen blijven gebruiken.
Ik zit zelf in de Achtse Barrier.

Verwijderd

Jammer dat een nadeel zit aan met een te hoog pakket instappen als later wil downgraden afkoopsom betalen.

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2016 17:00 ]

Verwijderd

Ik ben ook nog aan het zoeken en wisper heeft zijn snelheid verhoogd naar 200Mbit pakket. Tv vind ik zelf iets minder belangrijk, vanwege het bezit hebben van een digitale schotel

Verwijderd

Topicstarter
Dat het KPN beeld via ADSL is, heeft de beste man in de Mortel ook tegen mij gezegd. Ik vroeg hem waarom die 2 andere toestellen in de Mortel wel via glas gingen, had hij geen antwoord op. Verder heb je bij KPN voor elke tv die je wilt aansluiten een aparte decoder nodig en leveren zij geen DVB-C en analoog signaal..

Wisper heeft inderdaad als laagste instap 200 Mbit en je kunt dan nog upgraden naar 600Mbit en zelfs 1Gbit. Deze laatst is erg duur €140 terwijl bij Giga conect de verbinding van 1 Gbit €99 kost.Alleen Giga levert geen TV en Bellen.

Op diverse fora lees ik dat in andere vraagbundelingsgebieden, zowel van gerealiseerde als lopende, dat het vrij traag verloopt vwb de inschrijvingen. Ergens heb ik gelezen, dat Reggefiber geen tussenstanden geeft, omdat zij dit opdringerig vinden. Op zich is dat wel jammer, want ik denk, dat misschien wel de helft van de mensen twijfelen en van de andre helft zal zich een deel hebben aangemeldt. Als nou zou blijken dat er een procent of 5 tot 10 te kort is, heb je natuurlijk kans dat er van de twijfelaars er alsnog vele zullen aanmelden. Misschien ik ook wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of jullie deze site al kennen, maar hier staan alle providers op. Je kunt dmv aanvinken, ook een vergelijkingsoverzicht krijgen

http://www.eindelijkglasvezel.nl/Eindhoven/

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:19

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 01:02:
Inderdaad Lijbrandt ziet er nog aantrekkelijker uit dan ON vanwege een draadloos modem en geen eenmalige kosten (zelfs per maand een goedkoper 100mbit pakket). Waarschijnlijk wordt het dus Lijbrandt aangezien je zegt dat het beeld van KPN toch bagger is. Wisper heb ik ook even vergeleken met Lijbrandt maar die is toch echt duurder als je een aantal (3-4) TV's hebt.

Update:

Ben even langs geweest bij de ON informatiestand en heb informatie ingewonnen. Dat KPN een slecht beeld is onjuist en betekend dat je je slecht heb in laten lichten. De decoder van KPN is namelijk via een ADSL verbinding en daardoor van mindere kwaliteit. Als je de echte kwaliteit wilt zien moet je naar een KPN business center gaan. Dan kun je volgens de beste man concluderen dat ze nagenoeg van dezelfde kwaliteit zijn.
De streams die KPN op z'n motorola dozen levert is wat ik er van heb begrepen idd slechter dan het IPTV beeld dat je krijgt bij providers die ook nog analoog leveren... De streams zijn een half jaar geleden aangepast na veel klachten van glasvezel abonnees, maar dit is toen niet doorgevoerd voor de eigen KPN abonnees... Of die 'beste man' het allemaal zo goed weet, ik zou in ieder geval niet alles meteen voor waar aannemen...
Nog een nadeel van KPN: die experiabox die je moet gebruiken...

Verwijderd

Gelijk een Wireless N-adapter voor laptop gescoord zodat deze de geadverteerde 100 Mbit ook werkelijk haalt.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:50:
Ik heb in ieder geval besloten. Vandaag Lijbrandt besteld
Dat is mooi Bram. Daar zal het voor mij waarschijnlijk op uit draaien, maar ik wacht nog even voor ik een definitieve beslissing neem. Voor de nieuwsgierigheid, in welke wijk zit jij. Ik in de Achtse Barrier.

