Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Onda Vi40 Elite tablet. De tablet draait Android 4.0.3, smalbandversie 1.1
De rom die ik er op draai is die van Topnotch tablets. Ik heb er al een aantal verschillende geprobeerd. Deze lijkt de beste.

De tablet maakt internetverbinding via een Linksys E4200 router.
Security instelling is WPA/WAPA2 PSK.
De signaalsterkte wordt als uitstekend aangegeven
De linksnelheid wordt als 72 Mbps aangegeven.

De tablet werkt over het algemeen erg goed.
Hij heeft soms wel de neiging als ik wat verder van de router verwijderd ben om de verbinding kwijt te spelen en dan moet ik de tablet wel eens helpen om de verbinding terug te activeren. Om dat element uit te sluiten, geldt het onderstaande vlak bij de router met de ontvangst zoals hoger beschreven....

Probleem is de internet-verbinding, die is tamelijk traag, zeker in vergelijking met PC's en laptops in huis.

Ik heb al verschillende browsers geprobeerd (Boat browser, Dolphin HD, Chrome beta, ...) maar het probleem houdt aan. Ik denk dus niet dat er een renderingprobleem in de browser zit.

Ik heb dan de app Netspeed geïnstalleerd en het valt me op dat als ik bijv. een film van Youtube bekijken of er één van Vimeo download, de downloadsnelheid voortdurend en heel fors fluctueert. Hij loopt steeds op van 0 kbps naar wel 41000 kbps om dan weer terug te vallen naar 0, dan naar 20000, dan weer naar 0, naar 10000. Een echte rollercoaster dus. De fîlmpjes stoppen of haperen hierdoor ook vaak.

Ik testte ook de download van een programma via Cnet, en ook dan zie ik de zwaar fluctuerende snelheid.

Er staat voor zover ik kan zien, geen andere download open op de momenten dat ik test en de browser staat ook niets anders binnen te trekken.

Iemand een suggestie hoe ik de snelheid kan opdrijven en stabiliseren. De tablet moest de laptop gaan vervangen om 's avonds wat youtube te kijken, mail te checken en door wat fora te struinen, maar de laptop gaat het op deze manier toch winnen.

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Hallo Bart ik heb ook de omdat vi40 elite ik heb heel veel roms geprobeerd en ik kan je zeggen ik heb nu een zeer goede
de Rom heet cyanogen mod 9 versie en op slatedroid.com vind je een onda vi40 elite afdeling waar je de rom kunt vinden en de uitleg hoe het te doen
Het resultaat is geweldig
Groeten neelle

• neelle

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
Ik hield die site al een paar dagen in de gaten (of liever gezegd het commentaar), maar misschien dat jij er iets van kan zeggen. Hoe is de snelheid van andere browsers (bijv. Opera of Chrome) op CM9? En klopt het dat games niet werken (of je moet de build.prop aanpassen)?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie!

was er ook een verbetering van de surfsnelheid in vergelijking tot de andere roms die je testte?

Had je eerder ook al de kans om de Top Notch Tablets versie te testen?

mvg

Bart

• neelle
Ik heb de topnotch gehad Mike 1.1 en angel v4 maar het beste is cayogen9 surft veel snellr reageert ook veel beter
Groeten
Pagina: 1