Toch wel jammer, dat er, volgens mij, maar weinig over gesproken wordt. In april en mei een infobulletin van ONE huis aan huis gehad, in juni niets. Twee maanden geleden stond er warempel een klein stukje in 'T Barrierke en afgelopen maand niets.

Maar ja, we zullen wel zien wat het wordt. Zal waarschijnlijk, net als in alle andere vraagbundelinggebieden in het land, wel op een verlenging uitdraaien.
grz

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:17
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:29:
Nee, ik twijfel nog tussen KPN/ON en of Tweak het daar mogelijk gaat aanbieden (Tweak Blauw).

Voordelen KPN:
+ KPN bied een wireless modem aan.
Sorry maar een experiabox is toch geen voordeel te noemen?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2016 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:36:
De derde, stelde zich niet eens voor en begon direct met :
"Stel dat Uw buren op glasvezel zitten en U wilt het ook achteraf toch hebben, hebt U er dan 90 euro per meter voor over om het glas van de straat naar Uw woning te laten leggen?"
Nogmaals, ik weet niet zeker of het iemand van Vodafone was.
Gisteren (13-07) weer iemand aan de deur geweest. Deze persoon was van Vodafone. Waarschijnlijk maakte ze hun 2de ronde, zie quote hierboven.
Ook nu werd er door deze persoon gesuggereerd, dat als Vodafone de aanmelding nu niet maakte, ik overgeslagen wordt als de aansluiting zou beginnen. Als ik dan toch achteraf op glas wil overgaan, het mij honderden euro's zou kosten om de aansluiting van de straat naar mijn woning te leggen. Ik gaf aan, dat op de site van ONE en in het infocentrum staat/verteld is, dat alle huizen (mits de 30% gehaalt word) worden aangesloten. Hierop zei de man, dat dat een vergissing is en dat ik overgeslagen wordt, als de uitrol van glas daadwerkelijk begint.
Vodafone :( :(

Verwijderd

Heb wisper besteld zonder tv

Verwijderd

Topicstarter
Nog 10 dagen tot de sluitingsdatum.
Afgelopen weekend 14-07 liep er in het winkelcentrum Ardechelaan, iemand van ONE flyers uit te delen. Zij zei, dat er nog veel aanmeldingen moesten komen, wil het glas inderdaad aangelegt gaan worden. Maar als ik op de site van Info Achtse Barrier kijkt, staat onderstaand bericht van 04-06.

We zijn er nog niet, nog nèt niet.
Momenteel heeft al een behoorlijk groot percententage van de inwoners van noordelijk Eindhoven zich aangemeld voor een glasvezeldienst. Daarmee is het streven van 30% aanmeldingen vóór 1 augustus in zicht

De site
http://www.dse.nl/~abinfo/

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag mijn besluit genomen en een abo bij Lijbrandt afgesloten.

• Spaai
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08-2019
Gisteren toch maar mijn komende abonnement opgezegd. Tot mijn besluit, ben ik om de volgende redenen gekomen:

-De berichtgevingen in de diverse forums en op sociaal media, dat er toch veel problemen zijn met betrekking op storingen en de moeilijk bereikbare helpdesk.
-Het feit dat Lijbrandt samengevoegd wordt met Telfort, dochter van KPN, zodoende aanpassingen in het contract doorvoert.
-Wijzigingen zijn onder anderen: geen gratis stb die tevens eigendom zou worden en geen gratis sitcom router, die ook eigendom zou worden.
-TV bij Lijbrandt van GlashartMedia en bij Telfort van KPN.

Overigens, de maandprijs zou wel €2.00 lager zijn.

Op het moment blijf ik maar even zitten waar ik zit en heb bij UPC een goede deal kunnen sluiten, dus 1 jaar langer bij de blauwe provider. Daarna zal ik me wel weer eens gaan oriënteren of het glas goed werkt en of de groene(KPN) zijn diensten en services verbeterd. Want het gaat er meer en meer op lijken, dat er straks nog maar 1 provider is.

Verwijderd

Spaai schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:15:
-De berichtgevingen in de diverse forums en op sociaal media, dat er toch veel problemen zijn met betrekking op storingen en de moeilijk bereikbare helpdesk.
-Het feit dat Lijbrandt samengevoegd wordt met Telfort, dochter van KPN, zodoende aanpassingen in het contract doorvoert.
-Wijzigingen zijn onder anderen: geen gratis stb die tevens eigendom zou worden en geen gratis sitecom router, die ook eigendom zou worden.
-TV bij Lijbrandt van GlashartMedia en bij Telfort van KPN.
Punt 1: Lijbrandt heeft ik weet niet hoeveel klanten. Ik vind het daarom logisch dat ook klachten over zijn.
Punt 2: Onder andere zenderaanbod wordt aangepast (maar hoeveel mensen kijken nou al die 'alternatieve' zenders...) en kosten voor bellen veranderen: mobiel goedkoper, vast duurder en starttik duurder (naar 9/9/9).
Punt 3: STD was sowieso al bruikleen; bij ON 'koop' je 'm. De Sitecom router moeten ze gewoon leveren, dat is immers 'n voorwaarde waaronder wij het contract zijn aangegaan. Ik voorzie dat die geleverd zullen worden?
Punt 4: Niet helemaal waar. Glashart Media blijft leverancier van signalen voor deze nieuwe prijsvechter op de glasvezelnetten. Voor nieuwe zenders worden KPN-streams gebruikt als ik berichtjes op andere sites geloof.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Wij krijgen binnen een paar maanden een 500Mbit lijn van ON, ben alleen benieuwd.. over alle providers hoor ik gemixte verhalen..

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Verwijderd

Ze zijn vandaag begonnen in onze straat. Onze oprit ligt al open en drank en koekjes zijn net uitgedeeld. :D

• Spaai
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08-2019
Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:21:
[...]

Punt 1: Lijbrandt heeft ook ik weet niet hoeveel klanten, ik vind het daarom vrij logisch dat er ook aardig wat klachten over zijn.
Punt 2: Klopt, onder andere zenderaanbod wordt aangepast (maar hoeveel mensen kijken nou al die 'alternatieve' zenders...) en kosten voor bellen veranderen: mobiel goedkoper, vast duurder en starttik duurder (naar 9/9/9).
Punt 3: STD zou sowieso al bruikleen zijn, alleen bij ON 'koop' je hem. De Sitecom router zullen ze overigens gewoon moeten leveren, dat is immers de voorwaarde waaronder wij het contract zijn aangegaan. Anders kun je ze in gebreke stellen, maar ik zie vooralsnog ook niet waarom die niet geleverd zou worden.
Punt 4: Niet helemaal waar. Glashart Media blijft de leverancier van de signalen voor deze nieuwe prijsvechter op de glasvezelnetten. Maar voor nieuwe zenders worden de streams van KPN gebruikt als ik een aantal comments op andere sites moet geloven.
Hoi Bram
Even reageren op jouw bericht:
Punt 1 Het gaat mij niet alleen om Lijbrandt klachten, maar over klachten op glas in het algemeen. En toch wel vooral over KPN. Zij schuiven Lijbrandt dan wel onder hun dochter Telfort, maar ook daar is de bemoeienis van KPN te voelen.
Punt 2 Zenderaanbod heb ik het niet over gehad, dat maak je jaarlijks bij elke provider mee. Telefoontarief ook niet over gehad, dit gebeurt ook bij iedereen. Hiervan enkele maanden geleden een brief van Lijbrandt over gehad en had toen al kosteloos mogen opzeggen. Had ik op dat moment geen reden voor.
Punt 3 Stb zou volgens mijn aanmeldingsformulier en de toezegging van Lijbrandt gratis eigendom worden. Er werd zelf bij gezegd, als je na verloop van tijd van provider zou wisselen, je er dan al één hebt en je dus niet ergens anders hoeft te kopen of te huren. Router, inderdaad, als ik wel over zou gaan, zou ik die dan zondermeer opeisen.
Punt 4 Bij de brief die ik verleden week heb gehad, mbt de overgang Lijbrandt--->Telfort, zat een overzichtsformulier waarop mijn bestelling bij Lijbrandt staat en wat ik uiteindelijk via Telfort zou krijgen. Bij leverancier tv en radio staat bij Lijbrandt GlashartMedia en bij Telfort staat KPN B.V. En hun streams zijn beduidend van mindere kwaliteit.

Verwijderd

Spaai schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:41:
[...]

Punt 4 Bij de brief die ik verleden week heb gehad, mbt de overgang Lijbrandt--->Telfort, zat een overzichtsformulier waarop mijn bestelling bij Lijbrandt staat en wat ik uiteindelijk via Telfort zou krijgen. Bij leverancier tv en radio staat bij Lijbrandt GlashartMedia en bij Telfort staat KPN B.V. En hun streams zijn beduidend van mindere kwaliteit.
Uitgaande dat het een WMP+ netwerk is levert KPN al vanaf begin (2-3 jaar) op WMP+ netwerken de streams aan Glashart media. De SD streams zijn hetzelfde als bij klanten met KPN /XS4ALL/Tweak groen. Bij HD levert KPN de HD+ streams aan Glashart media, waarvan de bitrate gelijk is aan de kabel. Alleen KPN /XS4ALL/Tweak groen klanten krijgen dus de de mindere 7 Mbit streams.

Dat er in de brief nu KPN B.V staat zegt niks over de kwaliteit van de streams

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:21:
[...]

Punt 4: Niet helemaal waar. Glashart Media blijft de leverancier van de signalen voor deze nieuwe prijsvechter op de glasvezelnetten. Maar voor nieuwe zenders worden de streams van KPN gebruikt als ik een aantal comments op andere sites moet geloven.
Alleen bij oude WGDO netwerken worden nieuwe zenders vervangen door streams van KPN omdat KPN nu eigenaar is van Glashart media.

Verwijderd

Heb je bij wijkbalie aangemeld of via het formulier op glasvezel-vergelijken.nl? Ik dacht dat 2e ietsje duurder is.
spaceone schreef op maandag 17 juni 2013:
Uitgaande dat het een WMP+ netwerk is levert KPN al vanaf begin (2-3 jaar) op WMP+ netwerken de streams aan Glashart Media. De SD streams zijn hetzelfde als bij klanten met KPN/XS4ALL/Tweak groen. Bij HD levert KPN de HD+ streams aan Glashart media, waarvan de bitrate gelijk is aan de kabel. Alleen KPN /XS4ALL/Tweak groen klanten krijgen dus de de mindere 7 Mbit streams.

Dat er in de brief nu KPN B.V staat zegt niks over de kwaliteit van de streams
Ik heb via ander draadje gelezen ↑ i.d.d. WMP (KPN Wholesale) gebied is. Stond WMP zonder + (= typfout?).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2016 16:17 ]

Verwijderd

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2016 19:23 ]

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 10:54
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:50:
Ik kwam er net achter dat je middels te postcode checker van http://eindelijkglasvezel.nl/ er achter kunt komen wanneer de afspraak gepland staat om de aansluiting in de woning te maken. Zelf heb ik nog geen brief gehad maar ik weet de datum nu dus al (8 augustus).
Leuk dat ze om 8 augustus bij jou thuis komen, maar dat wil nog langer niet zeggen dat alles gereed is..

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-11 22:17
Ik zit zelf in Gestel op ON, zeer tevreden over.
Stabiele verbinding, TV werkt wel prima.

Het enige probleem dat ik er ooit mee heb is dat ze de verkeerde Codec op TV uitsturen.
Waardoor mijn Panasonic versterker continu schakelt tussen voor een achters speakers.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Verwijderd

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 22:15 ]

Verwijderd

Onderstaand verhaal betreft wat nu Telfort Glasvezel is.

Donderdag kwamen ze langs om de glasvezelkabel door het huis naar de meterkast te trekken. Monteur had activeringsopdracht gekregen (kun je eventueel ook zelf doen). Zodra ze vertrokken belde ik Telfort of ze de knop wilden omzetten en zeiden dat we zaterdag ingepland stonden maar dat dit eventueel meteen kon...

Een dag later kon ik 's ochtends al internetten met 100 Mbit ('s nachts worden activeringen verwerkt). 's Middags ontving ik het installatiepakket met mediabox en router. Die heb ik geïnstalleerd - het is haarscherp beeld met mediabox; maar ook met digitale TV over de COAX - wat èèn vooruitgang zeg! Alleen analoge TV is nog steeds een beetje zoals het was (we hebben gelukkig nog maar één TV die geen digitale TV ondersteund). Ook de router lijkt stabiel te werken en ik heb overal in huis bereik. Draadloos (45/40) iets trager dan bekabeld (100/100) dat komt doordat geen erg dure router betreft (Sitecom WLR-4100). Mij rest is zien of die vlot torrent.

Zoals in post erboven vermeld kregen we 3 maanden i.p.v. 1 maand gratis. Geen spijt dat we zijn overgestapt.
Skoefel schreef op zaterdag 29 juni 2013:
Leuk dat ze om 8 augustus bij jou thuis komen, maar dat wil nog langer niet zeggen dat alles gereed is.
Om daar nog even op terug te komen; omdat ik er gelijk achter aan belde duurde het minder dan 24 uur.

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 10:54
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 09:55:
Even een kickje. Onderstaande verhaal betreft Lijbrandt wat nu Telfort Glasvezel is.

Donderdag kwamen ze dus langs om de glasvezelkabel door het huis te trekken naar de meterkast. De monteur had ook een activeringsopdracht gekregen (kan je eventueel ook zelf doen). Nadat ze vertrokken waren heb ik gelijk Telfort gebeld of ze de knop wilde omzetten en toen zeiden ze dat ik eigenlijk ingepland stond voor zaterdag maar dat het ook nu kon (wat mijn voorkeur had).

Een dag later kon ik om 7 uur 's Ochtends al internetten met 100Mbit/s ('s nachts worden de activeringen blijkbaar verwerkt). 's Middags ontving ik het installatiepakket met mediabox en router. Die heb ik geïnstalleerd en het is haarscherp beeld met mediabox, maar ook met digitale TV over de coax... wat een vooruitgang zeg. Alleen analoge TV is nog steeds een beetje zoals het was (gelukkig hebben we nog maar één TV die geen digitale TV ondersteund). Ook de router lijkt stabiel te werken en ik heb overal in huis bereik. Draadloos (45/40) iets trager dan bekabeld (100/100) maar dat is omdat het niet een hele dure router is (Sitecom WLR-4100). Het enige wat ik nog moet proberen is of de router met torrents snel blijft, zo niet zal ik zelf een andere router moeten aanschaffen.

Daarnaast zoals in de post hierboven vermeld hebben we 3 maanden gratis weten te krijgen i.p.v. 1 maand. Dus ik ben tevreden en heb tot dusver geen spijt dat we zijn overgestapt. Het is alleen nog even wachten op de nummerportering van 22 augustus maar ik verwacht dat dat allemaal vlekkeloos zal verlopen.

[...]

Om daar nog even op terug te komen, omdat ik er gelijk achteraan belde duurde het minder dan 24 uur.
Nice, redelijk snel gegaan dan. Leuk om te horen dat het ook nog ergens wel soepel kan gaan in de glasvezelindustrie :)
Pagina: 1